Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ervaringen met zelf aanschaffen scootmobiel?

Alles omtrent werk en uitkeringen
Knillis

Ervaringen met zelf aanschaffen scootmobiel?

Bericht door Knillis »

Hallo allemaal,

Door het moeten gaan betalen van een erg hoge eigen bijdrage WMO voor mijn scootmobiel wil ik me oriënteren op het zelf aanschaffen van een scoot.

Zijn er hier mensen die al ooit eens zelf een scootmobiel hebben aangeschaft? Waar kun je daar het best voor terecht? Hoeveel kost een scoot in eigen beheer, dus aanschaf, maar ook aan verzekering en onderhoud.

Ik heb nu een scoot die 15 km per uur kan maar zou er liever een hebben die 20 km per uur kan zodat ik weer makkelijker met mijn man er op uit kan. Hij fietst veel maar vindt 15 km per uur echt te langzaam.

Als er mensen zijn met ervaringen hoor ik het graag zodat ik kan proberen een goed vergelijk te maken voor ik tot een beslissing kom.

Vast bedankt voor het meedenken.
Groetjes,
Nelleke
Billy

Bericht door Billy »

Ik had hier ook een paar maanden geleden een topic over geopend met deze vraag. Kreeg toen gelukkig de tip om er één via het UWV aan te vragen omdat ik nog werk, dus dat is zo afgelopen bij mij.

Veel succes met de afweging!
Snowym

Bericht door Snowym »

2e hands zijn er genoeg te krijgen.
Ik heb me er verder niet mee beziggehouden.
janna67

Bericht door janna67 »

er zijn bedrijven die tweedehands scoots verkopen, meestal met garantie.
een scootmobiel moet je wa verzekeren (als invalidenvoertuig) en kost ongeveer € 45 per jaar.
Blom

Bericht door Blom »

[QUOTE=Knillis;807047]Hallo allemaal,

Door het moeten gaan betalen van een erg hoge eigen bijdrage WMO voor mijn scootmobiel wil ik me oriënteren op het zelf aanschaffen van een scoot.

Zijn er hier mensen die al ooit eens zelf een scootmobiel hebben aangeschaft? Waar kun je daar het best voor terecht? Hoeveel kost een scoot in eigen beheer, dus aanschaf, maar ook aan verzekering en onderhoud.

Ik heb nu een scoot die 15 km per uur kan maar zou er liever een hebben die 20 km per uur kan zodat ik weer makkelijker met mijn man er op uit kan. Hij fietst veel maar vindt 15 km per uur echt te langzaam.

Als er mensen zijn met ervaringen hoor ik het graag zodat ik kan proberen een goed vergelijk te maken voor ik tot een beslissing kom.

Vast bedankt voor het meedenken.
Groetjes,
Nelleke[/QUOTE]

Is jou huidige scoot al oud? anders kun je hem misschien laten opvoeren.... misschien kan dat ook niet bij alle scootmobielen hoor....
Mijn leverancier is hier al eens geweest en heeft hem toen naar wat sneller gezet ( blijkt heel makkelijk maar een schroefje te zijn), soms moet er toestemming van het WMO komen hoorde ik laatst.
easyjet

Bericht door easyjet »

ik heb er 1 voor 300 euro gekocht en laten verzekeren bij de scootmobielenhulpdienst voor 9,95 per maand.Dan heb je ook pech ophaaldienst. geen reparatie zit daarbij

Ik ken geen scoot die 20 km gaat.De mijne gaat 16 , de Trophy 6, hard genoeg vind ik , ook met fietsend vriendje

T is een krot maar zo komt Jan Splinter door de winter :D en ik spuit m fluoriserend oranje met retrostickers en poster Rutte in rolstoel met Geert Wilders in verpleeguniform achterop

ja we leven in een armoedig landje



MAURO MOET BLIJVEN by the way

[url]http://petities.nl/petitie/mauro-moet-blijven--2[/url]
Knillis

Bericht door Knillis »

Blom: mijn huidige scoot heb ik van de WMO en kan wel leven met 15 km per uur. Nog harder mag niet.

Maar ik wil de scoot inleveren omdat ik per 4 weken 63 euro moet gaan betalen als eigen bijdrage en dat vind ik best veel. Grappige is dat als ik er een zou hebben die 12 km als max heeft de eigen bijdragen 53 euro zou zijn :moe:

Vandaar dat ik op zoek ben naar de mogelijkheden er zelf een aan te schaffen en als het dan kan ook nog een die ietsje harder kan.

Billy: via het UWV gaat niet op voor mij want ik ben al 8 jaar volledig arbeidsongeschikt.

Bedankt voor jullie berichtjes tot nu toe!
Fratema

Bericht door Fratema »

Ik heb er 3½ jaar terug eentje gekocht via een PGB van de gemeente. Want ze verstrekten in natura alleen van die grote bakbeesten en die kunnen niet mee in mijn auto. Het leek een goede keuze. Leek want binnen no-time kwamen er problemen met stekkers, draden, accu's enz.

Al met al heeft dat dingetje mij inmiddels zo'n 1800 euro gekost (32 eigen bijdrage p.m. gedurende 3 jaar + accu's, banden, reparaties, noem maar op). Had ik dat geweten, dan was ik er nooit aan begonnen.

Maar ook met een marktplaatsje heb ik slechte ervaringen. Een grote scoot met zogenaamd goede accu's bleek een ware miskoop te zijn, 380 euro uitgegeven (300+80 voor een vervangende accu) en na 3 maanden kon 'ie op de schroothoop :boos:

Nu ben ik sinds gisteren bruiklener van een spiksplinternieuwe Pride Zolar. In natura dus alle bijkomende kosten zijn voor rekening van de gemeente. Met mijn eigen bijdrage zit ik al lang aan het plafond dus geen probleem. Nu nog een pasje voor de Valys en smullen maar. :) :) :)
easyjet

Bericht door easyjet »

Er zijn verschillende bedrijven die tweedehands scoots verkopen en waar je dus het best heen kunt gaan.

Het is inderdaad niet ideaal maar je mot wat
Ik leef op bestaansminimum en heb een hele lage eigen bijdrage

in almere zit er bijvb 1
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

[QUOTE=easyjet;807082]
Ik ken geen scoot die 20 km gaat.[url]http://petities.nl/petitie/mauro-moet-blijven--2[/url][/QUOTE]

Mijn scoot, een soloTS120 kan 20 km/u
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp