Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ik ben het spuugzat om zwaar te zijn!!

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Zit nu koffie tijd te kijken.. daar gaat het onder het Cambridge dieet. En ja ik ben er van overtuigd dat het niet goed voor je is.

Maar wellicht wel een een goede start te maken..
Sara

Bericht door Sara »

Ha zonnetje,

en je was al zo goed op weg, schreef je eerder! Is het niet veel slimmer om die weg opnieuw op te gaan?

En probeer jezelf alsjeblieft niet zo de put in te praten! Heel veel mensen vinden het gewoon erg moeilijk om hun gewicht in toom te houden. Het ís dus ook niet gemakkelijk.

Sterkte!
Roely

Bericht door Roely »

ik volg al bijna een jaar een koolhydraat arm dieet (nou ja dieet, het is een andere manier van eten) ;)

en ik ben 13 kilo afgevallen en ben al 3 maanden stabiel terwijl ik soms wel weer iets meer koolhydraten eet (weer langzaam opgebouwd sinds ik op mijn streefgewicht zit) :cool:

roeltje voor het anders eten:

[IMG]http://i62.tinypic.com/2r7yr6g.jpg[/IMG]

roeltje nu:

[IMG]http://i60.tinypic.com/66kygm.jpg[/IMG]
marjandatbenik

Bericht door marjandatbenik »

Ik heb het zelfde probleem gehad al jaren ppppffff zat was ik er van. Ik heb dit jaar besloten om een maagverkleining te doen dat is in juli gebeurt in Eindhoven in het Catharina ziekenhuis ( het beste ziekenhuis van nederland voor deze ingrepen) en ik ben er heel erg blij mee. Je word er heel erg goed begeleid en het is een traject van 5 jaar .
Billy

Bericht door Billy »

.
heleendr

Bericht door heleendr »

ach wat dieet........ ik ben wat zwaar lijvig....al eeuwen ehhh decenia

ik was bij geboorte veel te licht...dus het was een zaak van aankomen, dit hebben zijn ouders en de verzorgers in de internaten en kinderhuizen letterlijk met de paplepel er in gegoten

maatje 36- of 38 heb ik nooit gehad, als kind van 178 naar maat 40 en hoe wel ik niet echt dik/vet was toch altijd aan de bovenkant van het gewicht wat toelaatbaar was .ik was te gespierd of te breed zooooo jammer dus niets paste qua kleding goed, dus moeders maakte hippe kleding zelf :D

nu ik door wat beperkingen :p noodgedwongen minder ben gaan bewegen ben ik niet echt aangekomen maar wel dikker/ ronder geworden...

ik ben 169 en weeg momenteel 89kg...volgens velen van mijn vrienden te zwaar :p:p
ik doe niet aan dieeten..eet voldoende vers/vezelrijk voer snoep weinig, sport nog best veel in vergelijking met velen en wat heel belangrijk is: ik ben gelukkig met mijn lichaam..op wat mankementjes na dan :D

ik jojo niet, val niet veel af en kom niet veel aan..ideaal toch en ik doe er niets voor en tegen :)
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Wat ellendig is het toch.. die kilos.
Ik ben ook gewoon verslaafd aan eten..
Ik heb nu al zoveel diëten geprobeerd. Dus nu dacht misschien even dat Cambridge om even de vaart erin te krijgen.
Het is wel heftig.. maar ik weet het anders ook niet meer.
Eempie

Bericht door Eempie »

Ik heb een aantal jaren geleden het Cambridge dieet gedaan maar door mijn werk kon ik het niet volhouden op de 500kcal variant. Uiteindelijk samen met de consulent ervoor gekozen om de 1200kcal variant te doen en ben in 8 weken tijd 10 kg afgevallen.

Het ging langzaam maar de kilo's zijn er allemaal af gebleven.

Ik nam smorgens een shake, tussendoor een stuk fruit en een yoghurtproduct. Tussen de middag een reep en tussendoor weer fruit en een yoghurtproduct. Savonds at ik 'gewoon' mee met de warme maaltijd maar dan zonder de aardappelen. Dus groente (veeeeel groente) en een stukje vlees.

Het was (voor mij) prima vol te houden en ik ben erg blij met het resultaat! Ook het opbouwen daarna ging goed. Maar goed, ik deed het wel icm sporten, weet niet of dat voor jou nog mogelijk is?!

Er zijn bij de Cambridge verschillende varianten met aantallen kcal, af te stemmen op je eigen behoeften. Maar mijn ervaring is dat je beter rustig kunt afvallen en er wat langer over doet, maar dat het er dan ook afblijft na de tijd... Dat crashen is echt niks...

Succes met je keus!
Roely

Bericht door Roely »

ik lees bij een aan aantal van jullie dat er een eet verslaving meespeelt.
is het dan niet beter om eerst die verslaving aan te pakken met een psycholoog ?

waar komt die verslaving vandaan ? verdriet, eenzaamheid, frustratie ????

ik was niet eet verslaafd maar was gewoon een lekkere eter en slecht in ontbijten en lunchen waardoor ik s'avonds weer trek kreeg en de kast in dook om wat lekkers te zoeken en mijn struikelblokken waren koekjes,chocolade en ijs.

maar door meerdere keren kleine portie's op een dag te eten en zoveel mogelijk van de koek, chocolade en ijs af te blijven (ik koop het bijna niet) is het me gelukt om op een gezond BMI te komen.
Billy

Bericht door Billy »

.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp