Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

HSCT behandelingen en updates / klinieken

Alles omtrent voeding en supplementen
Marsei

Update Peter

Bericht door Marsei »

Update Peter

Dag 0 – stamceltransplantatie: [URL="http://www.petersstamceltransplantatie. ... echt-ging/"][U]hoe het echt ging….[/U][/URL]
Leonard

Bericht door Leonard »

dank voor het verhaal van Peter. wat een indringend verhaal zeg!

deze studie werd vandaag gepubliceerd op MS web.
[url]http://www.msweb.nl/ms-onderzoek/therap ... ltherapie/[/url]

de risico's die genoemd worden geven toch een ander beeld dan hier:
[url]http://tidsskriftet.no/node/23437[/url]
[url]https://www.youtube.com/watch?v=bvCgXpQ ... e=youtu.be[/url]
zie deze laatste video vanaf min 42 als Burt praat over de zeer kleine risico´s.

ik heb niet veel waardering voor het feit dat steeds weer die studies met hoge mortaliteit worden opgeduwd (door de neurologie?) terwijl in werkelijkheid die mortaliteit veel lager ligt.

of je het nou hebt over ccsvi of over HSCT, het is steeds weer hetzelfde liedje. afwijzing van nieuwe behandelschema's waarschijnlijk omdat ze MS en de MS patient voor zich willen houden.
Robbie

Bericht door Robbie »

Leuk, maar hoe relevant zijn behandelingen voor 2000 ?

[QUOTE] Ze verzamelden data uit 13 landen van 281 mensen, die een AHSCT-behandeling hadden gekregen tussen 1995 en 2006. Achtenzeventig procent van deze mensen had secundair progressieve of primair progressieve MS, de overigen relapsing remitting of progressieve relapsing MS.
[/QUOTE]

Data vanaf 2005 is veel meer realistisch, percentage succes hoger en overlijden lager.

Behandeling is verbeterd.

Je vraagt je af waarom Msweb dit plaatst, subsidietijd?? :cool:
MiSsty

Bericht door MiSsty »

Heb jij het zelf ondergaan Robbie?
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Robbie, waarschijnlijk is dat artikel geplaatst omdat het gaat om de langer termijn effecten van de behandeling. Zo'n artikel kun je natuurlijk niet baseren op de recente behandelingen.

Wellicht dat er over een jaar of 10 een vergelijkbaar artikel door de dames en heren onderzoekers wordt gepubliceerd, op basis van ervaringen uit de periode waarin we op dit moment leven, waaruit blijkt dat de risico's zijn genomen naarmate ervaring is toegenomen.

Er staat in het artikel namelijk ook:

[QUOTE]Dit sterftecijfer is extra hoog. Waarschijnlijk komt dat omdat het hier gaat om een groep mensen die vóór 2006 behandeld is. Het sterftecijfer neemt af, naarmate de ervaring in AHSCT toeneemt.[/QUOTE]

en:

[QUOTE]De conclusie is dat de goede resultaten verder onderzoek rechtvaardigen. Bij zo’n trial zou AHSCT vergeleken moeten worden met bestaande eerste- en tweedelijnstherapieën voor actieve relapsing MS.[/QUOTE]

Ik heb zelf niks te maken met de keuze van artikelen, ik probeer alleen periodiek naar beste kunnen een abstract te vertalen als met dat gevraagd wordt. Ik weet echter wel dat de artikelkeuze niks te maken heeft met subsidies.
Robbie

Bericht door Robbie »

Dat begrijp ik wel, Anna. Maar jullie zien en weten dat dat ahsct behandelingen nu beter en minder risicovol zijn. Voor 2000 was het meer experimenteren.
Zie ook [url]http://www.hsctstopsms.com/what-is-hsct/[/url]

@Missty, nog niet...hoop binnenkort
Marsei

Ongerustheid over Artemis ziekenhuis in India

Bericht door Marsei »

Ongerustheid over Artemis ziekenhuis in India

Van FB:
[QUOTE]An admin has asked me to share what has been reported to us today in the UK in regard to Artemis Hospital in India. A second UK patient just back from Artemis contracted Klebsiella. I wish that was the most worrying part of this situation, but they treated the patient (and sent them home with) an antibiotic they know they were allergic to - this was in their notes, and stated numerous times. This patient has no alternative meds and Artemis have merely said 'sorry' and suggested an alternative. I hope that they will seek to rectify the situation as a matter of urgency.
[/QUOTE]
Van George:
[QUOTE]This appears to be consistent with our earlier concerns about treatment in India, and such extremely concerning and mounting reports really make me have to repeat to those considering HSCT treatment anywhere in the world that HSCT is a serious medical procedure, and we implore people to treat it with the seriousness it deserves.[/QUOTE]
[QUOTE]And although the patient being given an antibiotic that the hospital in India *knew* the patient was allergic to suggests sloppy (and potentially dangerous) medical care, that's not the issue that most concerns me. If correct, this is the second patient in just the past few months that has been infected with, and sent home with Klebsiella Pneumoniae Carbapenemase (KPC) infection. This is absolutely outrageous! KPC infections are nearly impossible to treat, and have an EXTREMELY high mortality rate, especially for immunocompromised HSCT recipients.

HSCT is an expensive medical treatment, and I can completely understand and appreciate people wanting to save money by being transplanted at a less costly facility. But how much money savings is worth your life? I just implore people not to jump too quickly. Educate yourself and become informed. But most of all, please be safe, which should always be the absolute number #1 priority, no matter where in the world you may be transplanted. Because the ultimate cost is irreversible. . . [/QUOTE]
[URL="https://www.youtube.com/watch?v=ysX5RNraVSg"][U]Video[/U][/URL]

Reactie van iemand anders:
[QUOTE]Do by all means praise Mexico but get on the Indian site if you truly want some honest feedback from people that have been and are there now as we are and five others all going well
I have heard a couple of disturbing things about Mexico as well as Russia these things happen some times so at least be fair in your forum[/QUOTE]
Robbie

Bericht door Robbie »

Je moet zelf onderzoeken welk hsct protocol het best bij je past en dan pas verder kijken, zie ook
[url]https://www.facebook.com/groups/1897498 ... =bookmarks[/url]

Mexico en Rusland zijn goed, maar niet voor iedereen,
IK heb niets met die 'viva mexico'types, bah.
Robbie

Bericht door Robbie »

Marsei

Overlijden Arpa

Bericht door Marsei »

Overlijden Arpa

Arpa is in ziekenhuis Artemis gedurende de HSCT behandeling door hartfalen overleden. Een bericht van de familie:

[QUOTE]For HSCT friends & contacts:
I can understand Arpa's death may cause some concern in the HSCT community concerning Artemis Hospital.
First of all, Arpa did not doubt her choice for Artemis Hospital. The staff here is very friendly and tried to make Arpa as comfortable as possible. The team is constantly striving for higher levels of professionalism and understanding the multiple difficulties of MS patients.
Of course Artemis is not 100% perfect but I do not think the hospital is responsible for Arpa's death, and I know that they have done everything they could to save Arpa's life.
Arpa did however doubt choosing HSCT. She found the treatment to be much harder then she could have imagined, even though she thoroughly researched HSCT beforehand. The last couple of weeks Arpa told me that, had she known how hard it was going to be, she would not have chosen for HSCT.
In Arpa's opinion, the exuberant stories of patients leaving the hospital dancing are largely over-represented on FB. So let this message be of the other kind, the message that never really reached Arpa:
HSCT is not a walk in the park. It is severe and invasive and difficult. And the mortality rate is very, very real. Please take this in consideration when you make your choice.
If you want to discuss HSCT here, please do so through PM. And if you want to discuss Arpa's story on other FB pages, please include this message there too. I don't want this story to be about the girl who died from HSCT. I want this story to be about Arpa, a girl who tried to regain control of her life and life just being the shitcan that it is.
Lennart[/QUOTE]

Veel sterkte voor de familie!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp