Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

naar 3D FILM?

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Zonnetje79

naar 3D FILM?

Bericht door Zonnetje79 »

Ik wil van het weekend naar de bios.
Alleen is de film in alleen 3d.

Nou ben ik daar niet zo een fan van.

Jaaaaren geleden ook gedaan. Maar kon het brilletje niet op houden.. werd draaierig..

Nu vraag ik me af, zou dit door de ms komen.?

Het is het laatste deel van de hobbit.
Het is een trilogie dus wil hem g graag zien.

Maar weet niet het wel verstandig is.
Sara

Bericht door Sara »

Ha zonnetje,

dat lijkt me nou wel een risico dat je kunt nemen... Kun je er écht niet tegen, dan ga je weg, of doe je je ogen dicht, en geniet je van het geluid.

Niet geschoten is altijd mis. Veel pelzier!
Billy

Bericht door Billy »

Misschien draait de film ook in een niet 3d versie?
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik kan ook absoluut niet tegen 3D beelden. Ben dan al het reeële gevoel kwijt, word duizelig en misselijk. Ik heb het gevoel in het niets te zweven.

Het zelfde heb ik bv in ee rijsimulator :ziek:

ik weet niet beter dan dat het van de MS komt. Mijn gevoel is ernstig verstoord.

Mijn jongste dochter kan ook niet tegen dat soort films.

Zij heeft echter geen MS maar heeft wel een lichte hetsenbeschadiging opgelopen bij haar geboorte waardoor o.a. haar evenwichtsorganen en het gevoel (de propriosepsis) niet helemaal goed functioneren.
Ferry

Bericht door Ferry »

Er is een keer een test gedaan met het evenwicht van mensen na het zien van een 3d film...

Dat is bij een groot aantal, meen 20%, mensen slechter...

Zelf kijk ik thuis 3d films en heb ik nergens last van... Een kennis van mij heeft MS en gaat naar 3d films zonder last...
Denk dat dit een geval is dat iemand die vatbaar is er last van heeft en dat de MS'r die er last van heeft het misschien nog erger last van heeft...

Volgens mij zijn overigens ook alle 3d films in 2d te zien... Maar 3d is soms best wel heel erg mooi en ik snap dat je het zo willen...
Peter56

Bericht door Peter56 »

Ik heb met productmanagers van Sony samengewerkt in de TV productie & Cinema business.

In deze "wereld" is het algemeen bekend dat bewegende 3D beelden erg belastend zijn voor je hersenen. Vandaar dat er ook algemene waarschuwingen worden gegeven voor hersen aandoeningen en met name bij epilepsie.

Het 3D beeld wordt dus ook NIET op het scherm gemaakt; daar worden slechts de ingrediënten geleverd. 1 beeld voor je rechter oog en 1 beeld voor je linker oog. Je hersenen moeten daar zelf 3D van maken.

Reden ook waarom de gevoeligheid voor 3D bijwerkingen heel persoonlijk en zeer verschillend ervaren worden, maar hoe meer ongunstige factoren hoe meer risico.

Ik weet dat Sony aan de entertainment industrie aanbevelingen heeft gedaan om bepaalde 3D effecten terughoudend te gebruiken. Denk bijv. aan intensiteit door snelheid van de bewegende beelden en de duur daarvan, maar ook de "diepte" van de 3D door het gebruik van 4K super impose techniek (4x scherper dan HD); en andere zaken.

Het blijft verstandig om steeds op je eigen welbehagen te letten en zo nodig dan maar even niet te kijken.
Fratema

bij mij 2 jaar geleden zeer slecht uitgepakt

Bericht door Fratema »

bij mij 2 jaar geleden zeer slecht uitgepakt

Ik ging in 2012 naar de 1e Hobbitfilm in 3D
Ik merkte toen al dat het erg vermoeiend en had 3 dagen later m'n OZO te pakken. ..

Waarschijnlijk was deze film de druppel die de emmer deed overlopen
heleendr

Bericht door heleendr »

Een 3D film is bij mij niets
tenzij er een kots zakje bij gegeven wordt

Draaierig en erg misselijk
het vervelende is dat de misselijkheid dan ook niet meteen weg is, ik blijf er nog heel wat uurtjes last van houden.

Vrienden van mij hadden geld te veel en hebben een 3d tv gekocht, ik vind het een regel rechte ramp.

of het van MS komt weet ik niet maar ik weet wel dat de communicatie in de hersenen verkeerd is. Die worden immers voor de gek gehouden door die bril
Claudia*

Bericht door Claudia* »

Ik heb er geen last van. Ben je afgelopen weekend geweest? Ben benieuwd hoe het jou is bevallen

[QUOTE=Peter56;1003006]
Het 3D beeld wordt dus ook NIET op het scherm gemaakt; daar worden slechts de ingrediënten geleverd. 1 beeld voor je rechter oog en 1 beeld voor je linker oog. Je hersenen moeten daar zelf 3D van maken[/QUOTE]

Mijn man is blind aan zijn rechteroog. Wij zaten laatst bij een 3d film en hij ziet het gewoon 2d. Gek eigenlijk dat dat met 1 oog kan.
Zonnetje79

Ben niet meer geweest

Bericht door Zonnetje79 »

Ben niet meer geweest

Ben niet meer geweest. Voelde me niet lekker.
Dus kan jullie niet vertellen hoe het was.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp