Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Klaag-, scheld- en moppertopic (versie 'anders bekeken')

Alles omtrent voeding en supplementen
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Ik denk er hetzelfde over als Blom. Ik wil andere topics niet vervuilen met frustraties, maar dat is wel moeilijk als er maar van alles geroepen wordt (niet zelden op de man). Dit helpt een beetje.
Giechel

Bericht door Giechel »

@Sylvia,

Niet openstaan voor andere inzichten maar star vasthouden aan dingen die van ''horen zeggen'' komen of ontspruiten aan de gedachtenkronkel van een TS zelf.

Onbewezen dingen roepen die gevaarlijk kunnen zijn.

Dat constateer ik op dit forum regelmatig.
En daarom leg ik de link met goeroes.

Als je in dit forum reageert of waarschuwt moet je wel zoveel typen om je omzichtig te formuleren dat het doodvermoeiend is.

Degenen met de stelling waar je op reageert worden doorgaans ook niet erg vriendelijk van tegen-reacties, want die willen hun eigen idee doordrukken.

Als iedereen maar wat onzinnigs kan roepen en andersdenkenden hier zo weggejaagd worden wordt het wel een heel eng clubje.

is mijn mening.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Sorry Giechel, maar ik ben het hier niet mee eens. De mensen die hier topics plaatsen, omdat het bij de "alternatieve" denk- en doenwijze hoort, zijn absoluut niet immuun voor kritische noten.

Maar het gaat vooral om de 'toonsoort' waarin deze kritische noten vaak worden geplaatst.

Ja, je mag best een andere mening hebben en het niet eens zijn met stellingen, maar te vaak worden personen op de man af aangesproken en worden er zeer kwetsende opmerkingen gemaakt.

Opmerkingen als: wat ben jij dom, of wat is dit voor onzin.

Als je het met een idee niet eens bent, prima, maar bovengenoemde opmerkingen bieden geen toevoeging aan de kritische noot.

Zeg dan: ik ben het niet met je eens, want ..... en dat baseer ik op....... Onderbouw het waarom, maar ga niet iemand op de persoon aanvallen.

Dat is kwetsend en nergens op gebaseerd. Geschreven woorden komen anders over als gesproken woorden. Hou daar rekening mee.

In veel topics hier is het niet eens meer mogelijk om te reageren, want je wordt gelijk afgebrand door bepaalde personen.

Ik en vele anderen zijn ermee gestopt, omdat het zinloos is. De moderators laten het toe en daardoor wordt het betreffende onderwerp vervuild.

Erg jammer.
Sun

Bericht door Sun »

Ducaatje, ik vind dat je gelijk hebt.
Als je het ergens niet mee eens bent, onderbouw dat dan met (bewezen) stellingen in plaats van in het wilde weg maar wat te roepen, daarbij niet zelden grof op de man of de vrouw spelend.

Kritische noten zijn prima. Maar wat is er mis met die noten op een aardige manier te brengen? Dat ontbreekt er nog al eens aan bij sommige mensen.
In het dagelijkse leven gaat men meestal beleefd met elkaar om, als het goed is. En is er sprake van hoor en wederhoor.
Waarom zou dat op Anders Bekeken niet kunnen? Dat moet gewoon mogelijk zijn.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=Giechel;831712]
Als iedereen maar wat onzinnigs kan roepen en andersdenkenden hier zo weggejaagd worden wordt het wel een heel eng clubje.

is mijn mening.[/QUOTE]

Natuurlijk moeten de voor- en de tegenstanders van alternatieve behandelingen hier hun zegje kunnen doen, maar ik neem niet aan dat jij onderstaande reactie constructief vindt.

[QUOTE=Jolande;831909]Nou je merkt het polly, bitbull neuron zit achter je aan :haha:
[/QUOTE]

Waarom kan kritiek niet op een normale manier geleverd worden? Bovenstaande opmerking valt volgens mij niet eens in de categorie 'kritiek', maar in de categorie 'onzinnigs'.
Giechel

Bericht door Giechel »

ik vind niet dat alles altijd zwaar en serieus hoeft te zijn en niet iedereen hoeft zich om het minste of geringste op de teentjes getrapt te voelen.
lees of reageer dan gewoon niet meer, bespaart een hoop frustratie.

er staat toch een lachende smiley bij?
dit voorbeeld vind ik nou net WEL kunnen.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=Giechel;831965]
er staat toch een lachende smiley bij?
dit voorbeeld vind ik nou net WEL kunnen.[/QUOTE]

Dat ben ik dus absoluut niet met je eens. Die lachende smiley maakt het wat mij betreft alleen maar erger. Maar goed, Jolande en jij hebben ook recht op een mening.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Giechel, ik snap jouw insteek wel. Op zich heb je wel gelijk, maar omdat het een opeenstapeling is van persoonlijke, negatieve aanvallen, is de knipoog in deze context onvoldoende.

Het komt er dan op neer, alsof je iemand lachend een klap verkoopt en dan zegt: maar ik bedoel het goed.

De pijn voel je dan toch.

En natuurlijk mag een beetje pesten best wel, ook de nodige kwinkslagen. Snap alleen wel dat geschreven tekst anders kan overkomen, dan dat je eigenlijk bedoelt.

En bedenk: hoe zou jezelf behandeld willen worden? ook met respect, neem ik aan.
Jolande

Bericht door Jolande »

[QUOTE=Sylvia1;831970]Dat ben ik dus absoluut niet met je eens. Die lachende smiley maakt het wat mij betreft alleen maar erger. Maar goed, Jolande en jij hebben ook recht op een mening.[/QUOTE]
Ooooh almachtige juf Sylvia wat fijn dat wij dat recht hebben :groots:

'Is de knipoog in deze context onvoldoende......'??? :haha:
Maak er maar een kom-niet-meer-bij topic van :haha:
Mag wel even lachen hier he zuurpruimpjes? :haha:
Ja het is een beetje uitlachen, oops, te stout? Sorry :haha:
Melster

Bericht door Melster »

:ziek: :moe:
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp