Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Voeding of medicijnen wie heeft dit overwogen?

Alles omtrent voeding en supplementen
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

[QUOTE=Nietje;1009409]De huisarts zij dat die pillen niet zoveel deden en zonlicht het moest doen. [/QUOTE]

Ik denk dat we juist die pillen nodig hebben omdat we te weinig zonlicht hebben in Nederland.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik ben een enorme zonaanbidder en pak mijn leven lang al elke mogelijke zonnestraal op mijn huid. Ook altijd buiten gewerkt. En toch was mijn vit D bij de eerste meting slechts 24..... Dus ik vind het antwoord van de huisarts echt helemaal nergens op slaan!
Robbie

Bericht door Robbie »

De Juiste wijze meten van het D3 level is belangrijk, er moet echt aangegeven worden dat het om D3 gaat.

Zie ook het vitamine D topic
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Hanna, waarom niet in de zomer ook wat meer dan 800IE gebruiken? De zon doet echt niet zo heel veel hoor.

Als je straks opeens 800 gaat gebruiken, daalt je waarde drastisch.

Ik gebruikte een paar jaar geleden ipv 8000IE in de winter, 4000IE in de zomer en mijn waarde was gedaald.

Vandaar dat ik het je even wilde melden. Ook in de zomer moet je gewoon een hoge dosering slikken om schubs te voorkomen.

Groetjes,
Vlinder
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Nietje, over die huisarts van jou hadden we het toch al gehad?
Die weet niets over vitamine D; dat is heel duidelijk. Dus daar moet je geen enkele waarde aan hechten en je eigen verantwoordelijkheid hierin nemen.

Of ga eens naar een orthomoleculair arts. Die weet, wat betreft vitamines en supplementen, veel meer dan een huisarts.

Als je een te lage waarde hebt, suppleren; dat is het enige wat helpt. En de zon, ja die doet ook wel wat, maar bij mij in ieder geval niet veel, al voel ik me (zoals ieder mens) in de zon veel beter! Maar dat heeft niet met de vitamine D te maken.

Groetjes,
Vlinder
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

p.s. Hanna, volgende week is het nog maar half april. Dan is er nog niet voldoende zonkracht om vitamine D aan te maken.

Dan ben je dus nog voor de zomer naar beneden gekelderd met je waarde. Lijkt me niet verstandig.


Groetjes,
Vlinder
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Ja, je hebt waarschijnlijk gelijk, vlinder. Maar ik wil gewoon eens kijken hoe mijn lijf het regelt. Als blijkt dat de 800IE in de zomer ook niet voldoende is, kan ik dit met de huisarts overleggen. Ben nog erg aan't onderzoeken hierin.
Bedankt in ieder geval voor je tip.
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Nietje, betreffende jouw oorspronkelijke vraag in deze topic:

Er zijn inderdaad wel onderzoeken gedaan naar de resultaten met interferon. De uitslagen hiervan zijn onbekend; liggen achter slot en grendel. De farmaceut is dus niet erg transparant...

Een gesprek over interferonen tussen 2 neurologen, kun je hier lezen. Erg interessant!

[url]http://www.antoniusziekenhuis.nl/195623 ... interferon[/url]

Dr. Schipper zegt op pagina 3 het volgende: "Er zijn onderzoekers die geprobeerd hebben om interferon-resultaten op te vragen bij de fabricant, want die liggen achter slot en grendel. Maar dat is niet gelukt. Fabrieksgeheim. De farmaceut is dus niet transparant in de uitslagen van onderzoeken."

Als het goede uitslagen geweest waren, waren ze natuurlijk overal gepubliceerd in alle dagbladen e.d. Nu zijn de uitslagen achter slot en grendel gelegd en niet meer tevoorschijn gekomen...

Dit gaf voor mij nog meer de doorslag dat ik de juiste beslissing had genomen geen "remmers" te gaan gebruiken.

Groetjes,
Vlinder
Robbie

Bericht door Robbie »

Ik heb mij helemaal gek gezocht, maar kan het filmpje niet vinden.
Basis is dat 2 jaar patiënten volgen in een medicatie trial veel te kort is.

De arts liet middels statistische gegevens zien dat na 2 jaar positieve resultaten waren behaald, maar dat die resultaten minder werden en na 20 jaar nihil waren.

Nou, misschien kom hem nog tegen...
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Vlinder, weet je ook van wanneer dit artikel is?
Ik vind het erg interessant, maar wil het altijd wel in perspectief plaatsen. Als het artikel al redelijk oud is, dan zijn er nu al weer andere inzichten.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp