Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

stinkende urine.

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
struvietje

stinkende urine

Bericht door struvietje »

stinkende urine

[QUOTE=schuttertje;1005635]Ik heb geen blaasontsteking, is al 3 keer getest.
Wat ik wel heb is een vreselijk stinkende urine, de hele dag door.
Volgens vrijwillige "ruikers" ruikt het naar rookworst.

Tot op heden weet niemand waar het door komt.
Ik heb geen nieuwe medicijnen, geen nieuw voedingspatroon en ook geen diabetis.

Heeft iemand enige ervaring met dit probleem?:???:[/QUOTE]

ik herkende dit meteen, ook bij mij ruikt mijn urine naar "gerookt spek"; een urineonderzoek toonde telkens 3 dingen: overvloedig aanwezigheid van nitrieten , E.coli besmetting en aanwezigheid van bloed. (reeds gedurende 3 jaar)

een ct-scan toonde tevens een niersteen van 1cm groot waar ik overigens niet het minste last van had, behalve dan die vervelende geur. de uroloog besliste dat het beste was om de steen te verwijderen (ging het doorgeven aan zijn collega, die de operatie zou uitvoeren)

ik opteerde voor verwijdering van de steen langs de rug... maar reeds in narcose besloot de chirurg om de steen inwendig te verwijderen en stuk te leaseren, waarna ik de fragmenten zou uitplassen.

reeds enkele uren na de ingreep was ik plots doodziek, met koorts tot 41°C, waarna ik afgevoerd werd naar de intensive zorgenafdeling. daar stelde men een bloedvergiftiging vast, gevolgd door ARDS (is een soort longontsteking, shocklong) als gevolg.

ik kan wel zeggen dat ik gedurende 4 dagen tussen leven en dood hing, waarna de chirurg me kwam melden dat "om mijn leven te redden, hij mijn nier moest verwijderen".... , want dat het waarschijnlijk ging om een "besmette niersteen"; nou dat wist ik al 3 jaar lang dat die besmet was, vandaar die geur. ik had alle dokters en laboverslagen meegenomen en gevraagd om de steen te onderzoeken... maar aangezien ik hem uitgeplast had ging dat dus niet meer..

ik bleef 14 dagen op intensieve en aan de ventilator liggen, daarna nog een week op de afdeling urologie, ondertussen heb ik een "reactieve arthritis" ontwikkeld als reactie op die bloedvergiftiging, nu ruim 3 maanden later heb ik nog steeds erg veel moeite om te bewegen zonder pijn, kan moeilijk zitten of liggen, heeft iemand hier ervaring met mijn verhaal?, dan hoor ik het graag
Knillis

Bericht door Knillis »

Hoi Struvietje,
Welkom op dit form. Ik heb in jouw reactie enkele extra witregels aangebracht. Veel forumdeelnemers hebben oogproblemen en daardoor moeite met grote stukke aaneengesloten stukken tekst.

Je hebt gerageert op een al oud topic dus of er veel reacties komen weet ik niet.

Persoonlijk heb ik veel herkenning met wat je schrijft. Ik heb al heel veel jaren problemen met steeds vaker terugkomende blaasonstekingen en altijd als gevolg van de E coli bacterie. De urine stikt dan enorm en dat wordt veroorzaakt door de aanwezigheid van nitriet.

Ik vergelijk de stank met verrotte eieren of een soort vislucht. Er is een periode geweest dat ik vies werd van mezelf. Momenteel is de vieze lucht vaak aanleiding om te urine te controleren.

Na 17 kuren in een jaar gebruik ik inmiddels een onderhoudsdosering antibiotica en sinds vier jaar katheteriseer ik omdat zelf plassen steeds lastiger werd. Maar ondankt dit toch nog zo’n 4 x per jaar een blaasontsteking en steeds door de e coli bacterie.

Ik heb nooit geweten dat een geinfecteerde niersteen oorzaak kan zijn van terugkeren de urineweginfecties. Ik zal mijn uroloog er toch eens naar vragen.

Ik heb wel één maal een nierbekkenontsteking gehad maar dat is inmiddels al meer dan 10 jaar geleden.

Ik vraag me al langere tijd af waardoor er toch steeds een `’poepbacterie” in mijn blaas komt? Extra hygiene in acht nemen, meer kan ik niet doen. Maar het geeft toch een naar gevoel.

Ik ben wel benieuwd naar hoe het nu met jouw blaasproblematiek gaat.
Kobus

Bericht door Kobus »

[QUOTE=struvietje;1110316]ik herkende dit meteen, ook bij mij ruikt mijn urine naar "gerookt spek"; een urineonderzoek toonde telkens 3 dingen: overvloedig aanwezigheid van nitrieten , E.coli besmetting en aanwezigheid van bloed. (reeds gedurende 3 jaar)

[/QUOTE]

Als ik het zo lees , ga ik er van uit dat je ivm die E.collie bacterie &bloed een antibiotica kuur gehad hebt ?

Maar vooral dat ik denk : doodziek na de ingreep ?
ligt dat dan niet meer aan de ingreep dan aan de steen ?
struvietje

stinkende urine

Bericht door struvietje »

stinkende urine

ik heb niks, geen antibiotica gekregen voor de ingreep.... wel toen bleek dat ik een bloedvergiftiging had na het stukleaseren van de steen, waarbij de besmetting van de steen overging in mijn bloed, en mijn longen zich vulden met smurrie als reactie om de infectie buiten te houden, pas toen begon ik antibiotica te nemen.
:(
Knillis

Bericht door Knillis »

Begrijp ik nou goed dat je drie jaar lang nitriet en bloed in je urine had en de urine een e coli bacterie bevatte en je kreeg helemaal geen antibioticakuur? :???::???:
Kobus

Bericht door Kobus »

Zo ja : mischien toch eens een second opinion vragen of het allemaal correct verlopen is ?

Normaliter na dat eerste onderzoek kuurtje & urine op kweek , lijkt mij
struvietje

stinkende urine

Bericht door struvietje »

stinkende urine

[QUOTE=Knillis;1110396]Begrijp ik nou goed dat je drie jaar lang nitriet en bloed in je urine had en de urine een e coli bacterie bevatte en je kreeg helemaal geen antibioticakuur? :???::???:[/QUOTE]

inderdaad, meermaals naar huisdokter gegaan, maar geen therapie
Mama4ever

Re: stinkende urine.

Bericht door Mama4ever »

Ik heb stinkende urine sinds ik mijn allereerste schub kreeg in februari dit jaar (2022).

Ben toen een week opgenomen geweest vanwege alle onderzoeken, mri scans, bloedonderzoeken, ruggenmerg punctie.

Ook is er toen urine afgenomen (schaamde me kapot om die stinkende plas aan de verpleegkundige te geven) maar urine was goed.

Ik heb aangegeven bij de Neuroloog dat mijn urine vreselijk stinkt, deze zei alleen dat het normaal was dat de blaasspier overprikkeld was door de ms, en dat zij er geen antibiotica kuur voor wilde geven.

Nu is het inmiddels eind oktober, en stinkt mijn urine dus al 8 maanden zo erg dat ik het liefst niet meer op andere plekken plas.

Als ik thuis ben geweest, spoel ik zo snel mogelijk door, en gooi er bleekmiddel achteraan om de lucht te maskeren.

Ik weet niet meer wat ik moet doen.. tips zijn van harte welkom!
AngelNoa

Re: stinkende urine.

Bericht door AngelNoa »

kijk eens naar je eet- en drinkpatroon; kruiden, koffie etc kunnen je urine een nare geur geven
Jrs77

Re: stinkende urine.

Bericht door Jrs77 »

Mama4ever schreef: 25 okt 2022, 05:45 Ik weet niet meer wat ik moet doen.. tips zijn van harte welkom!
Heb je dit al met je huisarts of een uroloog besproken?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp