Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Jelinek en Swank dieet

Alles omtrent voeding en supplementen
Mobile

Bericht door Mobile »

Ja, met Marjan!

Om de reden die jij aangeeft heb ik contact gezocht. Het was immers al van wat langer geleden. Ze heeft een grote verhuizing meegemaakt, wat doorgaans behoorlijk wat stress met zich meebrengt. En een nieuwe baan. Beide heeft ze goed "overleefd".

Ik merk ook dat ik echt mijn slaap nodig heb! Maar dat heb ik mijn hele leven al...En wijn, dat drink ik maar met mate. Máár, we waren laatst op bezoek bij kennissen, de wijn vloeide rijkelijk, nou, dat heb ik geweten!!!😂😂

In de loop van de dag trekt dat dan gelukkig weer bij!

Heerlijk, Indiase linzencurry, gaat er kokos bij? Want dat eet ik dus niet meer....Ik vanavond denk ik vegetarische Marokkaanse couscous!

Fijne dag nog!☀️☀️
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Ow wat fijn dat het zo goed met haar gaat :-) Las ook dat ze over is gegaan op volledig plantaardig?

Dat klinkt lekker! Heb je daar een recept van?

Ik eet de curry zonder kokos, alleen tomatensaus met Indiase kruiden (kaneel/kruidnagel/cardemon/nootmuskaat en komijn), kurkuma, koriander, citroensap, ui en een paratha van volkorenspeltmeel.
Mobile

Bericht door Mobile »

Voor 4 personen wel...

30 gr rozijnen
100 gr couscous
2 eetlepels extra vierge olijfolie (die doe ik op het laatst ivm verhitten)
stukje gemberwortel, heel fijngesneden
2 uien, in ringen
2 teentjes knoflook, uitgeperst
1 wortel, in plakjes
250 gr zoete aardappel, in blokjes
1 kleine courgette, in stukjes
500 ml groentebouillon
2 eetlepels tomatenpuree
1/2 theelepel sambal
100 gr kikkererwten uit blik, afgegoten
peper en zout
2 eetlepels peterselie, fijngehakt
stijn

Bericht door stijn »

Ik mediteer niet. Moet daar wel eens mee aan de slag gaan, want ik denk wel dat het een belangrijk onderdeel is van het OMS-programma. Vind eerlijk gezegd een beetje zweverig, maar goed, laten we het maar eens gaan proberen.

Wat me wel opvalt is dat dr. Jelinek op zijn site vis adviseerd, maar in een youtubefilmpje de voorkeur geeft aan lijnzaadolie als vervanger voor omega 3.
Dit omdat volgens hem het percentage verzadigd vet in lijnzaadolie een stuk lager is dan in visolie.
In mijn beleving gaat hij voorbij aan diegene die beweren dat de omega 3 uit lijnzaad (ALA) door het lichaam slecht word omgezet naar EPA en DHA. Het gaat voornamelijk om de EPA en DHA als je anderen mag geloven. EPA en DHA zitten juist in visolie.

Zijn er mensen met ms die volledig vega eten?
Mobile

Bericht door Mobile »

Het is én én! Ik neem geen visolie maar verse vis(zalm)! En iedere dag twee eetlepels lijnzaadolie!
Heb je het boek van hem?
stijn

Bericht door stijn »

Eet jij wildvang zalm of gewoon gekweekte?
Vindt jij dat het boek, naast wat er op zijn site wordt uitgelegd, meerwaarde heeft?
Anders moet ik dat boek misschien toch gaan bestellen?
[QUOTE=Mobile;1081022]Het is én én! Ik neem geen visolie maar verse vis(zalm)! En iedere dag twee eetlepels lijnzaadolie!
Heb je het boek van hem?[/QUOTE]
Mobile

Bericht door Mobile »

Wilde zalm. Mijn schoonvader koopt die altijd voor ons....
Als je echt van plan bent Jelinek te volgen moet je zijn tweede boek zeker kopen!

Ik heb ook het OMS cookbook. Wel allemaal in Engels!
stijn

Bericht door stijn »

Dan zal ik die boeken eens gaan bestellen. Een beetje lekkere recepten is ook niet verkeerd.

Hoe vaak eet jij vis in de week en hoeveel dan ongeveer?
Mobile

Bericht door Mobile »

Ongeveer 3x per week, geen idee hoeveel het is. Ze worden aangeleverd in moten gesneden en we vriezen ze dan direct in per twee. Daar eten we dan met z'n vieren van.....

Je vindt ook heel veel gerechten op Pinterest, ook recepten die je makkelijk OMS proof kunt maken!

En je kunt je natuurlijk aanmelden op de besloten groep, OMS Nederland. Daar worden ook heel veel gerechten gedeeld.
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Ik lust graag vis maar kreeg steeds zenuwpijnen nadat ik het gegeten had (diepvrieszalm Aldi). Ik ben maar gestopt met vis eten en eet nu meer vegaburgers/peulvruchten. Geen last meer.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp