Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

KRO Brandpunt

Alles omtrent voeding en supplementen
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Misschien wordt dit mij niet in dank afgenomen maar waarom äanbidden"
mssers op dit forum nog steeds hun Neuroloog, terwijl iedereen weet dat Medicijnen van de Farmacie vaak niet bewezen werken en dat ze ook nog eens voorgeschreven worden door artsen die daar betaald voor worden

En de farmacie verdiend ook nog eens lekker aan alle nare bijwerkingen
waar ook weer LEKKER medicijnen worden uitgeschreven om de bijwerkingen te verminderen

Door al dat stapelen is het KASSA

Sorry, maar ik kan hier nog steeds niet bij:???:
Ditte/Astrid TB † okt. 2012

Bericht door Ditte/Astrid TB † okt. 2012 »

Als je dit tot je door laat dringen, dan wordt je ook angstig. Want wat moet je dan? Het is veel gemakkelijker om je hoofd in het zand te stoppen, de arts te laten beslissen en je erbij neer te leggen. Je bent dan slachtoffer.

De andere kant is dus dat je zelf verantwoordelijkheid moet nemen voor je eigen lichaam, niet te verwarren met eigen schuld. Want als je onwetend bent heb je geen schuld. Als je onwetend wilt blijven, dan ben je wel mede schuldig aan je toestand.

Je ziet al hoe het op dit forum al jaren gaat, als je al eens durft te vertellen over je ervaringen of kennis van een andere manier van kijken naar je ziekte, ccsvi/voeding/homeopathie/bioresonantie etc, dan zijn er altijd wel forumbezoekers die dan vinden dat ze je mogen vernederen/in de hoek zetten/of voor leugenaar uit maken.

Artsen die anders durven te kijken en te behandelen worden stelselmatig kwakzalvers genoemd. niet diegenen die puur gif verstrekken, die nauwelijks tijd hebben voor een fatsoenlijk consult, die niet luisteren naar jou, die op hun beeldscherm blijven turen tijdens een consult...maar diegenen die luisteren/tijd voor je maken en je wijzen op wat je zelf zou kunnen doen...dat zijn dus de kwakzalvers.

Loes, ik begrijp het ook niet hoor.

Toen ik net wist dat ik MS had, nadat overigens de neuroloog dit bleef ontkennen, en ik op webforum kwam, en de ervaringen las van iedereen die de reguliere medicijnen nemen, wist ik voor mijzelf meteen: dit ga ik dus niet doen. Ik weiger om dat wat nog wel werkt in mijn lichaam ook nog eens kapot te laten maken door de bijwerkingen.
Ik werd zo verdrietig en angstig van alle ervaringsverhalen.

Het heeft mij doen besluiten hier niet aan mee te doen.
Polly

Bericht door Polly »

Ditte, wat een akelig verhaal.
Dus jouw neuro zag niet eens dat jij MS had?
Wat zei hij dán? Of had hij gewoon helemaal geen aandacht voor je?
Ditte/Astrid TB † okt. 2012

Bericht door Ditte/Astrid TB † okt. 2012 »

Nadat ik al meer dan een jaar klachten had, heb ik bij neuroloog van allerlei testen gehad, en de conclusie was: het is in ieder geval geen neurologisch probleem en hij kon verder niets voor mij doen.hij zei nog, dan waren je klachten wel ernstig geweest.
Ik zei toen dat ik vond dat mijn klachten wel ernstig waren. Hij haalde alleen maar zijn schouders op.

Ik ben na een jaar lang werkelijk het hele circuit aan artsen, regulier en alternatief te hebben doorlopen , oa op advies van alternatieve podotherapeut, weer terug gegaan naar neuroloog. Ik moest hem vertellen dat ik eigenlijk zeker wist dat ik MS had.
( na weer alle testen opnieuw te hebben ondergaan was hij het met mij eens, progressieve MS) Hij zei toen: wij weten eigenlijk niet was MS is, maar ik wil je wel een prednisonkuur geven van 5 tot 8 dagen.
Daar heb ik toen maar vriendelijk voor bedankt.

En ik heb mij vanaf toen verdiept in MS, en vond veel meer aansluiting bij diegenen die met voeding bezig waren dan diegenen die aan de medicijnen zitten.

Ik ben wel van neuroloog veranderd, iemand die wat breder kijkt, en meer met mij meedenkt. Maar ook daar ben ik al lang niet meer geweest, je zit een poos in de wachtkamer, bent maximaal 10 minuten binnen, ze vraagt hoe het gaat en vermeld, nog maar weer eens, dat ze helaas niets voor mij kan doen.
En dat kan ze dus ook niet.

Ik weet inmiddels zelf beter wat ik moet doen of laten om mij zo goed mogelijk te voelen, en het meeste haal ik van internet en uit ervaringen van anderen. Ik leer steeds beter mijn lichaam begrijpen en pak het stukje bij beetje aan.
Polly

Bericht door Polly »

Als ik het zo lees, heeft het inderdaad geen zin om terug te gaan naar je neuroloog.
Goed dat je zelf een oplossing hebt gevonden! :)
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

[QUOTE=Ditte;830500]Als je dit tot je door laat dringen, dan wordt je ook angstig. Want wat moet je dan? Het is veel gemakkelijker om je hoofd in het zand te stoppen, de arts te laten beslissen en je erbij neer te leggen. Je bent dan slachtoffer.
.[/QUOTE]

Ik denk dat iedereen voor zichzelf beslist wat hij/zij het beste lijkt. Je hoeft je niet perse "slachtoffer" te voelen als je je neuroloog laat beslissen. Je kunt ook echt denken dat remmers gebruiken het beste voor je is. Ik denk persoonlijk niet dat dit veel gemakkelijker is; het is altijd moeilijk iets te besluiten, zeker ivm remmers, die niet echt de oplossing zijn.

Het is een beetje gemakkelijk gezegd, dat het veel gemakkelijker is om je hoofd in het zand te stoppen en je neuroloog te volgen. Niemand wil slachtoffer zijn.

Ik heb voor LDN gekozen en dus niet voor het injecteren, wat mijn neuroloog wilde. Dit omdat ik veel te veel negatieve berichten heb gelezen over de remmers. Dit was best een moeilijke keuze. Misschien wel een verkeerde beslissing... je weet het nooit!

Vlinder
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Maar waarom kiezen MenSen voor zware medicatie die niet zijn bewezen dat ze werken en die zoveel bijwerkingen geven dat ze nog zieker worden
hier dan toch voor?

Terwijl er ook remedies voorbijkomen die bij veel MenSen klachten doen afnemen. Waarom proberen ze die eerst niet?

Waarom reageren MenSen braaf op de Neuroloog die zegt "je moet nu ........gaan spuiten of slikken", terwijl je weet over de zware bijwerkingen

Ik heb zelf 1 zo"n vrouwelijke neuro meegemaakt, die gaf geen mogelijkheden, "je moet"
Daar ben ik dus niet meer terug geweest, IK MOET NIETS

Waarom zware pijnstillers gebruiken (bijv Lyrica, met zware bijwerkingen) als je wietthee kan gebruiken, helpt heel goed tegen zenuwpijn (en geen bijwerkingen) MAAR NEE, DAT IS NOG STEEDS TABOE, DAT ZIJN DRUGS
Je krijgt er geen reacties op of via een Pbtje
Maar dat gif in je lijf dat is niet erg

En nog 1tje nu ik toch bezig ben: Waarom Tysabri van de Farmacie, die ÄLLEEN MAAR HERSENONTSTEKING geeft (is toch niet zo erg???????? Er vallen alleen maar wereldwijd doden)
Maar geen Dotterbehandeling want daar kan je dood aan gaan:???: (2 DODEN MET ANDERE OORZAAK)

Sorry iedereen, maar wordt hier zo opstandig van. (ik wil niemand aanvallen, maar vindt soms dingen zo onbegrijpelijk):(
pokey

Bericht door pokey »

idd
ik zit ook aan de ldn na een jaar rebif te hebben gebruikt en daar alleen maar van verslechterd ben(binnen 10 mnd van lopend naar rolstoel)
en de ms vpk maar zeggen :
je moet het 6 mnd tot 10 mnd de tijd geven,...................:moe:

nu lees ik over bloed en lever testen ivm alergische reacties (4x 500 paraceta hielp niks tegen de griep verschijnselen na elke prik) en dat heeft ze nooit geopperd.:boos:

net mn 5e prut kuur gehad vanwege een plotse en heftige shub(geen spierkracht in lijf) en dan twijfel ik wel weer of de ldn iets doet, en twijfel ik over de tysabri (waar mn neuro ERG voor pleit :???: )

Want met ms weet je het idd nooit of het de remmer is die werkt of de gezondere leefstijl met vitamines en mineralen of gewoon de ms die rustig is.

maandag eerst naar mn ortomoleculair arts, kijken of hij vit d, kalium, magnesium en op candida wil testen.

want mn vit d is maar 66 maar dat vind mijn neuro ook een goede waarde ................lees toch hele andere dingen.


ldn kost geen drol (10 euro/mnd) en daarom totaal oninteressant voor de pharma industrie om verder te onderzoeken of promoten.
en dat vind ik erg frustrerend.
joge

Bericht door joge »

Pokey, je hebt de kern te pakken. MS is geen stabiele ziekte. Als het een tijdje stilstaat, achter- of vooruit gaat..., je weet niet of het ligt aan je voeding, je neurologenmedicatie, je alternatieve spul, je ccsvi ingreep etc.

Het is dus voor iedereen lastig te kiezen. Want, wat helpt nu echt?? En wat helpt bij jou MS?? Wie het weet mag het zeggen.
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Loesepoes, ik begrijp echt niet waarom je zo boos wordt op mensen die wel besloten hebben te injecteren. Jij gebruikt het toch niet. Ieder zijn keuze. Ik respecteer iedereen die wel prikt, ook al wil ik zelf niet prikken en lijkt het mij ook niet zo'n goed idee.

Een beslissing om wél te gaan prikken is ook geen makkelijke beslissing.

Pokey, inderdaad 66 nmol is wel erg laag voor vitamine D3. Ik had een jaar geleden 75 nmol en dit vond mijn neuroloog al laag! Het moet minstens 100 tot 150 zijn.

Groetjes,
Vlinder
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp