Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Lotgenoten

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Anna1952

Lotgenoten

Bericht door Anna1952 »

Ik heb De diagnose MS vorig jaar gekregen na jaren van allerlei klachten.
Ik ben op zoek naar lotgenoten om gezellige dingen te doen, praten enz.
Het liefst ongeveer van mijn leeftijd ca 60 jaar en woonachtig in de buurt van Harderwijk, Ermelo etc.
Ik hoop dat ik hier reactie op krijg.
Groeten Anna
MetYumi

Bericht door MetYumi »

je kunt het beter in de 'woonkamer ' zetten daar lezen meer MenSen dan hier, het Probeerforum
Knillis

Bericht door Knillis »

Welkom op het forum Anna 1952.

Wat MetYumi al schrijft kan jouw vraag beter in de huiskamer staan en daar krijg je waarschijnlijk wat meer reacties op je vraag.

In de "kamer" het Probeerforum plaatsen mensen eigenlijk alleen topics waarin ze dingen uitproberen, zoals een foto of plaatje plaatsen.

Ik zal jouw topic daarom verplaatsen naar de huiskamer.
Peter56

Bericht door Peter56 »

Hallo Anna,

Welkom op MSweb ! :hand:

Mag ik aannemen dat 1952 niet je huisnummer maar je geboortejaar is ?
Zo ja, dan hebben wij gemeen dat wij op gevorderde leeftijd MS hebben gekregen.

Hoewel dat op zich wel vaker voorkomt, openbaart zich MS meestal tussen de 20 en de 30. Bij mij was het op mijn 54e. Zo out of the blue. Nix al jaren klachten, maar in 5 dagen tijd niets meer kunnen zien met 1 oog.

Binnen 3 weken kreeg na vele onderzoeken te horen dat het toch echt MS was. En dat was bij jou dan kennelijk toch anders; jij hebt al langer klachten. Ik ben benieuwd wat die dan zijn, zo je dat hier wilt delen.

Je kunt op MSweb bijna altijd goed terecht voor lotgenoten ervaringen, informatie, steun en natuurlijk heel veel begrip.

Medische en niet-medische zaken die in relatie staan tot MS zullen hier al snel herkend worden.
Je kunt er zo heel snel de nodige tips en tricks krijgen.

Succes en veel plezier hier op het MSweb.
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=Peter56;1002159]Bij mij was het op mijn 54e. Zo out of the blue. Nix al jaren klachten, maar in 5 dagen tijd niets meer kunnen zien met 1 oog.[/QUOTE]


Dat komt me bekend voor Peter. Dat overkwam mij ook (bijna) maar dan op 37 jarige leeftijd. En ik schrijf bijna omdat ik ook een blind oog kreeg, ook alle onderzoeken moest ondergaan.

Maar ik bleek geen MS te hebben maar een "onschuldig" oogvirus en het zicht werd langzaam ook weer vanzelft beter

Helaas bleek ik 4 jaar later toen mijn rechter lichaamshelft uitviel toch MS te hebben.

Trouwens nog wat jaren later bleek een tante van mij ook MS te hebben en toen dat gediagnostiseerd werd was ze zo'n jaar of 68. Zij was op 40 jarige leeftijd ook blind geworden maar dan blijvend en zonder dat men er toen een oorzaak voor konden vinden. :???:
Peter56

Bericht door Peter56 »

Zou het probleem aan de ogen bij je Tante dan toch MS geweest zijn ???:???:
We zullen het waarschijnlijk nooit weten ? denk ik.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik denk het ook Peter maar inderdaad we het nooit weten zeker weten.

Ik ben zelf trouwens ook van het bouwjaar '56 ;)
benka

Bericht door benka »

in de trappenberg almere zijn lotgenotenbijeenkomsten
Knillis

Bericht door Knillis »

Hoi Anna 1952

Sorry, inmiddels is jouw oorspronkelijke vraag hier een beetje ondergesneeuwd.

Maar om daar dan nu even om terug te komen in Apeldoorn is er zo'n 2 x per jaar een koffie/lunch ochtend (in het voorjaar en in het najaar) en wordt er tegen die tijd door Annejolein in de huiskamer een oproepje geplaatst waar belangstellende zich kunnen opgeven.

Is altijd erg gezellig en nieuwe deelnemers zijn erg welkom. Hoe meer zielen hoe meer vreugd ;)

Ik denk dat jij en ik niet zo heel ver van elkaar wonen. Ik heb vooral door vermoeidheid wel zo mijn beperkingen. Ben zo ongeveer van jouw leeftijd.

Als je meer dan 5 berichten op het forum hebt geplaatst ben je juniorlid af en kun je privé berichten sturen en ontvangen.

Misschien kunnen we tegen die tijd over en weer wat schrijven en dan zien we wel weer verder? Proberen kunnen we het altijd.

Maar hou, als je interesse hebt, de oproep van Annejolein in de huiskamer t.z.t. In de gaten, dan ontmoet je meerdere mensen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp