Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en werk

Alles omtrent werk en uitkeringen
josfromglos

MS en werk

Bericht door josfromglos »

Hallo allemaal

Ik 'werk' op dit moment, noodgedwongen, voor een uitzendbureau. Hier in Engeland kent men niet het 'gedeeltelijk arbeidsongeschikt' principe zoals wij dat in Nederland kennen.

Mijn God, heeft dat wat voeten in de aarde! Ben ook noodgedwongen open over mijn konditie (SPMS; wel OK voor zover noodzakelijk...), vanwege mijn manier van bewegen, fatigue, etc.

Maar ik kan al aanvoelen dat er hoogstwaarschijnlijk niet zal worden verlengd...

Tip voor de werkenden onder jullie: blijf zitten waar je zit, eventueel met bepaalde aanpassingen, want zodra je de 'markt' weer op moet, wordt het, met name onder de huidige economische omstandigheden, ontzettend moeilijk vanwege de 'bagage' die je met je meedraagt!

En dan heb ik het nog niet gehad over de (extra) emoties dat dit alles steeds maar weer teweeg brengt...

...wat ik vergat te vragen, wat zijn jullie ervaringen?
Billy

Bericht door Billy »

De mijne geweldig :goed:. Maar begrijp vaker dat ik hier helaas een uitzondering ben :(.

Het begon al met 2 jaar gewoon 100% betaald te krijgen. Gehaald en gebracht worden als ik zelf niet auto kon rijden. Nu IVA, maar mag gewoon blijven.

Kom ik is het fijn, niet is het ook goed. Ook steeds uitzoeken wat het beste is oa financieel etc.
josfromglos

Bericht door josfromglos »

Da's goed om te weten Billy, maar ik heb inderdaad de indruk dat dit meer uitzondering dan regel is....

Ik denk ook niet dat èn mijn leeftijd èn het feit dat één van mijn kinderen gehandikapt is (waardoor het moeilijk is om te rusten indien nodig) èn het feit dat ik geen Britse school-opleiding heb genoten hierbij helpt....

Dus Billy, 'stick to it'! Je hebt waarschijnlijk ook een warme persoonlijkheid als ze je dat allemaal aanbieden! (...uh begrijp je wat ik probeer te zeggen?...)
Billy

Bericht door Billy »

Je vroeg naar onze ervaringen, en af en toe wat leuks is ook wel eens fijn toch :D.

Ben idd niet zo moeilijk, het mes snijdt aan 2 kanten of zoiets toch :haha:.

Jouw situatie lijkt me erg k*t, weet het niet netter te zeggen :(. En ze l*llen maar hier in de regering dat werken ook voor mensen met een beperking helemaal geen probleem is :gek:.

En dat is in de UK dus nog veel slechter geregeld.
josfromglos

...UK

Bericht door josfromglos »

...UK

...op papier is het allemaal prima geregeld Billy, net als in Nederland naar ik aanneem, maar de energie (èn de tijd èn de gelegenheid), dat is waar het aan ontbreekt (iets waar veel MSers zich in moeten herkennen).
Peter56

Bericht door Peter56 »

naar dit topic heb ik al langer naar uitgegekeken. ik wil graag weten wat er hier speelt. helaas heb ik zelf moeten ervaren dat ik mijn werkzaamheden niet meer terugkreeg, nadat ik terugkwam van mijn eerste ziekteverlof, tijdens welke de MS diagnose gesteld was. Mijn wereld stortte twee keer in.

Geweldig Billy, goed te horen dat het zo ook kan.
Billy

Bericht door Billy »

Ik ben ook van 'functie' veranderd, kreeg dit ook te horen nadat ik weer terug kwam van een schub.

Is idd niet leuk :(. Klap op klap volgt, je blijft in het begin inleveren. Gelukkig komen er ook weer dingen terug...

Maar heb nu wel een functie waarbij het niet uitmaakt of ik uitval. Wat dan ook weer zijn voordelen blijkt te hebben.
Peter56

Bericht door Peter56 »

Nou Billy, hebben wij nog een onderwerp voor in Hoogeloon.
Billy

Bericht door Billy »

Is goed, herinner me wel even met dat geheugen van mij :D
mammoet

Bericht door mammoet »

[QUOTE=josfromglos;799624]Hallo allemaal,

Tip voor de werkenden onder jullie: blijf zitten waar je zit, eventueel met bepaalde aanpassingen, want zodra je de 'markt' weer op moet, wordt het, met name onder de huidige economische omstandigheden, ontzettend moeilijk vanwege de 'bagage' die je met je meedraagt!

En dan heb ik het nog niet gehad over de (extra) emoties dat dit alles steeds maar weer teweeg brengt...

...wat ik vergat te vragen, wat zijn jullie ervaringen?[/QUOTE]

Ik vond de emoties, frustraties, stress van mijn baan (12 uur) niet opwegen tegen het salaris. Ik begrijp dat niet iedereen in mijn positie zit, ik ben geen kostwinner. Mijn salaris is voor extra leuk.

Dus ik heb ontslag genomen, in het besef dat ik het er niet makkelijker voor mezelf op maak als ik weer aan de slag wil, maar willen en kunnen is helaas niet hetzelfde..

Maar er iedere keer weer mee geconfronteerd worden, dat bepaalde werkzaamheden, die ik vroeger gewoon kon, nu niet meer kan, vooral doordat mijn geheugen me in de steek laat, dat leverde me eigenlijk alleen maar stress op in plaats van voldoening.

En nu? Dat weet ik eigenlijk nog steeds niet. Ik heb de neiging om me weer in van alles en nog wat te storten, maar ben bang weer tegen hetzelfde probleem aan te lopen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp