Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

KRO Brandpunt

Alles omtrent voeding en supplementen
jossi

KRO Brandpunt

Bericht door jossi »

Ik ben erg verbaasd dat er geen reacties zijn n.a.v kro's brandpunt; ik dacht 6 februari. De corruptie en leugens van de farmacie werden erg duidelijk weergegeven. Ik wist niet wat ik zag; kan de vpro nog een puntje aan zuigen.
De makers van het item zullen ondertussen wel ontslagen zijn, maar toch.

Jossi
Cocoontje † 29-06-2012

Bericht door Cocoontje † 29-06-2012 »

Van de farmacie wisten we dat allang maar dat het controlerend orgaan: het CBG, (het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen) zo slecht werk verricht is schokkend!
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Ik heb die uitzending ook gezien. Maar dit is toch al jaren bekend dat de farmaceutische industrie veel macht heeft?

Ik heb gelukkig een neuroloog die niet met elke nieuwe hype meedoet wat medicatie betreft, ook met CCSVI is hij kritisch afwachtend.
jossi

Bericht door jossi »

Het gaat er niet om dat ze veel macht hebben, maar dat ze onbetrouwbaar, leugenachtig en corrupt zijn. En dat we bijna allemaal doen wat de arts/neuroloog, die door die farmacie wordt bespeeld, zegt.
Zie onderzoek VU (ccsvi): schandalig slecht onderzoek, rammelend aan alle kanten etc. Maar "we" zeggen dan: "ja de VU, dus het werkt niet", en de VU heeft weer alles mooi geregeld; want "wij" geloven en doen wat onze artsen/neurologen zeggen. Veel reacties toen, maar nu, na deze uitzending ? Toch zal internet wel verandering teweegbrengen; zeker bij de wat jongere mensen.

Jossi
Leonard

Bericht door Leonard »

volksgezondheid wordt sinds de jaren 50 van de vorige eeuw volledig overschaduwd door de farma en de klinische sector.
Nigel Crisp beschrijft dit heel mooi in zijn boek Turning the World Upside Down, en deze meneer weet waarover hij praat want hij was CEO van de Britse National Health Service voor 8 jaar of zo.
deze dingen en ook de consequenties daarvan worden langzamerhand steeds duidelijker.
Crisp gelooft dat dit kan leiden tot een crisis zo groot als in de bank sector. ik kan hem daar wel volgen..
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

We weten natuurlijk al lang dat de farmaceutische industrie corrupt is, maar het is goed dat Brandpunt de mensen weer eens even met de neus op de feiten drukt.

Voorbeeld: Interferon.

Neuroloog Schipper (Hoogeveen) die niet zeer positief staat tegenover interferonen zegt: "Al het moderne MS-onderzoek geschiedt op gezag van de farmaceutische industrie, die belang heeft bij positieve resultaten.

Ze maken de onderzoeksopzet, verzamelen de patiëntengegevens, proberen de statistische bewerking zelf te doen en de marketingafdeling mag meeschrijven aan het uiteindelijke wetenschappelijke artikel.

Transparant? Geen sprake van. Er zijn onderzoekers die geprobeerd hebben om interferon-resultaten op te vragen bij de fabrikant, want die liggen achter slot en grendel. Maar dit is niet gelukt. Fabrieksgeheim..."
vlindie

Bericht door vlindie »

Even zien waar het over gaat,daarom even een link......:D
Jossi dank voor de tip:)

[url]http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1238082[/url]
june

Bericht door june »

Dit gebeurt al jaren op deze manier. En welke politicus pakt nu eens eindelijk de handschoen op?

En artsen krijgen ook geld of een kado als zij er maar voor zorgen dat de patient een bepaald geneesmiddel gaat gebruiken. Ook krijgen ze leuke reisjes waarbij het gezin ook mee mag. Onder de noemer 'congres'. Allemaal bovenop het vaak riante salaris.

Gek he dat de kosten voor de gezondheidszorg zo gierend uit de klauwen lopen. Patienten krijgen er nog klachten bij als ze pech hebben. En al die douceurtjes aan bijvoorbeeld de artsen moeten toch ergens van worden betaald.

Maar minister Schippers denkt niet zo. Dankzij deze minister hebben de goed verdienenden in de gezondheidszorg niets te vrezen. Maar voor de handen 'aan het bed' en bijvoorbeeld de thuiszorg wordt het steeds moeilijker. Deze mensen krijgen juist minder salaris en moeten maar ZZP'er worden. :boos:
annette54

recht op zelfbeschikking

Bericht door annette54 »

recht op zelfbeschikking

het derde onderwerp van brandpunt trok mijn aandacht meer.
een duidelijk gesprek met psychiater chabot:

in bericht vandaag 8-2-12 13.06 uur van ceasar staat het "aanklikje".

Psychiater Boudewijn Chabot strijdt al jaren voor ‘n humane manier om zonder hulp van een arts, uit het leven te stappen. De afgelopen maanden heeft Chabot gewerkt aan een demonstratiefilm voor een nieuwe manier om simpel, snel en effectief je leven te beëindigen. De heliummethode. Critici vinden de nieuwe methode een brug te ver. Aart Zeeman schetst het duivelse dilemma tussen bescherming van het leven en het recht op zelfbeschikking.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp