Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vervolgrecepten digitaal

Alles omtrent werk en uitkeringen
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Mijn apotheker wil nog al eens de variant van Mirtazapine die je onder je tong moet leggen meegeven. Omdat dat volgens hem beter is :???:

Volgens mij is dat beter voor zijn portemonnee en dat vertel ik hem dan ook in een volle apotheek. Daarom laat ik ook geen medicijnen thuis bezorgen en controleer de medicijnen in de apotheek als ik ze afhaal.
Arual

Bericht door Arual »

Ik krijg mijn medicijnen op de Baxter-rol geleverd. Ik krijg de medicijnen per tijdstip op een rol van zakjes geleverd. Ik hoef geen herhalingen aan te vragen, dit gaat automatisch via de apotheek.

Als ik stop of minder gebruik van een medicijn is dit met een belletje naar de apotheek geregeld. Als ik start met een nieuw medicijn is dat met een receptje (al dan niet digitaal doorgestuurd door de huisarts naar de apotheek) geregeld.

Het bevalt me heel goed en het scheelt me tijd en energie om mijn pillen klaar te leggen en te sorteren. Ook wordt het thuisbezorgd door de apotheek.

Er zijn geen kosten aan verbonden, wat ook wel erg fijn is!

Als ik een nieuwe neusspray of puf nodig heb ivm allergie kan ik de receptenlijn van de huisarts bellen 24 uur per dag, en ik kan er dan voor kiezen het zelf bij de apotheek op te halen of dat het bezorgd wordt.
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Hier nog een Baxter fan; het scheelt echt tijd en chaos!
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik loop er inderdaad ook over te denken om te vragen om baxter verpakking.

Gebruik 's morgens 8 verschillende medicijnen en later op de dag nog 2 x 4 verschillende tabletten.

Het is zo oppassen bij het uitzetten dat alles klopt en als de boel (zoals vaker gebeurt) uit mijn handen valt ligt alles enorm door elkaar en is het een wanhopige rotzooi!

Vraag je om een dergelijke verpakking bij de apotheker of gaat het via de huisarts?

Nelleke
Arual

Bericht door Arual »

Ik kon het regelen bij mijn apotheek (mediq).

Zij keken welke medicijnen op de rol geleverd kunnen worden (alle in mijn geval) en ik krijg nu elke week een nieuwe rol in de bus op vrijdag. Als ik bijvoorbeeld op vakantie ga kan er een rol voor een langere periode geleverd worden.

Het scheelt mij ook een hoop chaos met losse pilletjes en uitzetten!
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=Knillis;825240]Ik loop er inderdaad ook over te denken om te vragen om baxter verpakking.
[/QUOTE]

kGa morgen naar de apotheek en vraag er eens naar. Is het ook een optie als je fijne motoriek rechts helemaal kapot is?
M&MS

Bericht door M&MS »

Digitaal?

De apotheek zit in hetzelfde gebouw als de huisarts en ze leveren niets aan huis, tenzij ze er toevallig toch langs moeten.

Nee, hier gebeurt dat niet. Ik moet gewoon bellen en het later ophalen.
wilm

Bericht door wilm »

Hier geen baxtersysteem,
want div. medicatie zit/kan niet gebaxterd worden

nl. poeders, druppels en halve tabletten

mijn ervaring is dus dat ik dan nog bepaalde dingen moet pakken,
als echt alles in zo'n baxterzakje zit dan zou het ander verhaal zijn
en ik het misschien weer eens afwegen

maar nu nee (voor mij)
abceetje

Bericht door abceetje »

[QUOTE=wilm;825317] en halve tabletten

[/QUOTE]

Halve tabletten kan wel hoor, heeft mijn vriendin ook in haar Baxtersysteem.
Arual

Bericht door Arual »

ik kon ook van een medicijn geen halve tablet, maar ik ben daarmee gestopt dus ik hoef ze niet meer uit een los doosje te halen. Misschien dat het met sommige medicijnen wel kan maar daar heb ik geen ervaring mee.

Het zakje moet je wel open kunnen scheuren, het makkelijkst met 2 handen maar ook toen mijn ene hand moeilijk te gebruiken was lukt het me wel (al vielen dan mn pilletjes wel eens :o , dus boven de tafel was dan wel handig). Het grootste voordeel voor mij toen was dat ik het niet uit hoefde te zetten per dag/week. Ik weet niet of je het zakje met 1 hand aan de bovenzijde kan vasthouden om met de andere hand van boven naar beneden de zijkant af te scheuren? Of zou je nog een schaar kunnen gebruiken?

Mijn opa heeft (door de ziekte van Parkinson) aan beide handen een hele slechte motoriek (kan haast niet zijn vingers gebruiken, eigenlijk niet iets vastpakken) en voor hem was de baxterrol niet handig dus wij zetten zijn medicatie elke 2 weken zelf uit voor de daaropvolgende 2 weken.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp