Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zorgverzekeraars en vergoedingen

Alles omtrent werk en uitkeringen
Floor 1953

Bericht door Floor 1953 »

@Cæsar

Eureko is internationaal.

Dit is zijn de Nederlandse zorgverzekeringen :


[URL]http://www.achmea.nl/over-achmea/organi ... ingen.aspx[/URL]
Johan

Bericht door Johan »

Wij zijn onlangs overgestapt. We zijn naar [url]www.czdirect.nl[/url] gegaan. Misschien iets voor jou ? Je kunt, zonder definitief te beslissen, de aanvraag al gedeeltelijk invullen zodat je ziet wat je krijgt en wat je betaalt.
Grtn,
Johan
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Lees net dit:

[I][B]Steeds vaker medische selectie door zorgverzekeraar [/B]

AMSTERDAM - Steeds meer zorgverzekeraars hanteren een medische selectie bij het aannemen van nieuwe klanten. Bijna 30 procent van de zorgverzekeraars vraagt consumenten om een vragenlijst in te vullen als ze klant willen worden.

Verzekeringssite.nl nam 47 zorgverzekeraars onder de loep. 30 procent doet aan selectie, vorig jaar was dat nog 20 procent. Vooral voor een aanvullend pakket moeten nieuwe klanten een vragenlijst invullen.
[/I]

[url]http://www.telegraaf.nl/binnenland/1119 ... ver__.html[/url]

En dit kabinet gaat gewoon door met marktwerking in de zorg... :boos:

Straks kunnen chronisch zieken zich nergens meer verzekeren. Er wordt steeds meer uit het basispakket gehaald en in de aanvullende verzekering gedaan. Dit kabinet moet zich schamen en direct ingrijpen in deze ontwikkeling. Terug naar het ziekenfonds!
Cæsar

Ach mea

Bericht door Cæsar »

Ach mea

[URL="http://www.joop.nl/opinies/detail/artik ... verplicht/"]Verzekeraar Achmea verzaakt zijn zorgplicht ...... [/URL]
Sara

Ach Caesar

Bericht door Sara »

Ach Caesar

komen die onbewezen 'betere' resultaten van de robot-operaties weer op de proppen.

Ik vind 't hartstikke terecht dat deze toys for the boys (dokters) niet bekostigd worden van mijn verzekeringspremie :D
Knillis

Bericht door Knillis »

Ben het helemaal met je eens Sara!!

Er moet echt een einde komen aan al die prestigeprojecten van de heren doktoren zodat er misschien wat meer overblijft voor de eerstelijnszorg die steeds meer uitgekleed wordt.

Nelleke
Cæsar

Bericht door Cæsar »

[QUOTE]Onze gezondheidszorg kost zoveel omdat er teveel niet-medici uit de ruif meevreten.
Onze zorg is zo duur doordat niet medisch geschoolden oordelen over vergoeding van medisch handelen.
Onze zorg is zo duur omdat het broekzak-vestzak systeem alleen maar graaiers opleverde, jarenlang.
Niemand die zich afvroeg waaróm een spuitje zus of een pilletje zó zo duur was, en niemand die zich achter het oorkrabde als er geld bijmoest om te zorgen dat de apotheker er niet bij inschoot.
Geen zinnig mens kan mij uitleggen waarom er een volle verpleegdag wordt berekend als ik poliklinisch beval en binnen vijf uur uit en thuis ben.
Nie, and ook die mij kan verklaren waarom ik barstend van de pijn na een operatie toóh naar huis wordt gestuurd waar ik alleen en onverzorgd ben.
Verklaar me maar eens waarom al die idiootdure ziektekostenverzekeraars in krankzinnig luxe en dure kantoren zitten [van uw en mijn premie opgetrokken] en je alleen weten te vinden als ze wat van je kunnen némen; betalen binnen 14 dagen, ongeacht het bedrag! Geven wordt een stuk lastiger, het lijkt bij tijd en wijle de Belastingdienst wel.
Onze zorg is zo duur omdat een dwaas in Den Haag ongebreideld en ongeremd ons hele stelsel oevrhoop heeft gegooid met de beste bedoelingen [zegt hij] en er vervolgens de zure saus van marktwerking overheen heeft gegoten.
Gezondheid is geen mode-artikel en niet iets wat je in de aanbieding kan doen.
Vandaag bevallen, twee voor de prijs van een?
Onze zorg is onbetaalbaar omdat er teveel aan de mega-strijkstok blijft hangen.[/QUOTE]

Dat nieuwe technologie ontwikkelen kostbaar is al jaren duidelijk. Da-Vinci robots zijn duur.
Deze techniek zal doorontwikkeld worden en in de toekomst goedkoper worden. Net als met MRI en
zoals met zoveel nieuwe ontwikkelingen die in het begin duur zijn. De ziekenhuizen konden dat toen
betalen. Ben het eens dat ze hierin soms doorslaan.
Dat de vijf leden van de Raad van Bestuur van Achmea krijgen gemiddeld per persoon 448 duizend euro boven de Balkenendenorm.
Daar heb ik meer moeite mee. Dat ze [URL="http://www.eureko.net/press-releases/ac ... peace-mind"][B]Indipender.n[/B]l[/URL] kopen.

[QUOTE]Beide partijen verwachten dat deze alliantie van de ontwikkeling van klantgerichte producten en diensten versneld. Het is essentieel om het vertrouwen te herstellen van consumenten in verzekeringsproducten. Achmea de overname van deze deelneming onderstreept de lange termijn commitment om te veranderen. Independer.nl 's positie als een objectieve vergelijking website voor de consument is gewaarborgd en het zal blijven bieden een' level playing field 'voor alle verzekeraars.[/QUOTE]

voordeel van de twijfel:???:

@Floor internationaal aktief inderdaad naast;
Achmea (Nederland)
Eureko (Roemenië)
Eureko Sigorta (Turkije)
Friends First (Ierland)
Interamerican Bulgaria
Interamerican (Griekenland)
Oranta (Rusland)
Union (Slowakije)

Maar opgericht in [URL="http://www.deagendavanachlum.nl/"][B]1811 in het Friese Achlum. 100[/B][/URL] jaar geleden. Ze hebben toen een heel duur feestje gehouden. Misschien wel betaald uit een ander potje.;)

[URL="http://www.farmaactueel.nl/nieuws/04-11 ... programma/"]Mediq sluit contract met Achmea over zorgprogramma[/URL]
Billy

Bericht door Billy »

[QUOTE=Johan;820737]Wij zijn onlangs overgestapt. We zijn naar [url]www.czdirect.nl[/url] gegaan. Misschien iets voor jou ? Je kunt, zonder definitief te beslissen, de aanvraag al gedeeltelijk invullen zodat je ziet wat je krijgt en wat je betaalt.
Grtn,
Johan[/QUOTE]

Ben zojuist ook geswitched naar CZDirect, scheelt bijna €25 per maand :yes:.

Vind het wel raar dat je via de gewone site van CZ hier niets over vind :hmmm:.

:bedankt: Johan
joge

Bericht door joge »

CZ direct is denk ik wat meer op jongeren gericht?
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

@Billy, ik heb idd van de week dezelfde switch gemaakt. CZdirect richt zich idd wat meer op jongeren, maar heeft ook een verzekering voor de minder jongere ;) .

Scheelt mij pakweg 23 euro per maand, kan ik weer leuke dingen van doen!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp