Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hersenbank

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Klick

Bericht door Klick »

ik heb mijn hersendonor pas binnen en mijn gewone donorregister uitgeschreven.
Klaartje

Hersenbank

Bericht door Klaartje »

Hersenbank

Goed dat er aandacht voor is in de media. Voor mij persoonlijk geen nieuws, ik sta al geregistreerd bij de hersenbank.
Klick

Bericht door Klick »

dat was precies mijn reactie ;)
Klick

Bericht door Klick »

[QUOTE=raimonnea;1115635]Orgaandonatie bij ziekte of medicijngebruik

[url]https://youtu.be/kcOnHaNiE0s[/url][/QUOTE]

dat klopt inderdaad, maar wat wil je ermee zeggen?
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik was vanaf heel jong zowel bloeddonor als orgaandonor.

Toen ik de diagnose MS (1998) kreeg mocht ik niet langer bloed geven en ook mocht ik geen orgaandonor meer zijn.

Ik ben toen hersendonor geworden. Misschien zou ik nu, vele jaren later, wel weer orgaandonor mogen zijn maar ik laat het nu bij het doneren van mijn hersenen en ruggenmerg.
Klick

Bericht door Klick »

ik weet persoonlijk niet of het mag, ben het 20jr geweest, met volle overtuiging. Toen ik hoorde van de hersenbank wist ik dat ik wilde dat mijn hersenen naar die bank zouden gaan.

Daarna ontdekte ik dat men na overlijden eerst kijkt naar “gewone” donorschap omdat men daar direct levens mee zouden kunnen redden. De hersenen zijn daarna (ik weet niet of het altijd of vaak was..) onbruikbaar voor de hersenbank omdat ze niet vers genoeg meer zijn.

De bank is wereldwijd juist zo goed omdat de afstanden hier klein zijn en de hersenen zo vers kunnen zijn wereldwijd uniek, onderzoekers staan 24/7 klaar, on call, ik kreeg kippenvel.

Omdat ik zelf niet kan kiezen om eerst mijn hersenen (zo vers mogelijk) en daarna de rest.. heb ik me uitgeschreven als gewone donor.
Klick

Re: Hersenbank

Bericht door Klick »

ff up voor de nieuwe lezers onder ons ;)
Klick

Re: Hersenbank

Bericht door Klick »

[mention]raimonnea[/mention] jazeker! ik ben hersendonor (en ben daardoor uitgeschreven als algemene donor...)
raimonnea

Re: Hersenbank

Bericht door raimonnea »

[mention]Klick[/mention] denk je als ik me zou aanmelden voor de hersenbank dat daarmee minder proefdieren worden gebruikt? Heb je daar informatie over? Dus liever op mijn 'levenloze' hersenen experimenteren dan op een levende dier.

Knap van je dat je beseft welke keuzes belangrijker voor je zijn i.v.m. genezing voor ziekte vinden en dus uitschrijven voor die andere register.

Zelf ben ik niet een orgaandonor wegens slechte genen en wil niet dat een donor 'besmet' wordt met mijn MS en god mag weten welke mankementen mijn lichaam nog meer heeft. Beter voorkomen dan genezen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp