Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Testje en toetsenbord-vraag

Vogel uit hoe alles werkt, je kunt hier berichten proberen te schrijven, maar ook quoten ,linken en vooral plaatjes, handtekeningen en smilies plaatsen
Suzan

Testje en toetsenbord-vraag

Bericht door Suzan »

Hoi hoi,

Ik heb een praktisch vraagje. Ik heb nogal eens de [B]ß [/B]nodig tijdens het schrijven van het één of ander.
Maar die zit dus niet op mijn toetsenbord. :D

Normaal los ik het altijd op door [B]ss [/B]te schrijven, en dat is net zo gangbaar.
Maar toch irriteer ik me altijd er aan dat ik het niet helemaal zo kan typen als het eigenlijk hoort. :hmmm:

Nou heb ik dit hulpmiddeltje al gevonden: [url]http://www.vreemdetekens.nl/altcodes[/url]

Maar als ik dus braaf Alt225 intoets, gebeurt er niets en blijft het scherm blanco...

Ik doe dus iets niet helemaal goed, dat is duidelijk, maar wat? :weetniet:
Kan iemand me op weg helpen?
Sara

Bericht door Sara »

Ha Suzan,

bij mij levert de rechter alt-toets (er staat 'Alt Gr' op), met s dit op: ß.

Windows 7-pc.
Billy

Bericht door Billy »

ß

Bij mij doet alt 225 het dus wel, maar hij komt er wel pas nadat ik de alt loslaat

Alt Gr en de S geven zelfde resultaat

ß
Suzan

Bericht door Suzan »

Hm. Nou, als ik de linker Alt toets gebruik, blijft het leeg. Als ik de rechter Alt toets gebruik, krijg ik dit:

²²€
²²½

Afhankelijk van of ik Verenigde Staten of Nederlands ingesteld heb.

Kan het er misschien mee te maken hebben dat ik firefox gebruik?
Of misschien omdat ik niet een "standaard" toetsenbord heb?
Het is wel een microsoft toetsenbord, maar een ergonomische.

Ik heb geen Alt Gr - toets, alleen maar Alt... :sorry:

Ik raad ook maar wat, hoor. :D
Suzan

Bericht door Suzan »

ß

Jaaaa! Hij doet het! :haha:

Probeerde nog eens de rechter alt toets, en dan met de S, en toen kwam 'ie tevoorschijn. :D

Had dat met die s al wel met de linker getest (voor ik dit topic plaatste) maar nog niet met de rechter... :ogen:
Billy

Bericht door Billy »

:goed:

Bij mij staat er echts gr bij, links niet ;)
Suzan

Bericht door Suzan »

M´n rechter Alt-toets is wel wat groter dan de linker, maar d'r staat geen Gr op.
Maar blijkbaar heeft het wel een andere functie. :giegel:

Bedankt voor het meedenken en uitproberen. :bedankt:

Nu kan ik tenminste correct geschreven mailtjes sturen naar Duitse ontvangers, want dat geklooi met dubbele ss'en vind ik zo kneuzig staan. :cool:
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

En anders via numeriek: staat je Numlock dan wel aan? Anders gebeurt er inderdaad niets bij Alt...
Suzan

Bericht door Suzan »

ß

Ah. Met numlock doet 'ie het met de linkertoets. :D

(tja, dat is dus echt een toets die ik nóóit gebruik, dus het komt ook niet in me op die die te gebruiken. :huh: )

En zo zit ik tijden te klooien en me te irriteren, en zo heb ik twee opties.
Even hulp vragen is vaak toch wel handig. :cool:
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

:tralala:

Helemaal niet herkenbaar...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp