Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Perilla olie

Alles omtrent voeding en supplementen
Klick

Re: Perilla olie

Bericht door Klick »

@Deb9
ik ben wel voorstander van supplementen, maar dan wel die in de meest pure vorm.
ik slik omega 3 (en niet de 6 en 9!), vitamine D (hoog gedoseerd 50000ie per week) , vitamine b12 (ook hoge dosis een paar keer per week) en ook gebruik ik magnesium spray (omdat ik pillen niet opneem)

het is allemaal ingredienten op potjes bekijken en een balans van wat je lichaam nodig heeft. mijn vitamine D waarde wil ik tussen de 100-150.
van D ben ik ervan overtuigd dat je lichaam dat tijdens een schub verbruikt en de norm van de huisartsen is veel te laag (50).

maar let op niet alle vitamines zijn goed voor je en in veel eten en drinken zijn ze toegevoegd. multivitamines en vitamine b6 brrrrrrr ik snap niet dat mensen dat gebruiken, gewoon eng…
Deb9

Re: Perilla olie

Bericht door Deb9 »

@Klick

Dank voor je bericht Klick.
Het is inderdaad zoeken welke supplementen je het beste kan toevoegen bij je dagelijkse voeding ed.
Wat slik je een hoge dosering dagelijks :o
Van welk merk slik je vitamine D?

Ik slikte altijd vitamine D van Nature's way 2000IE
Alleen is dit merk niet meer leverbaar, baal er enorm van, want dit merk deed me erg goed.
Nu slik ik het van het merk NOW 2000IE maar ben nog zoekende of ik bij dit merk blijf en zit er ook over na te denken mijn dosering te verhogen naar 3000IE maar weet nog niet van welk merk :ster:
Mijn laatste waarde is geprikt in juni 2021 die was toen 107. Dit voorjaar is de verpleegkundige het vergeten aan te kruizen op het formulier :| in het najaar zal ik erom vragen of vitamine D geprikt kan worden, ben nu wel benieuwd.
Ik slik trouwens 1 x per maand een capsule van 25.000IE die krijg ik via de huisarts.

Aan iedereen:
Als er jullie tips hebben over supplementen of vitamine D dan hoor ik ze graag :goed:

Groet,
Deb9
Klick schreef: 29 jul 2023, 22:13 @Deb9
ik ben wel voorstander van supplementen, maar dan wel die in de meest pure vorm.
ik slik omega 3 (en niet de 6 en 9!), vitamine D (hoog gedoseerd 50000ie per week) , vitamine b12 (ook hoge dosis een paar keer per week) en ook gebruik ik magnesium spray (omdat ik pillen niet opneem)

het is allemaal ingredienten op potjes bekijken en een balans van wat je lichaam nodig heeft. mijn vitamine D waarde wil ik tussen de 100-150.
van D ben ik ervan overtuigd dat je lichaam dat tijdens een schub verbruikt en de norm van de huisartsen is veel te laag (50).

maar let op niet alle vitamines zijn goed voor je en in veel eten en drinken zijn ze toegevoegd. multivitamines en vitamine b6 brrrrrrr ik snap niet dat mensen dat gebruiken, gewoon eng…
Klick

Re: Perilla olie

Bericht door Klick »

@Deb9
ik heb 7 jaar D-cura geslikt, 2x per week een capsule van 25.000 (idd de stootkuur vd huisarts maar dan blijvend) ik weet dat dit veel is, maar mijn lichaam heeft het blijkbaar nodig 🤷‍♀️

nu het niet meer vergoed wordt ben ik overgestapt naar die van het kruidvat. geen idee nog wat het doet voor mij, maar hier op het forum zijn goede ervaringen ermee (ik kreeg die tip van @Sara, zie het vitamine d topic)

107 is een prima waarde, waarom denk je aan verhogen van de dosis?


Deel je ervaringen over dit onderwerp op MS.nl.
Ga naar: https://www.ms.nl/gesprekken/voeding-en ... pplementen
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp