Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

nieuwe darmtherapie?

Alles omtrent voeding en supplementen
joge

Bericht door joge »

Daar komt ie; het is heel simpel;

je koopt een literpak gesteriliseerde volle melk (euroshopper AH, 55ct, Lidl 57 ct) en een pakje actimel (de kleinste verpakking is per vier) of yacult (maar daar moet je er meteen een stuk of tien van kopen)

verder heb je een pannetje en een thermosfles nodig.

Maar de melk warm tot een graad of 45 en giet het flesje actimel er bij.

Doe het spul in de thermosfles. Laat die een dagdeel staan; je hebt dan een liter lekkere dikke actimel-yoghurt.

Hij is dan nog warm, dus doe 'm in een bakje of zo en zet het in de koelkast. Na een halve dag is ie lekker koud.

Je kunt met het laatste restje yoghurt weer een nieuwe liter yoghurt maken, maar goed, je hebt nog drie flesjes over, dus die gebruik ik dan ook maar weer.

(niet doorvertellen hoor, want dan gaat de fabriek failliet, en waar moet je dan die flesjes kopen..?) ;)
loesepoes

Bericht door loesepoes »

:hand: bedankt Joge, een stuk goedkoper
Jolande

Bericht door Jolande »

Dan heb je wel een extreem sterk verdunde lo quality probiotica dat waarschijnlijk niks doet :cool:
Neemt niet weg dat je heerlijk kunt genieten van een kan vol placebo effect :haha:
joge

Bericht door joge »

't is inderdaad lekker. Zo lekker dat ik een placebo effect van zeker 30% verwacht. Mooi meegenomen. :p

Overigens zit in die dure potjes een nogal verdunde variant. De eigen kweek zit na twaalf uur pruttelen boordevol met diezelfde yoghurt-bacterie!

[url]http://www.rikilt.wur.nl/NL/nieuwsagend ... 090204.htm[/url] (wetenschappelijk bewijs, gecorrigeerd voor het placebo-effect)

[url]http://www.pnas.org/content/early/2010/08/31/1000079107[/url]
imkerman

Bericht door imkerman »

PRO SYMBIO FLOR = bacteriën in vloeibare vorm ,
in Belgie besteld in de apotheek , .(voorgeschreven door de ha ,homeopaat)
Heb dat ooit besteld voor iemand die erg veel antibiotica had genomen, en ik mag zeggen na een paar dagen gebruik en onderzoek van de faeces (in een labo natuurlijk) , was het weer vol goede bacteriën.

Groetjes
Imkerman
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Joge kan het ook gemaakt worden met soja melk?
imkerman

Bericht door imkerman »

2x verstuurd :)
loesepoes

Bericht door loesepoes »

ik gebruik nu Orthiflor Original (Probioticum), E22,00 60 pillen
Dure grap, alle vit. wiet en nu weer die Orthiflor (alles om je weer wat beter te krijgen) Ik had ook 5 kuren 2 maanden terug
joge

Bericht door joge »

[QUOTE=loesepoes;826464]Joge kan het ook gemaakt worden met soja melk?[/QUOTE]

Nooit geprobeerd, ben niet zo van de soja. Geen idee. Ik zou 't gewoon proberen! Werkt 't niet, dan weet je dat ook weer...

Ik ben wel benieuwd! Bestaat soja-yoghurt? Nooit gezien... Ik ben dus een beetje bang dat 't niet gaat. En als het wel lukt, heb je een gat in de markt aangeboord! :cool:
joge

Bericht door joge »

[QUOTE=loesepoes;826468]ik gebruik nu Orthiflor Original (Probioticum), E22,00 60 pillen
Dure grap, alle vit. wiet en nu weer die Orthiflor (alles om je weer wat beter te krijgen) Ik had ook 5 kuren 2 maanden terug[/QUOTE]

Vraag anders je (natuur)arts of je doe-het-zelf probiotica ook okay zijn. De mijne vindt het prima!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp