Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

cocaïne

Alles omtrent voeding en supplementen
Sara

Bericht door Sara »

jhark,

als 't probleem vooral is dat dit jou zelf ergert, en je je werk nog redelijk tot goed kan doen, is 't wellicht een idee om 't van de andere kant aan te pakken, nl. om die ergernis te bestrijden :).

Of om es uit te laten zoeken in hoeverre je nou echt slechter functioneert dan je zou mogen verwachten van iemand van jouw leeftijd, opleidingsniveau en verdere omstandigheden. Over een neuropsychologisch onderzoek kun je je laten inlichten bij je neuro, of je MS vpk.
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

heb je schildklierwaarden ooit laten nakijken?
jhark

Bericht door jhark »

dank ,allen tot nu toe, dit neem ik mee in mijn beslissing.
de afweging blijft of toegeven aan MS en neerleggen bij ..
of bevorderende middelen gebruiken om 100 % in het arbeidsproces
te bewegen. moeilijk
MetYumi

Bericht door MetYumi »

[QUOTE=jhark;805721]:( :(

ik heb concentratie problemen , plus woordvindings problemen en kan niet adrem reageren , lichaamlijk redelijk tot goed, kan cocaïne een uitkomst zijn ondanks verslavingsgevaar ? een zeer zeer zeer kleine hoeveelheid bijvoorbeeld ? :(
ik heb zelf nog nooit cocaïne gebruikt.
reactie's dat het gevaarlijk is ..liever niet dat weet ik .
wie heeft de ervaring?[/QUOTE]
ik dacht dat harddrugs niet goed voor je was als je MS hebt.
voor niemand trouwens maar zeker niet als je MS hebt.

heb het van dichtbij meegemaakt.
wil er verder inhoudelijk niks over kwijt, maar kan je wel zeggen dat het absoluut niet leuk was. :(
je raakt er op den duur zeker aan verslaafd hoe weinig je ook gebruikt.
niet zo erg als aan Heroïne, maar toch het blijft een harddrug.


ik heb voor ik naar dit forum kwam op een Amerikaans Forum gezeten.
daar las ik dat ze zelfs Methadon gaven.
heel vreemd want als je ergens aan verslaafd raakt is het Methadon wel.
hier geven ze het aan Heroïne verslaafden, wellicht bekend.

bezind eer ge begint met cocaïne.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=jhark;805842]dank ,allen tot nu toe, dit neem ik mee in mijn beslissing.
de afweging blijft of toegeven aan MS en neerleggen bij ..
[/QUOTE]

Wat vind je belangrijker? Werk of gezondheid? Ik heb gekozen voor mijn gezondheid en werk dus niet meer. Ik heb er anderhalf jaar over gedaan om die beslissing te nemen. Het blijft lastig. Sterkte. :bloem:
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

[QUOTE=jhark;805842]dank ,allen tot nu toe, dit neem ik mee in mijn beslissing.
de afweging blijft of toegeven aan MS en neerleggen bij ..
of bevorderende middelen gebruiken om 100 % in het arbeidsproces
te bewegen. moeilijk[/QUOTE]

Hey jhark,

jeempie, is dit een serieuze afweging voor jou?!
Er zijn volgens mij heel veel meer opties dan
toegeven aan en neerleggen bij de MS
of coke gebruiken!!

Het is vast niet zomaar illegaal in veel landen. Verantwoordelijk lijkt het me eigenlijk ook niet.
Het is jouw lijf, jouw leven en hopelijk heb je geen partner of kinderen of ouders of andere mensen om je heen, als je ervoor kiest om coke te gaan gebruiken.
Denk eens aan koffie, redbull, meer rust, minder activiteiten, een gesprek met je huisarts. Er zijn zoveel andere opties!
eric vd ploeg

Bericht door eric vd ploeg »

[QUOTE=MetYumi;805845]ik dacht dat harddrugs niet goed voor je was als je MS hebt.
voor niemand trouwens maar zeker niet als je MS hebt.

heb het van dichtbij meegemaakt.
wil er verder inhoudelijk niks over kwijt, maar kan je wel zeggen dat het absoluut niet leuk was. :(
je raakt er op den duur zeker aan verslaafd hoe weinig je ook gebruikt.
niet zo erg als aan Heroïne, maar toch het blijft een harddrug.



bezind eer ge begint met cocaïne.[/QUOTE]

Helemaal mee eens Ik denk dat het juist super gevaarlijk is met name met MS. De "rush" is misschien leuk, maar de klap die je erna krijgt is vreselijk. Een gevoel van totale uitputting!! Dat kan enige dagen duren.
Met MS heb je dat gevoel vaak al zonder iets gebruikt te hebben!!. Kijk er in godsnaam mee uit!! Don`t do IT!!!
Roely

Bericht door Roely »

ik denk dat het een beter plan is om een verwijzing naar een revalidatie centrum te vragen aan je huisarts want daar leren ze je om te gaan met je beperkingen en ze hebben een hoop tips en trucs voor je om het leven wat makkelijker voor je te maken ;)

oh ja kost niks en is niet gevaarlijk :cool:
donna

Bericht door donna »

Ik lees dit topic met verbazing,

het kan toch niet echt een serieuze overweging van je zijn om daadwerkelijk coke te gaan gebruiken.

Ik denk dat je problemen alleen maar groter worden.

Het is inderdaad zo dat je na de euforie (net na gebruik) in een heel groot gat valt(als het uitgewerkt is), doodmoe bent en zelfs zeer depresief kan zijn.

En hoe vaak wil je het dan gaan gebruiken?

Je zult iedere keer meer of sneller een snuif nodig hebben om je goed te voelen. Gaat veel geld kosten.

Ik heb in mijn naaste omgeving jammer genoeg te maken gehad met coke gebruik en dat is een veel groter probleem dan het hebben van ms, neem dat maar van me aan.

Het is zelfs mogelijk dat je door het regelmatig gebruik van coke een heel ander persoon kan worden, en dan bedoel ik een minder prettig persoon, egoistisch en onbetrouwbaar, kortom iemand waar je niet graag mee zou samen wonen.

Ik hoop echt dat ik je kan afraden om ermee te beginnen, het kan een hoop ellende veroorzaken.

Zoek aub naar andere mogelijkheden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp