Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hoe lang heb ik nog?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=Teddybeer;823167]
Helaas moeten we ook beseffen hoeveel kracht we ook hebben er ooit een grens is tussen wat aanvaarbaar is en niet aanvaarbaar is,
Dit is voor één ieder anders, respect voor ieders beslissing.
[/QUOTE]

Als de pijn niet meer draaglijk is en pijnbestrijding niet genoeg verlichting meer kan bieden, kun je ook kiezen om je in slaap te laten houden met dormicum.
Billy

Bericht door Billy »

[QUOTE=Ekster;823312]Dank je wel Billy.

Ik vond de trailer niet erg schokkend trouwens.

Marion, heb je mijn mail nog gekregen?[/QUOTE]

Ik weet niet waarom mij wel :???:. Eerst het verhaal gelezen op die site... en ben absoluut geen huiler :ogen:. Als ik op de grond lig en niet overeind kom, heb ik juist de slappe lach. Iets wat ook niet echt helpt :haha:...
Polly

Bericht door Polly »

[QUOTE=Billy;823340]Als ik op de grond lig en niet overeind kom, heb ik juist de slappe lach.[/QUOTE]

Shocking!!! :eek: Dat hoort natuurlijk helemaal niet. :nee:

Maar als je 't niet verder vertelt: ik heb hetzelfde. Laatst snikkend van het lachen over straat met een vriendin, omdat ik 1 stap vooruit deed, en dan weer 2 achteruit omdat ik steeds m'n evenwicht verloor. Zij schoot trouwens ook niet op. :ogen:

Ik denk dat humor wel het grootste taboe van MS is. Dat zie je in die trailer ook. Niks slappe lach: drama.

Ik heb het verhaal niet gelezen, maar het mannelijk ego speelt in die film ook een hoofdrol, als ik het zo zie. :ogen:

:girlpower: :D

(sorry, erg off-topic)
josfromglos

Waardevol topic

Bericht door josfromglos »

Waardevol topic

.....en zo 'enter' ik in enen een topic dat ik in één adem (OK, [I]bijna[/I] één adem) uitlees. Het roept ook enkele vragen op... Ik 'heb' officieel SPMS maar blijk nog zeker niet in het slechtste SPMSvaarwater te vertoeven (?).

Benen zijn sh*t, voeten zijn pijnlijk en 'plat', blaaskontrole behoorlijk slecht (maar ik kan dan ook niet dat glas wijn laten staan.. is 'noodzakelijk' gezien de intensiteit van mijn dochter!), fatigue overheersend, cognitie armzalig, maar daarentegen kan ik mij niet vereenzelvigen met bijvoorbeeld aangezichtspijnen, en kan ik mijn handen nog volop gebruiken (getuige een overvloed aan gebrabbel op deze site zo nu en dan...).

Heb ook problemen tijdens het slapen (indien men nog van slapen kan spreken indien het voortdurend moet worden onderbroken voor een bezoek aan het toilet... I know, gelukkig kan ik dat nog!), gevoelig hoofd, gevoelige benen etc. Wil nog part time werken 'but [I]they[/I] don't let me!'

Ik neem aan dat er meerdere SPers zijn die zich hierin herkennen?
Wil nog wel zeggen dat euthanasie, ook al is dit niet op mij van toepassing (althans zeker niet op dit moment), bespreekbaar moet zijn.
Kan naar ik aanneem een geruststellende werking hebben.
EgoWoman

Bericht door EgoWoman »

[quote=Billy;823250][URL="http://www.youtube.com/watch?v=7GucCtkA9i0"]Trailer: Tot Altijd[/URL][/quote]
Lijkt me ook een hele goede film om te bekijken voor de mensen om ons heen. Wie weet, hoeven we dan niet meer zoveel uit te leggen?

Deze film ga ik zeker kijken, als hij op DVD te koop is.
marion.h69

Bericht door marion.h69 »

ja Ekster, ik wil nog reageren op je mail, heel erg bedankt hiervoor!

en tja, ik lach ook altijd als ik weer eens een erg vreemde maneuvre maak. En op de grond lig of naast mijn stoel of in het wasmachinehok lig tussen de wasmand, de stofzuiger en het rek.:ogen:

de filmtrailer vond ik ook niet schokkend. Ben benieuwd of en wanneer hij op dvd is.
Wanneer in nederland in de bios?
joan

gamma-knife

Bericht door joan »

gamma-knife

Hai Ekster,

Zou je willen laten weten als je in Tilburg bent geweest wat ze hebben geadviseerd? ik ben benieuwd wat ze gaan doen en of dit je kan helpen. ik hoop het echt voor je. ik zal duimen.

groetjes
Ekster

Bericht door Ekster »

Jazeker, ik laat het je weten. Ik kan niet wachten tot ik daar mag komen.

Vandaag de huisartsenpost moeten bellen omdat ik verrekte van de pijn. Ik lag te janken op de bank.

Ik mocht meer oxynorm slikken van hem. Het helpt een beetje, maar ik noem deze mate van pijn echt overleven:moe: .
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Heel veel sterkte, Ekster. Ik hoop dat ze iets kunnen doen waardoor je minder pijn hebt. :bloem:
joan

Bericht door joan »

Hai Ekster,

ik wens je ook heel veel sterkte. ik weet nog hoe ik me voelde toen ik die pijn had. je hebt geen leven meer en je ziet het mooie van het leven niet meer. ik wilde ook niet meer. dus ik hoop zo dat ze je helpen. op wat van manier dan ook.
hou vol. :knuffel:

groetjes
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp