Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

hoe doen jullie dit,als single met MS?

Alles omtrent werk en uitkeringen
DH

Bericht door DH »

Heel goed Sabine ;)

Zelf ben ik single sinds ik MS heb. Het ging een lange tijd steeds slechter met mijn gezondheid, dus ik kon een eigen huis wel vergeten en een relatie wou ik niet. Later kon ik mijn baan ook gedag zwaaien.

Inmiddels gaat het door de Tysabri goed, maar woon ik nog bij mijn ouders thuis samen met mijn zus. Dat is raar op mijn leeftijd, maar erg gezellig en aan de andere kant ook heel gemakkelijk.

Al doe ik het wel vaak, ik hoef me niet druk te maken over huishouden, koken en boodschappen doen, waardoor ik me lekker volledig op mijn thuisstudie Fiscaal Economie en Recht kan richten. Ik hoop weer 2 examens te halen in januari, zodat ik mijn diploma bedrijfsadministratie op zak heb :)

Volgend jaar moet ik op zoek naar een nieuwe baan, want nu ik geen werk heb gaat het af en toe iets te makkelijk en merk ik dat ik lui word. Dan geef ik de schuld aan MS, maar dan moet ik gewoon een schop onder me kont hebben van iemand. :D

Ik heb een aantal vriendinnen, maar heb nog steeds niet de ware gevonden. Ik heb wel iemand op het oog, maar of dat wat wordt weet ik niet. Ik probeer wel contact met haar te maken, maar het gaat met moeite. Het gerucht gaat dat ze erg verlegen is, maar misschien heeft ze wel gewoon geen interesse, het zou zeker niet de eerste keer zijn.

Groetjes Danny
atzadi

Bericht door atzadi »

:D [QUOTE=hellen1981;816708]hoi Atzadi,

Mijn moeder zei zondag je bent niet geboren om alleen maar schoon te maken hoor:o !! dus dat punt is inmiddels wel gemaakt bij me haha! doe gewoon op 2 weekend dagen stoffen,zuigen,dweilen en de was en dan 1x per week nog stofzuigen. Dat is al minder dan ik nu doe.

Mijn nieuwjaarsvoornemen is ook echt dat ik meer leuke dingen ga doen. Dat schiet er nog wel eens in ivm studie. Maar vind wel dat ik daar een gaatje voor moet maken. Kan ten slotte nu alles nog goed en dan moet je er ook van genieten.

Heb nu al twee dagen een wasmand met 5 schone wassen staan die opgevouwen moet worden;) . Ben nu aan het werk en ook doodmoe dus vanavond ga ik daar ook nog niet aan beginnen. Ik leer het al langzaam:haha:[/QUOTE]

hahaha, zo te lezen kan ik wel wat van jouw leren, want mijn klerenkast is een chaos; ik ben te lui om alles op te vouwen en te strijken:o .

da's ook een plus van het single zijn; geen man en kinderen om rekening mee te houden...:D .
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

En ik sluit me helemaal aan bij Atzadi! :D Zolang mijn kasten dicht blijven, is mijn huis wel klaar voor visite... :haha:
Helly

Bericht door Helly »

Hahaha! Bij mij staat t nu ook achter een deur! T wordt nog wat met me :D
E.R.

Bericht door E.R. »

[QUOTE=loesepoes;816406]Ik heb ook een lat relatie. Je zou via WMO huishoudelijke hulp aan kunnen
vragen en daarnaast hulp van familie of vrienden.
Dan kan je je richten op de dingen die voor jou belangrijk zijn, dat scheelt al een heel stuk[/QUOTE]

[COLOR="Blue"]Mijn verhaal lijkt op het bovenstaande.
Mijn vriend is er in het weekend en doet dan de was en het stofzuigen. Misschien kan een vriendin dat voor jou doen??

Vandaag kwam 'de WMO' langs en nu hoop ik binnenkort huishoudelijke hulp vanuit de WMO te hebben.

Toen ik in een schub zat heb ik de stoute schoenen aangetrokken en aan de buurvouw gevraagd of ze voor mij boodschappen wilde doen. Ook laatst gevraagd of ze misschien de kliko voor mij aan de weg wilde zetten, aangezien die te zwaar was voor mij.

Ik moet wel zeggen dat ik het erg lastig vind om hulp te vragen, maar als je in een schub komt, dan moet je wel!

gr,
E.R.[/COLOR]
Giechel

Bericht door Giechel »

sabine,
kun je geen hulp krijgen via de WMO bij de gemeente?
als je weinig of geen omkijken meer hebt naar het huishouden en boodschappen, kun je je richten op eventuele hobbies.
dat is een stuk leuker om energie aan te spenderen; sterker nog, goeie kans dat je er juist energie van krijgt.
sabine-vl

Bericht door sabine-vl »

[QUOTE=Giechel;828130]sabine,
kun je geen hulp krijgen via de WMO bij de gemeente?
als je weinig of geen omkijken meer hebt naar het huishouden en boodschappen, kun je je richten op eventuele hobbies.
dat is een stuk leuker om energie aan te spenderen; sterker nog, goeie kans dat je er juist energie van krijgt.[/QUOTE]

gelukkig gaat het ondertussen weer een stuk beter en kan ik alles zelf weer. ik werk ook weer en ik had al een prive hh dus ik laat gewoon wat meer voor haar liggen. wel lief dat je nog even aan me denkt
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Goed dat dit topic weer even onder mijn aandacht komt! Gisteren plaatste ik een bericht bij "revalidatie" en kreeg reactie dat ik misschien meer had aan reacties van andere singles...

Mijn revalidatie is min of meer afgelopen, heb alleen nog 2 afspraken bij ergo staan in komende 2 maanden. Waar ik erg tegenaan loop, is dat ik zelf heel makkelijk over mijn grenzen heen ga.

Hiermee bedoel ik niet dat ik thuis teveel zelf doe, maar als single heb ik niemand die me af en toe terug fluit, die mij halverwege een bezigheid op de bank zet met een kop thee. Ik ga zelf altijd maar door totdat iets af is, of totdat ik echt moe ben.

Ideetjes zijn altijd een wekker zetten bijvoorbeeld tijdens studietijd, zodat ik ook echt op tijd rust neem. Maar in de praktijk blijkt dat ik vergeet die wekker te zetten en na 1,5 uur studeren denk: "Wow, al zo laat! Nou, dan maak ik dit nog even snel af...".

Hebben jullie nog tips en trucjes om je eigen grenzen te respecteren? Het is een stuk zelfdiscipline denk ik, maar ik moet echt meer handvatten (voor mezelf) of controle (van buitenaf) hebben.
Sara

Bericht door Sara »

Ha :)

[QUOTE=leeuwtje-nl;828167]
Hiermee bedoel ik niet dat ik thuis teveel zelf doe, maar als single heb ik niemand die me af en toe terug fluit, die mij halverwege een bezigheid op de bank zet met een kop thee.
[/QUOTE]

Dit zal ik m'n lief es laten lezen :p. Dat ie weet wat er van 'm verwacht wordt :D :D :D :D
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Mijn verwachtingen hoeven natuurlijk niet de jouwe te zijn, Sara! :)

Maar ik mag hopen dat hij met je meegaat als je "iets" even niet alleen kunt, dat hij je steunt als je er even doorheen zit en dat hij je het bewuste kopje thee aanbiedt als je op de grens van instorting staat...

Zolang alles goed gaat, kan ik het prima alleen. Maar als single mis je toch wel wat extra steun, zeker als je ook nog eens je beperkingen hebt...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp