Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Iemand ervaring met toeslag

Alles omtrent werk en uitkeringen
K@ttekop

Iemand ervaring met toeslag

Bericht door K@ttekop »

Hallo,
Na lang niet geweest te zijn, zit ik momenteel met een vraag.

Als mijn partner geen inkomsten heeft, kan ik vlgs mij een toeslag aanvragen. Geen idee hoe of wat en hoeveel dat dan is per maand.

Vandaar mijn vraag of er iemand ervaring mee heeft.
Knillis

Bericht door Knillis »

Hoi Kattekop,

Welke toeslag bedoel je? Zorgtoeslag, huurtoeslag??? Of bedoel je een heel ander soort toeslag?

Nelleke
K@ttekop

Bericht door K@ttekop »

Toeslag bovenop mijn WAO-uitkering.
Sorrie vergeten te melden;)
Sjimmie

Bericht door Sjimmie »

Misschien heb je[URL="http://www.uwv.nl/Particulieren/algemee ... index.aspx"][COLOR="Black"][COLOR="Red"] hier [/COLOR][/COLOR][/URL]iets aan???
K@ttekop

Bericht door K@ttekop »

Bedankt, ik had daar al gekeken ook. Wat ik me afvraag welk bedrag bedrag er staat voor een gezin (mijn partner en ik dus).

Hij zit momenteel in de ZW en de herbeoordeling is begonnen. Nu vermoeden wij dat hij geen WW kan krijgen, vandaar ook mijn vraag, want bijstand is ook best moeilijk ivm eigen huis.

Het gaat er om dat we rond kunnen komen totdat hij werk gevonden heeft.

We wachten nu op een uitnodiging van de re-integratie deskundige.
Eerst moet hij nog naar de revalidatie-arts om voor het UWV het plaatje compleet te krijgen. Al is er gezegd dat afkeuren voor een deel er ws niet inzit. Het is inmiddels de 5e keer dat hij een beoordeling heeft, 2e nu voor de WIA, dus ws gaat er geen lampje branden bij het UWV.

Als het bekend is wat het wordt dan zit er zit niks anders op voor hem om part-time iets te zoeken omdat hij full-time niet kan.

:)
M&MS

Bericht door M&MS »

Als hij Bijstand krijgt wordt jouw inkomen meegeteld en zal hij worden gekort.

Je kan kijken of hij geen mantelzorg aan jou kan bieden en daar geld voor opstrijken.

Maar daar zou ik even mee wachten tot er een beslissing is.
Sjimmie

Bericht door Sjimmie »

[QUOTE=K@ttekop;828939]Wat ik me afvraag welk bedrag bedrag er staat voor een gezin (mijn partner en ik dus).[/QUOTE]

Het sociaal minimum is in deze situatie ... even snel uitgerekend: 5 x 52 / 12 x 66,51 = 1441,05 bruto per maand, exclusief vakantiebijslag. (Pin me er niet op vast.)

Ik hoop voor jullie op een betere afloop.
K@ttekop

Bericht door K@ttekop »

Weet iemand of bijstand voor de toeslag moet? Of mag ik gewoon toeslag aanvragen als het nodig is en de bijstand vergeten.
We zitten sowieso met een eigen huis natuurlijk.

We willen gewoon weten wat we moeten doen als het zover is.
Misschien is te voorbarig, maar je kan het maar weten toch :o :haha:
Janine_D

Bericht door Janine_D »

Bijstand is altijd de laatste optie, dus je moet eerst de toeslag aanvragen.
K@ttekop

Bericht door K@ttekop »

Bedankt voor de informatie Janine:)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp