Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

dekbedhoes vervangen

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
ducaatje

dekbedhoes vervangen

Bericht door ducaatje »

Op dit forum lees ik regelmatig over de problemen met het verwisselen van dekbedhoezen.

Misschien is de tip in dit filmpje een oplossing

[url]http://www.margriet.nl/filmpjes-2/filmp ... vervangen/[/url]
Billy

Bericht door Billy »

Dit lijkt mij dan weer wel heel zwaar... Die zware rol losschudden!
Marlies0

Bericht door Marlies0 »

Dit zou ook voor mij te zwaar zijn
Anet

Bericht door Anet »

Dat lijkt me echt heel zwaar.

Ik doe het altijd op een manier die weinig kracht nodig heeft.

Ik leg het overtrek op de plek waar hij ook komt te leggen.

Het dekbed leg ik erop bij het voeteneind. Dan steek ik mijn arm in de hoes helemaal boven in de hoek, terwijl ik daarin ook de bijbehorende hoek van de hoes in mijn hand heb. Die pak ik over met mijn andere hand buiten de hoes. Ik trek dan de punt van het dekbed richting hoofdkussen.

Goed vast houden en dan met de vrije hand stroop ik de hoes naar beneden. Niet in een keer helemaal. Daarbij glijdt de onderkant van de hoes vanzelf grotendeels mee naar beneden.

Vervolgens loop ik naar de andere kant.

Ik pak weer de hoek van het dekbed die naar boven moet vast. Ik breng deze hoek weer in de hoes naar de bij behorende hoek hoes. Weer overpakken met vrije handbuiten de hoes. Nu ook deze kant hoek met dekbed en hoes vast blijven houden . Deze hoek trek ik weer richting hoofdkussen. Daarna hoes naar beneden stropen. Dat kan dan meestal al bijna tot helemaal beneden.

Naar de andere kant het laatste stuk naar beneden trekken door kleine rukjes eraan te geven. De truuk is dat het gewicht van het dekbed blijft liggen en dat je de hoes eronderdoor trekt. Meest ook nog even midden in het bed bij het voeteneinde.

Ik pak steeds alleen de onderkant van de hoes en geef kleine rukjes tot hij naar mijn zin ligt.

Het grote voordeel is dat je eigenlijk nergens kracht hoeft te gebruiken. Nadeel is misschien het heen en weer lopen.

Jaren geleden had ik rsi klachten en toen ben ik het zo gaan doen bij ons grote zware wollen dekbed.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Schudden OF uitrollen staat erbij.... Dus je kunt nog kiezen hoe zwaar je het zelf wilt maken. ;)
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Daarom had ik dit filmpje ook in De Huiskamer gezet, en niet bij handige hulpmiddelen.:D


Mijn hulpmiddel heet 'vriend' . hij is de dekbeddenman en kan dat binnen no-time doen. Ik worstel er inderdaad net zo mee, als ieder ander.
Nette

Bericht door Nette »

[B][COLOR=DarkOrange]Dat schudden kan ik wel "schudden".....ehhhh vergeten dus....

ik laat het door mijn hulp doen en anders samen met mijn dochter......

Die geef ik de punt van de hoes waar ook de punt van het dekbed in zit......vervolgens doe ik de andere punt van het dekbed in de hoes en samen schudden we hem uit zodat het dekbed er helemaal in zit...hij zit dan ook gelijk goed....

dus ook wij schudden.....

schudden.......ehhhhh.....snappen jullie het nog??:D
[/COLOR][/B]
dribbel77

Bericht door dribbel77 »

Wij hebben beide een 1-persoons dekbed. Het lukt mij om dat zelf te doen. Eerst 1 dekbed, dan de kussens en dan het andere dekbed.

Ik draai mijn dekbedhoes altijd binnenste buiten zodat ik het in 1x over het dekbed kan laten glijden. Werkt heel simpel...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp