Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Boekentopic - deel 2

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Het Rosie Project, daar was ik ook in bezig! Maar ik ben halverwege afgehaakt. Het idee van het verhaal is leuk, maar het werd voor mij wel erg langdradig. Denk niet dat ik het nog op ga pakken, maar wellicht dat jij me straks kunt vertellen hoe het afloopt! ;)
Forumi

Bericht door Forumi »

Ja dat is goed:haha:

Wat ben je nu aan het lezen of even niets?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik weet het niet zo goed.... Ben in diverse boeken begonnen, maar ze pakken mij aandacht niet genoeg. Was begonnen in "Uit de bergen kwam de echo" van Kaleid Hosseini (of zoiets), maar dat is ook zo'n langdradig verhaal. Denk dat ik maar weer eens een goede Scandinavische thriller ga proberen. ;)
Effi

Bericht door Effi »

Dit topic ligt al weer even stil... Iemand nog leuke boeken gelezen?

Zelf ben ik ineens into de Italiaanse schrijvers. Voor de zomer las ik 2 boeken van [B]Fausto Brizzi: 100 gelukkige dagen[/B], die beschreef ik hier al eerder, een echte aanrader en: [B]Je leeft maar 1x[/B]

Nu ben ik bezig in een 3e boek van [B]Niccolo Ammaniti[/B], een schrijver met een aparte schrijfstijl. Redelijk beschrijvend, waar ik normaal niet zo van hou, maar in dit geval echt boeiend. De 3 boeken zijn:

- [B]Ik haal je op, ik neem je mee[/B]. Een boek met 3 verhaallijnen, over een playboy, een jonge jongen en een lerares. Uiteindelijk komen hun verhaallijnen samen.

- [B]Ik ben niet bang[/B]. Over een 9-jarige jongen die een verschrikkelijk geheim ontdekt, het met niemand durft te delen, maar zijn geweten blijft knagen

- [B]Anna[/B]. In Sicilie zijn alle volwassenen uitgestorven door een virus. Anna is een van de overlevende kinderen in Sicilie.
Sharon

Bericht door Sharon »

Leuk dat je dit topic weer eens omhoog gehaald hebt.

Op dit moment ben ik bezig in[B] de beproeving van Marijke Verhoeven. [/B] Het is een beetje een romantische thriller. Leest lekker weg en heeft een meeslepend verhaal.

Hiervoor heb ik[B] Shopaholic grijpt in van Sophie Kinsella [/B] gelezen. Grappig boek, leest lekker weg maar ik vond haar eerdere Shopaholic boeken beter.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ja!!!! :D :D

Ook ik ben blij met het ophoog halen van dit topic. Ik had er zelf helemaal niet aan gedacht, maar ben blij met titels en een korte beschrijving van het boek.

Ik ben een beetje "welk boek zal ik eens lezen" moe. Ik lees (luister) boeken op CD via de aangepast lezen bilbiotheek.

Je moet dan online zelf titels opzoeken of schrijversnamen invullen en er staat ook wel een korte beschrijving van de inhoud bij maar ik heb momenteel moeite om mooie boeken te vinden.

Ik zal dus eens gaan zoeken op de titels die jullie hier noemen, wie weet krijg ik weer inspiratie.

:bedankt:
Sharon

Bericht door Sharon »

Ik heb even dit topic weer uit de stof omhoog getrokken.
Op dit moment lees is "Na Melanie van Sven Ersson". Anders dan je zou denken is Svea gewoon een Nederlandse auteur. Het is een meeslepende thriller die makkelijk weg leest. Ik vind het een aanrader!

Iemand anders nog leuke tips?
Forumi

Bericht door Forumi »

Fijn tips.

Ga nu ..De geniale vriendin..lezen van Ellena nogwat. Over vriendschap en Italie etc.

Eindelijk De verwarde cavia gelezen, wel heel snel uit, beetje dun verhaaltje maar wel geinig.

Voor de zomervakantie alvast maar eens kijken wat het gaat worden. Neem altijd wel boeken mee.
Knillis

Bericht door Knillis »

Heb je het nieuwe boek van Hendrik Groen al gelezen Sharon? Ik vond hem net zo leuk als de eerste.

En ..... er schijnt nog een derde boek in de maak te zijn waarin meer verhalen over de medebewoners van Hendrik.
Forumi

Bericht door Forumi »

Ja die tweede van Hendrik Groen vond ik ook net zo goed.

Conclaaf van Robert Harris?

Een oudje- De zin van het bestaan van Viktor Frankl
( wel deels over oorlog, ook mooie 'levenslessen')
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp