Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

KRO Brandpunt

Alles omtrent voeding en supplementen
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Hoi vlinder, ik ben niet zo zeer boos op de mensen die prikken, alleen begrijp ik ze niet.
Juist omdat het niet bewezen is dat het helpt en ze zoveel nare bijwerkingen er van er bij krijgen en ook dat neurologen geen andere mogelijkheden aanbieden

Ik begrijp heus wel dat iedereen een eigen keus heeft, maar niet dat ze door die bijwerkingen vaak nog slechter af zijn

En ja, ik ben wel boos op de farmacie, dat ze voor de winst gaan in plaats van de boel behoorlijk controleren voordat het op de markt gezet wordt

En ja boos op de regering dat ze dit maar allemaal toelaten, dat er zo weinig controle over is
Het gevaarlijke Tysabri dat levens kost, maar toch gebruikt mag worden, maar aderen dotteren mag niet

Laat ze nu eens werken aan dingen die wel invloed hebben, maar dat kost ze weer geld

En laten ze eens dingen goedkeuren waar mensen in ieder geval profijt van hebben

Sorry, ik heb misschien vandaag een heel opstandige bui, jullie moeten je er maar niets van aantrekken, wil niemand kwetsen
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Hoi Loesepoes,

Ik begrijp je helemaal. Ik zit ook niet te wachten op allerlei bijwerkingen en wie weet wat de middelen nog meer aanrichten...

Op de farm. industrie ben ik ook boos. Maar eigenlijk moeten we de regering daar op aan kijken. Zij zouden een betere controle moeten laten voeren; dat zou niet zo moeilijk moeten zijn. De mensen moeten beter beschermd worden tegen deze misdadige geldwolven. Het is gevaarlijk dat zij het alleenrecht hebben. Maar de regering doet niets: goed voor de economie!

Maar, waarschijnlijk zijn er heel veel mensen die het juist weer niet met ons eens zijn en gebruiken liever de remmende middelen dan middelen die je wat beter laten voelen. Dat moeten ze dan zelf weten. Ik ben zelf ook ooit aan Avonex begonnen, omdat ik dan in ieder geval het idee had iets te doen... Mijn moeder heeft 40 jaar lang MS gehad en voor haar was er niets, vandaar. Maar ja, vanwege allergische reacties moest ik stoppen en toen ben ik me er heel erg in gaan verdiepen. Ik ben van mening met deze "remmende middelen" blij gemaakt te worden met een dooie mus. Ik vrees dat er nooit iets gevonden gaat worden dat MS echt stopt. Als de oplossing al gevonden wordt, moet het eerst 50 jaar getest worden en dan is het gewoon te laat.

In de tussentijd hoop ik het met LDN vol te houden, samen met voedingssupplementen, waaronder hoge doseringen vitamine D3.

Groetjes,
Vlinder
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ja Vlinder, je denkt er schijnbaar het zelfde over
En misschien moeten we het zelf ondervinden, voor dat we iets anders proberen

Ben zelf met alle spierverslappers bezig geweest, werkte alleen averechts, leek wel een wokkel
En na lyrica in het ziekenhuis overgestapt naar wietthee, vanwege erge bijwerkingen

Nu 1 jr b12, ook vit d (tekort) en magnesium, heb idee dat de boel verbeterd in het algeheel
Mocht ik geen werking meer ondervinden begin ik ook aan de LDN
Dus ook stap voor stap
vrouwvan man

Over corruptie...gesproken

Bericht door vrouwvan man »

Over corruptie...gesproken

[QUOTE=Cocoontje;830292]Van de farmacie wisten we dat allang maar dat het controlerend orgaan: het CBG, (het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen) zo slecht werk verricht is schokkend![/QUOTE]

Eigenlijk hoor ik dit niet te vertellen als beroepsgeheim....maar het is de harde werkelijkheid en hopelijk leest hier iemand mee van een verzekeringsmaatschappij.

Niet alleen de Pharmacie is corrupt, er zijn er nog meer....!!
Het komt geregeld voor dat een enkele chirurg bij een liesbreukoperatie,
wanneer ze er een matje in plaatsen...het duurste matje opgeven voor de verzekering....maar het goedkoopste matje plaatsen.:cool:

Poppetje gezien, kastje gesloten...geen haan die er naar kraait.

Dit zuig ik niet uit mijn duim, want heb het meerdere keren als Ok-assistente meegemaakt.
Jolande

Bericht door Jolande »

Daar had je beter ter plekke iets mee kunnen doen dan het nu op een forumpje schrijven :cool:
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Leuk Jolande, als je de klokkenluider uit gaat hangen lig je er zo uit, helemaal in een ziekenhuis. Een dokter houden ze de hand boven het hoofd tot het echt verkeerd gaat. Lager in rangorde word je weggepest:cool:
vrouwvan man

Bericht door vrouwvan man »

[QUOTE=loesepoes;830865]Leuk Jolande, als je de klokkenluider uit gaat hangen lig je er zo uit, helemaal in een ziekenhuis. Een dokter houden ze de hand boven het hoofd tot het echt verkeerd gaat. Lager in rangorde word je weggepest:cool:[/QUOTE]

De meeste dokters dulden geen tegenspraak....zo zijn ze opgeleid...vooral de ouderen.
De jongere generatie heeft iets meer empathie....maar worden bij het ouder worden ook DE Echte Dokter...die het wel weet.

Gelukkig kunnen we nu zelf, dankzij internet ook mondig zijn. :cool:
Jolande

Bericht door Jolande »

Over welk tijdperk heb je t dan eigenlijk? De wereld draait door vvm :ogen:
aleida

Bericht door aleida »

[QUOTE=Jolande;830858]Daar had je beter ter plekke iets mee kunnen doen dan het nu op een forumpje schrijven :cool:[/QUOTE]

Jolande ,waarom neem je steeds weer de moeite om op dit "forumpje "
zoals jij het MSwebforum noemt, te posten.
Iedere dag weer, zoals ik zie. Dit forumpje is dan toch wel erg belangrijk voor je.

aleid
joge

Bericht door joge »

Er wordt wat afgerotzooid:

[url]http://www.skipr.nl/actueel/id10088-chi ... al-in.html[/url]

en nog zwart ook.

Net als de neuroloog die me voor het rijbewijs keurde: zwart even vangen aub. 'We worden door de Minister gekort'. Huilie, huilie...:huh: Wat heeft een neuroloog nou voor reden om zwart bij te beunen? Is een paar ton nog niet genoeg?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp