Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

KASSA besteed morgen aandacht aan de hulpmiddelen

Alles omtrent werk en uitkeringen
sjortie

KASSA besteed morgen aandacht aan de hulpmiddelen

Bericht door sjortie »

Zojuist las ik aan artikel van KASSA dat er morgen (zaterdag 28 januari) aandacht geschonken wordt aan de hulpmiddelen door de WMO.

Tip om te kijken

Sjortie
jeanique

Bericht door jeanique »

Heey bedankt!:)
shanay03 † 11-09-2013

Bericht door shanay03 † 11-09-2013 »

misschien worden we er wijzer van !! bedankt voor de tip
lean

Bericht door lean »

dankje :)
Billy

Bericht door Billy »

[QUOTE] In de ene gemeente krijg je gratis een scootmobiel als je die nodig hebt en in het dorp ernaast krijg je die niet vergoed omdat je teveel verdient. Dat is in het hele land verschillend. Nu ligt er een juridische uitspraak die zegt dat gemeenten op die manier 'inkomenspolitiek' bedrijven en dat mag niet. We zien ook de uitslag van de afslankhotpants! Hebben ze gewerkt?

Zaterdag in Kassa: Gemeenten goochelen met vergoeding hulpmiddelen
U heeft een scootmobiel, deeltaxi of huishoudelijke hulp nodig? Gemeenten verstrekken deze zogenaamde WMO-voorzieningen (Wet maatschappelijke ondersteuning). Wie echter meer inkomen heeft dan 1000 euro per maand, krijgt bij sommige gemeenten geen cent! Diverse gemeenten hanteren namelijk een inkomensgrens bij het toekennen van een WMO-voorziening.

In december en januari heeft de hoogste rechtsinstantie - de Centrale Raad van Beroep - uitspraak gedaan in twee rechtszaken. Daaruit blijkt dat gemeenten geen hulpmiddelen mogen weigeren op basis van inkomen. Toch gebeurt dit helaas nog steeds!

In de studio zijn Aaike Kamsteeg, wethouder van Zwijndrecht, Rolf Smid van de Chronisch Zieken en Gehandicaptenraad (CG-Raad) en Paula Breedveld van Stichting De Ombudsman.

Afvallen door afslankhotpants: werkt het?
Twee weken geleden was in Kassa te zien hoe vier dames allemaal strakke hotpants aantrokken. Volgens de fabrikant is het mogelijk om in twee weken maar liefst twee kledingmaten af te vallen. Kassa heeft de dames de afgelopen weken gevolgd en in de uitzending laten we zien of het gewerkt heeft. Zijn de kilotjes eraf gevlogen bij Maud, Kim, Nienke en Naomi? Kijk Kassa voor de uitslag!

Kassa is zaterdag om 18.55 op de buis, op Nederland 1.


[/QUOTE]

Nu kijk ik Kassa altijd :), maar nu wat extra oplettend :cool:
karlaksiewelwa

Bericht door karlaksiewelwa »

Bedankt v oor de tip. Bedenk wel dat iedere gemeente zelf mag bepalen hoe hij het geld van de WMO besteed. Zo kreeg je in de gemeente Oss nog een electrische fiets, maar in de rest van Nederland niet. Volgens mij hebben ze dit inmiddels in Oss ook afgeschaft.
june

Bericht door june »

Daar gaat het ook over Karlaksiewelwa. [B]

In december en januari heeft de hoogste rechtsinstantie - de Centrale Raad van Beroep - uitspraak gedaan in twee rechtszaken. Daaruit blijkt dat gemeenten geen hulpmiddelen mogen weigeren op basis van inkomen.[/B]

Dat is toch duidelijke taal? De gemeente mag dus niet zelf bepalen hoe hij het geld van de WMO besteed, in ieder geval niet als het hulpmiddelen betreft. Ik denk dat een electrische fiets niet wordt beschouwd als een hulpmiddel dus dan mag het blijkbaar wel.

Die uitspraak van de Centrale Raad van Beroep is toch duidelijke taal? Waarom doen verschillende gemeenten dit dan tóch? Dat begrijp ik niet. Ze houden zich niet aan de uitspraak.

Of denken ze dat de aanvrager dit niet weet? Ja vroeger, voor het internet, toen wist men dat vaak niet maar nu met internet kunnen de mensen alles opzoeken en bestaan er forums zoals hier waar mensen elkaar verder helpen.
Suzan

Bericht door Suzan »

[URL="http://www.nu.nl/binnenland/2726817/ond ... j-wmo.html"]Onderzoek naar beleid gemeenten bij Wmo [/URL]
M&MS

Bericht door M&MS »

[B]June[/B], ik kom uit zo'n gemeente die dat wel doet.

Dit is eenfusiegemeente die in de komende 3 jaar 11 mln moet bezuinigen. Ze proberen dus ook een slaatje te slaan uit gehandicapten.

Maar ja, dat doet het kabinet, de zorgverzekering en de belastingdienst al.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp