Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en werk

Alles omtrent werk en uitkeringen
josfromglos

....solliciteren....wel poging daartoe...

Bericht door josfromglos »

....solliciteren....wel poging daartoe...

Bedankt voor jullie reacties tot dusverre, ik pik al op dat ik niet de enige ben die in het 'grijze circuit' verkeert (ik kan nog wel 'werken' mits er rekening kan worden gehouden met mijn konditie, niet full time maar part time etc etc).

Ik kan grotendeels begrijpen dat een potentiële werkgever, vooral als het een kleiner bedrijf betreft, niet op 'ons' zit te wachten maar toch..., er zijn toch ook voordelen?? Meer kennis voor minder geld bijvoorbeeld (er van uitgaande dat die 'kennis' op het juiste moment, zonder stagnaties en zich snel genoeg een weg naar 'buiten' vindt...).

Vanwege al deze verwarring plus mijn thuissituatie heb ik dus noodgedwongen voor de rol van 'arbeidsongeschikte' gekozen, heb ik in ieder geval een soort van 'basis', kan ik mij nu op het vrijwilligerswerk 'storten'..., 'home and away!'
En Fratema heeft gelijk, beter iets dan niets, al is het alleen maar om deel uit te blijven maken van 'De mallemolen van het leven' ('the long term memory part of my brain' zegt mij dat Heddy Lester de vertolkster was van dit songfestivalliedje?...).

Overigens heb ik gisteravond nog twee 'applicaties' voor '(part time?) care work' verzonden, waarin ik heel duidelijk zei wat mijn positie was (een wankele dus op gezette tijden... <da's eigenlijk een grappige zin...>), en waarin ik duidelijk zei om geen kontakt te maken indien mijn persoonlijke omstandigheden niet konden worden geaccepteerd (ik heb al te veel teleurstellingen, tribunalen, etc, doorlopen!)

Heb ik dus net een telefoontje gekregen van een 'kauwgomkauwende' jongedame :huh: die in een slechter Engels dan het mijne moest toegeven dat ze niet alles had gelezen..... (en die waarschijnlijk het hoofd is van het hele bureau waar ze 7½ uur per dag aan zit te kauwen...).
"Nee dank je, ik denk niet dat ik de persoon ben waar jullie naar op zoek zijn, ik dacht dat het meer 'mentale assistentie' dan 'physieke assistentie' betrof.... hallo? hallo!? Trut!"(excusez mon hollandais...), how rude to put the phone down like that!
Dat is de reden dat ik voor die 'arbeidsongeschiktheid' heb gekozen, het gebrek aan voldoende 'middelen' om nog een (part time) baantje te kunnen vinden.
Dan maar vrijwilligerswerk om in de roulatie te blijven, doe ik toch nog iets! ;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp