Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ervaringen met zelf aanschaffen scootmobiel?

Alles omtrent werk en uitkeringen
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Heeft iemand ook al gedacht aan leasen?
debkla

Bericht door debkla »

hii

tja wat te doen?
ik zit ook met gekruisde vingers het bedrag van de eigen bijdrage af te wachten.

Ik heb overigens een luna, en in almere mogen die dingen hogguit 12 dus zo zijn ze ook ingesteld als je er nu 1 krijgt.
heb recent een andere gekregen ivm handfunctie, en nee hard gaat het niet, maar het rolt wel fijn..

Als hier de bijdrage ook zo hoog wordt, moet ik ook iets bedenken, alhoewel hij natuurlijk wel wordt onderhouden door de gemeente en ik all-risk verzekerd ben.

Vraag me af of de verschillen zo groot zijn, cak gaat het bepalen, is inkomens afhankelijk.
Ons inkomen is niet zo groot, maar ja dat vinden wij !!:o ik bedoel er zijn vast mensen die het nog veel krapper hebben.

ik volg jullie wel (met 12 km p/u zeker haha)
debs
Knillis

@ Mispeltje

Bericht door Knillis »

@ Mispeltje

Ja Mispeltje de Solo TS120 lijkt me inderdaad een heel fijne scoot. Ben even aan het zoeken geweest en het is een faai vervoermiddel maar wel erg pittig in prijs.

Ik zou dan moeten zoeken naar een goede 2e hands want een nieuwe is niet op te brengen maar mooi is hij wel en hij lijkt me ook heel prettig in gebruik!!!!

Nelleke
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Ook hier vandaag de brief binnen van de gemeente over de eigen bijdrage scootmobiel !

Toen het werd bekend gemaakt wist niemand van de gemeente waar ik het over had , terwijl het toch in de regiokrant stond , en nu helaas nog steeds hetzelfde.

Het gaat in per 1 november ??? en het CAK heeft nog geen enkele opdracht ontvangen voor berekening.
Tevens moet je als je besluit voor PGB binnen 14 dagen het formulier opsturen , maar ik weet helemaal nog niet wat me boven het hoofd hangt , dus ik kan ook niet beslissen !

Straks krijg je met terugwerkende kracht een paar maanden
op je bord !

Ben ik nou de enige die dit erg slordig vind of ??? ( van de gemeente ).
Cak kan alleen de hoogste eigen bijdrage geven , maar sommige gemeente's hebben een lager maximum.

Mocht ik inderdaad het hoge maximum krijgen , dan word het
hier wel afwegen, want dat word een niet zo fijn bedrag.
Volgens mij betaal je de scoot zelf 2 x af in de periode dat je hem moet gebruiken, ongeveer 8 jaar.

Dat inkomensafhankelijk is net zo beroerd als met de toekomst van de WTCG , dus als je partner ook maar even een normale
betaalde baan heeft ????

Kan aan mij liggen , maar als je zo'n ding nu al jaren hebt en je kan er echt niet buiten , word je handicap toch wel steeds nadrukkelijker aan je getoont via je portemonee.

Dus hebben we nou een keuze of niet ? :(

Toch maar geraniums aanschaffen ?:moe:

Riwidi

Met zo'n PGB zit je trouwens ook , buiten je eigen kosten, nog 3 jaar vast aan je eigen bijdrage , dus dat schiet ook niet op volgens mij , maar zo'n tweedehandse is als je een goede wilt hebben , toch ook een enorme rip uit je lijf.
Mariël

Bericht door Mariël »

Kreeg ook de mededeling een eigen bijdrage te betalen voor mijn scoot. En dat is ook hier niet niks wat we straks moeten betalen. Lig er al nachten wakker van.

De vaste hulpmiddelen die je al hebt tellen nog niet mee voor eigen bijdrage van de WMO. Ik wilde dan maar een scootmobiel aanschaffen via marktplaats ofzo. Maar mijn traplift is ook al 20 jaar oud en werd me gezegd dat deze nog maar een paar jaar (hooguit) had, die eigen bijdrage komt er dan hoe dan ook.
Zit nu al moeilijk iedere maand maar word straks nog beroerder op die manier.
Zal vast niet echt mogelijk zijn een traplift via MP tweedehands aan te schaffen.

Weet 't zo ook niet meer. Pffff
Knillis

Bericht door Knillis »

Hoi Mariël,

Een 2e hands traplift is vrijwel niet te koop of er moet een héél handig iemand zijn die zo'n ding kan ombouwen.

Omdat ik er geen van de gemeente kreeg heb ik er ooit één zelf gekocht (nieuw systeem met 2e hands stoeltje) maar dan ben je nog 5000 euro kwijt. Dat is wel aftrekbaar van de belasting maar het is wel heel erg veel geld.

Wij hebben dat toen in een 2e hypotheek voor verdere verbouwingen (aangepaste keuken e.d.) meegenomen maar anders was het ook niet gelukt.

Jaren later verhuisd naar een semi bungalow en toen was de traplift zonder waarde en werd (zo maar gratis) weer opgehaald door de firma die hem geleverd had.

Hier in Apeldoorn tellen alle voorzieningen (behalve een rolstoel) mee voor de eigen bijdrage en als je echt meerdere dingen hebt inclusief verzorging e.d. dan is de bijdrage nog niet eens zo hoog maar in mijn geval 63 euro per 4 weken voor alleen een scoot, en dat 7 jaar lang, is wel erg veel.

Komt volgend jaar nog bij dat ik geen WTCG uitkering meer krijg omdat ons inkomen net te hoog is. Dit jaar ontvang ik nog 500 euro.

En wat staat ons nog meer allemaal te wachten????? Ook ik heb er best mijn zorgen om.

Sterkte!!!!
Nelleke
M&MS

Bericht door M&MS »

Een jongen hier in de straat (alcoholist) had met zijn dronken kop iets onhandigs gedaan en een gecompliceerde botbreuk opgelopen.

Hij heeft toen een scootmobiel gekocht voor € 300,00, wel 2e hands, maar het zag er goed uit.

Bovendien mag hij geen auto meer rijden, valt hij met de fiets en heeft hij nu een goed vervoersmiddel om naar zijn hangplekken te gaan.

Overigens reed dat ding 25 km, maar dat moest hij van de politie afvoeren tot 15 km. Hij reed daarna 20 km.

Nou ja, toen hij hem kocht, dacht ik nog dat ik de scoot op termijn wel over kon nemen, maar ik zag de scoot na een maand en toen leek het toch niet zo verstandig.

Volgens mij heeft hij de scoot via Marktplaats gekocht.
dientje

Bericht door dientje »

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... oblix.png/][IMG]http://img713.imageshack.us/img713/3107 ... eoblix.png[/IMG][/URL]

deze gaat 20 km per uur, je kan natuurlijk zelf zo hard of zacht als je dan wil.

is in alle kleuren te krijgen, proefrit is natuurlijk eerst mogenlijk.
de persoon kan ook thuis langs komen voor een proefrit.

zie [url]www.scootmobile4all[/url]

ikzelf heb hem via de gemeente van een pgb, maar voor de gemeente is deze helemaal niet duur!!.

ik heb een zwarte genomen, en ik heb de scoot 2 jaar, er zit ook nu vering in de stoel.
je kan ook een betalings regeling treffen, als je de scoot zelf wil kopen.

ik mag er ook gewoon mee in de winkel, en is erg wendbaar!!
Knillis

Bericht door Knillis »

Dat is een heel mooie Dientje en inderdaad ook nog betaalbaar.

Zouden deze scoots alleen in Hoorn te koop zijn of zijn er nog andere dealers in Nederland?

Ik houd hem in ieder geval in gedachte want denk dat deze heel geschikt is voor mij.

Bedankt!
Nelleke
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ik weet niet of iemand bekend is met de regel dat de Gemeente binnen een bepaalde tijd moet reageren (al weten ze het zelf vaak niet, maar sneller handelen wanneer ze er op gewezen wordt ,ik dacht een aantal weken, maar kan je uitzoeken) een boete moeten betalen

Kort geleden hebben wij hier gebruik van gemaakt, ze reageerden sneller, altijd goed om te weten.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp