Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Heeft iemand ervaring met een zadelkruk?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
san70

Bericht door san70 »

Ik heb de zadelkruk inmiddels in huis/ Eignelijk al meer dan een week maar hij werd geleverd zonder wieltjes.... en toen gingen ze een week dicht om de voorraad te tellen...

Maar ik heb zo het gevoel dat ik eraf glij. Mogelijk heeft dat te maken met mijn, laat ik zeggen, niet al te kleine, bilpartij :rolleyes:, maar herkennen jullie dat?
Mijn vriend is nu van plan iets te maken waardoor het voorste gedeelte een klein beetje hoger komt te staan. Hoop dat dat helpt.

San
Klick

Bericht door Klick »

Ik heb ook een groot zitvlak :o:haha::haha:
Ik glij er niet vanaf.
Wel had ik hem in het begin te hoog staan. Iets lager gezet en helemaal goed. Kan met m'n voeten plat op de grond.
san70

Bericht door san70 »

Ik denk dat het probleem bij mij vooral was (is), dat ik niet op mijn voeten wil steunen. Alle druk op mijn benen is onprettig. Dus als ik af en toe mijn voeten gewoon kan laten hangen voelt dat beter. Ook met een groot zitvlak :D
En mijn vriend heeft het opgelost, dus dat is helemaal goed.

San
Knillis

Bericht door Knillis »

Klein beetje off topic maar ik ervaar het ook als onprettig als ik sta maar ook als ik zit met de voeten goed op de grond of op de rolstoel voortplanten.

Soms draai ik ze opzij zodat m'n benen lekker hangen, maar als ik dat erg lang doe worden m'n voeten dik. Dus wissel ik maar af ;)

De trippelstoel zet ik ook regelmatig net even te hoog zodat m'n voeten lekker bungelen.
Klick

Bericht door Klick »

even uppen voor de newbees ;)
gewoon als tip

nog altijd heel blij mee :D
Emile D

Bericht door Emile D »

Hoi Klick,

Ik heb ook ervaring met de zadelkruk, maar niet als ms patiënt.

Ik heb een bedrijf gehad waar mensen de hele dag dezelfde handelingen deden.

Soms zaten ze wel 8 uur achter elkaar (met uitzondering van pauze) op de kruk.

ieder jaar deden we ze vervangen en mochten de werknemers hun keuze maken wat voor kruk. En ieder jaar kozen ze voor de zadelkruk vanwege de natuurlijk houding en ook omdat je goed kan werken er op.

Kijk maar of je iets aan dit review hebt. :-)
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

Ik heb via mijn ziektekostenverzekeraar een trippelstoel gekregen en heb daarbij bewust gekozen voor een zgn. Delta-zitting. Dit biedt als voordeel dat je wat actiever bezig kunt zijn wanneer je op de stoel zit.

Alles (hoogte, zitting, rugleuning, armleuningen) is volledig instelbaar en per activiteit moeiteloos aan te passen.

Veel succes met het maken van een keuze!

Saskia
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Als ik dit lees lijkt het me super fijn. Meestal kan ik nog best goed uit de voeten (letterlijk), maar er zijn van die dagen. Ik hou het in beraad.
Klick

Bericht door Klick »

het scheelt echt energie :D
ik kan ook nog best uit de voeten als in lopen.. paar kilometers per dag.. maar stilstaan is echt een ander verhaal. Dat lukt me 10min maximaal.
Klick

Bericht door Klick »

even afstoffen;) nog altijd heel blij mee!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp