Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

hoe doen jullie dit,als single met MS?

Alles omtrent werk en uitkeringen
elroyv

kruk

Bericht door elroyv »

kruk

een snell google geeft [url]http://www.saniparts.eu/douchestoelen-z ... DgodlBYqhQ[/url]

Soms heet lidl of aldi deze dingen ook wel i de aanbieding
Helly

Bericht door Helly »

ikea heeft ze trouwens sowieso! genoeg opties dus;)
atzadi

Bericht door atzadi »

je kan het ook een douchekruk of badplankje lenen bij de thuiszorgwinkel/Vegro.

Je kan het zelfs thuis laten bezorgen:)

Je kan dit vlgns mij een half jaar gebruiken. Als het goed bevalt, kan je er één bij de WMO aanvragen of zelf kopen.
Suzan

Bericht door Suzan »

Als je lid bent van [URL="http://www.icare.nl/"]Icare[/URL] kun je gratis een douchekruk lenen... :cool:

Atzadi en ik schreven gelijk, zie ik... :haha:
atzadi

Bericht door atzadi »

[QUOTE=hellen1981;816299]Hallo,

Ik ben single en weet sinds kort dat ik MS heb. Ik woon op mezelf, heb een baan en ben daarnaast 3e jaar deeltijd student aan de hbo. Ik ben iemand die altijd maar door gaat en eigenlijk vaak mijn lichaam negeerde en gewoon maar door ging. Ondanks dat ik moe was of pijn had. Sliep wel eens in t weekend overdags maar daar bleef t dan ook bij.

Nu ik weet waar mijn vermoeidheid vandaan komt en dat ik MS heb. Wil ik beter voor mijn lichaam zorgen. Het niet meer negeren en gewoon rust pakken. Maar omdat ik alleen ben en dus het hele huishouden naast werk en school op mij neer komt, merk ik dat ik dat moeilijk vind en dus eigenlijk op de zelfde voet door ga.

Ik ben benieuwd of er andere singles zijn die dit herkennen! Ik zou graag weten hoe jullie hiermee om gaan.

Groetjes
Hellen[/QUOTE]

Ha Hellen,

Je verhaal is herkenbaar, want ik rende de eerste jaren - als single- na de diagnose ms ook keihard mijn eigen lichaam voorbij. Ik wilde ALLES uit het leven halen. Veel reizen, werken, sporten, sociale afspraken, studeren. Alle adviezen van bv de ergotherapeut sloeg ik in de wind. Want ik voelde me toch goed?

Op één of andere manier lijkt het dat je je lichaam heel veel kan hebben. Pas op het moment dat je rust neemt, voel je de vermoeidheid. En dat wil je natuurlijk niet, dus dan ga je maar door. Tenminste, dat deed ik dan. Tot dat je er echt 'letterlijk' bij neervalt en dat wil je toch echt voorkomen!

Super goed dat jij je er wel bewust van bent en er iets aan wilt doen. Ik leer nu pas ECHT naar mijn lichaam en ms te luisteren.
Ik kan veel activiteiten wel doen, maar dan in een ander tempo. Geen volgestouwd programma dus. Voel me er goed bij.

Ben ook single en vind het heel moeilijk om dingen te vragen. Maar nu weet ik dat ik mensen juist een gunst geef door iets te vragen, want vrienden en familie willen zo graag helpen. Je maakt het alleen maar moeilijk doen niks te vragen. Dan gaan ze soms dingen doen, waar je niet op zit te wachten:ogen:

Je hebt nog een heel leven voor je om alles te doen, dus neem je tijd. Geen haast. Wat je vandaag niet doet, is er morgen ook nog.

En geef je spaarzame energie niet uit aan :( dingen, zoals het huishouden. Doe de leuke dingen en vraag iemand om 1 in de 2 weken schoon te maken. Als je dat kan betalen. Daar word het leven zo veel leuker van:) !
Helly

Bericht door Helly »

hoi Atzadi,

Mijn moeder zei zondag je bent niet geboren om alleen maar schoon te maken hoor:o !! dus dat punt is inmiddels wel gemaakt bij me haha! doe gewoon op 2 weekend dagen stoffen,zuigen,dweilen en de was en dan 1x per week nog stofzuigen. Dat is al minder dan ik nu doe.

Mijn nieuwjaarsvoornemen is ook echt dat ik meer leuke dingen ga doen. Dat schiet er nog wel eens in ivm studie. Maar vind wel dat ik daar een gaatje voor moet maken. Kan ten slotte nu alles nog goed en dan moet je er ook van genieten.

Heb nu al twee dagen een wasmand met 5 schone wassen staan die opgevouwen moet worden;) . Ben nu aan het werk en ook doodmoe dus vanavond ga ik daar ook nog niet aan beginnen. Ik leer het al langzaam:haha:
Nette

Bericht door Nette »

[B][COLOR=DarkOrange]Ik zorg in mijn uppie voor een meervoudig gehandicapt kind.

Voor mij is het van groot belang dat ik iedere middag mijn rust neem.

Doe ik dit niet kom ik mezelf tegen, heb dit ook moeten leren.

Gelukkig heb ik 2x in de week hulp.

Voor de regelzaken heb ik een ondersteuner.(post/instanties)

De praktische lukken redelijk(boodschappen)
[/COLOR][/B]
sabine-vl

Bericht door sabine-vl »

[QUOTE=atzadi;816667]je kan het ook een douchekruk of badplankje lenen bij de thuiszorgwinkel/Vegro.

Je kan het zelfs thuis laten bezorgen:)

Je kan dit vlgns mij een half jaar gebruiken. Als het goed bevalt, kan je er één bij de WMO aanvragen of zelf kopen.[/QUOTE]

ben vanmiddag even over mijn schaamte heen gestapt en heb bij de thuiswinkel een doche kruk geleend.

action had niks en ik had geen energie meer voor iets anders dus iemand met een auto opgetrommeld en nu kan ik straks iig veilig onder de douche:)
Helly

Bericht door Helly »

mooi zo!! :D
Nette

Bericht door Nette »

:goed:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp