Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

nieuwe darmtherapie?

Alles omtrent voeding en supplementen
imkerman

nieuwe darmtherapie?

Bericht door imkerman »

Gisteren op één , Vlaamse tv in het programma ;"de laatste show, "kwam een professor na zijn wereld wijd onderzoek over darm flora tot de conclusie dat er 3 categorieën darmbacteriën waren.
Niet gebonden aan ras .

In Nederland zou reeds proeven zijn gedaan, door de darmen van zieken, te ledigen, zowel dikke als dunne darm.
Dan deze darmen via neus terug opvullen met ontlasting (vloeibaar) van gezond geteste personen.
Dit gaf volgens hem verbluffende resultaten, voor allerlei ziekten waar al jaren antibiotica faalden .

Hij gaf geen ziekten aan waar het voor toegepast werd, maar in Nl zou het blijkbaar uitgetest zijn .


Dit was het eerste dat ik er over hoorde , is wél in een medische blad verschenen en de Belgische prof heeft er een lauwering gekregen voor zijn publicatie

Zijn er mensen die er over gehoord of gelezen hebben?

Ik vond het zo prachtig dat men eindelijk , ook in de klassieke , tot de conclusie komt mét testen, dat de darmen ( darmflora)de centrale zouden kunnen zijn van vele aandoeningen wat hier op dit forum al herhaaldelijk is vermeld , met nog lopende topic's

Groetjes
imkerman
Melster

Bericht door Melster »

Hoi Imkerman! Een aantal weken geleden is dit topic ook bij Labyrinth geweest, dus op de nederlandse telvisie. Kun je vast nog bij uitzending gemist vinden. Erg interessant ja!
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Hier is de link naar de uitzending van Labyrinth 'Poep als medicijn'.

[url]http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1113935[/url]
M&MS

Bericht door M&MS »

Toch vind ik het geen aantrekkelijk idee. Poep van een ander die via mijn neus mijn lijf in wordt gewerkt.

De "donor" zou maar hete pepers hebben gegeten. Krijg je toch een niesbui:haha:
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Ik heb die uitzending destijds gezien op Uitzendinggemist en vond het zeer onsmakelijk. Je zou toch acuut over je nek gaan...:ziek:
loesepoes

Bericht door loesepoes »

:D Ja, maar als mijn darmen weer goed gaan reageren zou ik het toch doen
Ik heb doorlopend het idee wanneer ik geweest ben dat mijn zenuwen kalmeren, dat geldt ook voor een volle blaas.

Liever dat dan die smerige medicijnen :eek:
Milkmaid

Bericht door Milkmaid »

Uit onderzoek is eens naar voren gekomen dat (zelfs) een enkele antibiokuur je darmflora van een "weelderige,gezond oerwoud" reduceert tot een "dorre vlakte" waarbij het heel lang duurt tot dit weer enigszins herstelt.

Daarbij zijn er ook gezonde bacteriën die nooit meer terugkomen. Daarnaast zijn er sterke aanwijzingen dat een gezonde gevarieerde darmflora een belangrijke rol spelen bij het voorkomen van auto-immuunziekten.

Schokkend als je dan realiseert hoe er gestrooid wordt met antibiotica, zowel in de gez.h.zorg als in de veehouderij. De stammen worden ook steeds agressiever en resistenter.

Er moet echt iets gebeuren in de politiek....
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ik heb 2 maanden terug 5 kuren peneceline gehad (waarvan 1 na een onderzoek , preventief) sindsdiens zijn mijn darmen helemaal van slag
Ik hoop dat ze in orde komen na een pillenkuur met de goede bacteriën
joge

Bericht door joge »

Ik moest laatst ook een pittige antibiotica kuur vanwege een hondenbeet, en heb toen veel probiotica genomen. Gewoon uit de supermarkt, om de boel in balans te houden. En ik ben het blijven doen.

Alleen omdat die kleine potjes zo belachelijk geprijsd zijn, maak ik er zelf nieuwe yoghurt van. Dan heb ik een liter van dat spul voor 55 cent, ha ha!
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Joge, wil jij mij vertellen hoe dat spul heet en waar je dat gekocht hebt
Ik heb nu pillen voor 2 mndn voor E22,00
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp