Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Annejolein heeft hartproblemen

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Ai, dat is niet niks. Heb er geen verstand van, maar klinkt in elk geval niet prettig. Zeker omdat opereren riskant is. Hoop dat de boel stabiliseert en dat operatief ingrijpen niet nodig blijkt. :knuffel:
Annejolein

Bericht door Annejolein »

[QUOTE=Hanna71;1007717]
En hoe nu verder?
Is er een andere manier om te zorgen dat je er minder last van zult hebben? En wat zijn de vooruitzichten? Zijn er nog bepaalde risico's aan verbonden, als je niks doet?

Wat zijn nu de adviezen?[/QUOTE]

Dat is nu juist het moeilijke: er is geen manier om te zorgen dat ik er minder last van zal hebben. De vooruitzichten zijn daardoor heel onzeker. Het is niet te voorspellen hoe vaak ik er dusdanig last van zal hebben, dat ik weer opgenomen zal moeten worden. En ook is niet te zeggen hoe ernstig het zal zijn.

Het kan wel zijn dat ik nog 10 jaar te leven heb, maar het kan ook leiden tot een plotselinge dood.
Het advies is: probeer gewoon je leven te leven, maar als je het niet vertrouwd: Bel direct 112!

Nu doe ik dat al een jaar, want vorig jaar in februari heb ik ook een infarct gehad en ik heb toen na hartrevalidatie gewoon de draad weer opgepakt, behalve dat ik met de auto de snelweg op ging.

Had ik net 2 dagen van te voren weer op de snelweg gereden en had het gevoel: 'ik ben er weer', krijg ik opnieuw een infarct . Dus voorlopig ga ik niet weer met de auto de snelweg op.

Verder hoop ik gewoon te kunnen leven en nog veel leuke dingen te kunnen doen samen met Jo.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Poe, dat is niet niks, Annejolein! Natuurlijk weet niemand hoe het zal gaan in het leven, maar als je dit zo van de artsen hoort, is dat toch wel erg heftig. Niks kunnen doen is zo... machteloos!

Gewoon je leven leven (of misschien wel iets meer genieten van het leven) dat zou iedereen moeten doen. Maar met deze diagnose des te meer. Het is alleen wel moeilijk, want de zorgen die je je maakt, maken het er niet echt ontspannener op.

En wat een domper dat je nu net weer het gevoel had dat het weer goed ging. Dat is een proces waar je naar toe werkt en wat je dan ineens weer afgenomen wordt.

Ik hoop dat je het goed kunt dragen en dat je veel steun hebt aan Jo (en hij aan jou, want het "overkomt" hem ook). En natuurlijk dat we nog MINSTENS 10 jaar van je mogen genieten!!
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Fratema

Brrrrrrrrr, wat angstig

Bericht door Fratema »

Brrrrrrrrr, wat angstig

Heel veel sterkte, Kracht en rust gewenst
steentje

Bericht door steentje »

Ik kan jullie alleen maar heel veel sterkte toewensen Annejolein en Jo!XX
Nette

Bericht door Nette »

[B][COLOR=DarkOrange]Ik hoop nog vaak met jullie aan tafel te zitten.....

:knuffel::knuffel::knuffel:
[/COLOR][/B]
MissGarfield

Bericht door MissGarfield »

Heel veel sterkte Annejolein.
san70

Bericht door san70 »

Wat akelig Annejolein, heel veel sterkte!

San
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Annejolein,

Poeh zeg, lijkt me toch wel een griezelig idee... :hmmm:

Vooral de onzekerheid lijkt me moeilijk om "weg te zetten".
Sterkte met er mee om leren gaan, en natuurlijk ook voor Jo. Die krijgt het er tenslotte ook zomaar bij...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp