Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Pijnlijke vingertop

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Mivado

Pijnlijke vingertop

Bericht door Mivado »

Hoi iedereen,

Afgelopen week kreeg ik ineens een pijnlijke vingertop. Het gaat enkel om mijn linker wijsvinger.. Als ik iets aanraak voelt het net of het puntje van mijn vingertop is afgesneden. Het is niet heel storend ofzo, maar wel opvallend.. Kan dit van MS zijn?

Groetjes
Knillis

Bericht door Knillis »

Als gevolg van MS kun je inderdaad in ledematen een "dood" gevoel optreden. Je raakt met een vinger, teen, hand, voet iets aan en je voelt het niet zoals normaal.

Bij mij lijkt het soms alsof er een zemen lap om een vinger zit waarmee ik iets aanraak of oppak.

De binnenzijde van mijn rechter hand is ook heel erg "doof" geweest. Ik brei nogal graag maar dat ging toen erg lastig. De draad die door mijn hand liep voelde aan alsof er een scheepsbouw door m'n hand schuurde :???:

Dat is gelukkig langzaam weer een stuk beter geworden. Die "dovigheid" is nooit helemaal overgegaan maar ik ben er intussen wel aan gewend en het stoort me niet echt meer.

Sterkte, ik hoop dat het beperkt blijft tot één vinger!
Sara

Bericht door Sara »

Ha, ik heb iets dergelijks, al een hele tijd.

Heb ooit wel es aan de huisarts gevraagd wat ie ervan dacht, en hij zei dat 't ook een lokaal zenuwtje zou kunnen zijn dat 't om een andere reden niet meer doet.

Ik weet 't dus ook niet, sorry :D. Maar in ieder geval is 't bij mij daarbij gebleven. Geen verdere doofheid aan die hand ofzo. Dat wou ik toch even melden.

En ik ben er intussen zó aan gewend dat bij 't lezen van jouw berichtje eerst even al m'n vingertoppen moest checken. 't is de middelvinger van m'n linkerhand.

Hopelijk verloopt 't bij jou ook zo, of misschien nog wel beter!
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik stoot steeds mijn teen, zou dit ook van MS kunnen zijn?
Mivado

Bericht door Mivado »

Bedankt voor de reacties! Op dit moment is mijn wijsvinger weer normaal. Het is al een week zo dat hij gevoelig is en dan niet meer, dan weer wel etc.

Maar al met al valt het mee dus
mari

Bericht door mari »

Bij koud weer of warmte kan het meer opspelen. Bij een verkoudheid pf blaasontsteking spelen ook vaak ms klachten meer op.

Mijn handen tintelen altijd, soms erg, soms minder, soms voelen ze doof. Gevoelsstoornissen noem je dat. Heel vaak voorkomend bij ms.

Zo lang het niet teveel uitbreidt naar andere lichaamsdelen of erger wordt, is het iets wat erbij hoort.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp