Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

job cohen bij paul ik ben geen verpleegster

Alles omtrent werk en uitkeringen
shanay03 † 11-09-2013

job cohen bij paul ik ben geen verpleegster

Bericht door shanay03 † 11-09-2013 »

:eek: kijk gisterenavond paul de leeuw . hebben ze het even over job zijn vrouw .

zegt paul moet je niet vaker thuis zijn zegt job ik ben geen verpleegster .

leuk maar waarom moet ik als ik samen zou wonen mijn partner inschakelen om mij te wassen ?

en te verzorgen enz.

zij krijgt veel zorg . word vast van zijn salaris betaald .

ik ben afhankelijk van de regels voor vergoedingen en grijp dus buiten de pot

de regering gaat er van uit dat partners in goede en slechte tijden voor elkaar zorgen . maar job die hoeft dat niet :o
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

Als je samenwoont, dan wordt de verzorging en verpleging door derden wel vergoed. Voor iedereen.

Huishoudelijke hulp en huishoudelijke verzorging niet!
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb het gelukkig nog niet nodig maar ik zou ook niet willen dat mijn man mijn verpleger zou zijn.

Als het ooit nodig zou zijn zou ik zorg van buiten laten komen, want dagelijks verzorgd worden door mijn partner is iets was ik ZEKER niet wil.

Mijn partner is mijn partner waarmee ik me gelijkwaardig wil voelen en dus niet afhankelijk wil zijn van persoonlijke verzorging/verpleging.

Ik denk ook dat mevrouw Cohen inmiddels zo ver in het ziekteproces is dat zij niet meer door ondeskundigen kan worden verzorgd, er zullen echte ziekenverzorgenden en verplegenden aan te pas moeten komen om de zorg verantwoord te laten plaatsvinden.

En het is inderdaad gelukkig nog wel zo dat persoonlijke verzorging niet door inwonende kinderen of partner behoeft te worden gedaan.
Hoop wel dat we dat tenminste kunnen behouden.
shanay03 † 11-09-2013

Bericht door shanay03 † 11-09-2013 »

dan is dat mijn fout en verkeerd begrepen.

maar het was even kort maar best krachtig gesprekje .

ook over dat zijn vrouw bijna niet meer als steun is bij zijn politiek omdat haar hersens te veel zijn aangetast .

zal het geheugen wel zijn . en dat zijn vrouw liever met klein clubje vrienden zit . net als ik
M&MS

Bericht door M&MS »

Dat van die hersenen waren, als ik het mij goed herinner, de woorden van Paul.

Je zag dat Cohen wilde reageren, maar uiteindelijk besloot om dat niet te doen. Het zou ook veel te lang duren voor je in zo'n programma duidelijk hebt gemaakt wat MS betekent.

Mevrouw Cohen wil niet in de belangstelling staan. En dat wil Job dan ook voorkomen. Zo kwam het bij mij over.

Als je deels hulp van profesionals krijgt, blijft je onderlinge verhouding beter. Dan blijf je partners.
june

Bericht door june »

Inderdaad, verzorging en verpleging door derden is er voor iedereen. Nu denk ik wel dat mevr. Cohen iets meer keuze zal hebben en dat er tegen haar niet gezegd zal worden dat er niemand beschikbaar is op een bepaald tijdstip en dat zij maar op een ander tijdstip zal worden geholpen met douchen. Maar dat is bij meerdere mensen zo, niet alleen bij mevr. Cohen.

En een partner dient nooit verzorgende en verpleegkundige taken op zich te moeten nemen. Hij of zij is daar niet voor opgeleid. Maar in de praktijk nemen veel partners deze taken al gedeeltelijk over omdat de zieke ander kan wachten tot St. Juttemis voor er eindelijk iemand komt om bijvoorbeeld te helpen bij het douchen.

Precies zoals M&MS zegt, indien nodig hulp van professionals, zo blijf je gelijkwaardig in een relatie (denk ik dan). Dan blijf je partners.
june

Bericht door june »

[QUOTE=Candy;828200]Als je samenwoont, dan wordt de verzorging en verpleging door derden wel vergoed. Voor iedereen.

Huishoudelijke hulp en huishoudelijke verzorging niet![/QUOTE]

Niet altijd Candy, ik ken een MenS van de koffie-ochtenden. Haar man werkt in ploegendienst. Dus hij komt ook regelmatig pas 's avonds laat thuis. En ging dan rustig stofzuigen, de wasmachine aanzetten, enz. Buren klagen, en nu heeft zij wel hulp die overdag komt. Ze hebben geen kinderen dus haar man moest het alleen doen.

De buren vonden het niet zo fijn dat er iemand om half twaalf 's avonds vanuit de tuin naar haar riep tijdens het ophangen van de was aan de droogmolen in de tuin dat hij een sok miste. :haha: En bij het werk een muziekje aanhad, zeg maar, de arbeidsvitaminen. Vooral niet omdat er diverse buren zijn die kinderen hebben die wakker werden. Het was zo afgelopen met die onzin.
MetYumi

Bericht door MetYumi »

Mijn persoonlijke verzorger is mijn man. Ik krijg PGB voor mijn pv.
Hij doet het huishouden er ook nog bij en wordt daar niet voor betaald,
omdat hij gezond is en geacht wordt het huishouden op zich te nemen.
lean

Bericht door lean »

is hier hetzelfde ,mijn vriend doet ook het huishouden erbij en als ik zo moe ben kookt hij ook nog,op dit moment krijg ik hulp in de huishouding omdat mijn vriend met zijn rug en schouders zit ,maar was dat niet moest hij het naast zijn baan erbij doen en wij hebben een eigen zaak
zie je het al voor je:huh:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp