Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Bij duizeligheid wel of niet actief zijn?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Lilianne

Bij duizeligheid wel of niet actief zijn?

Bericht door Lilianne »

Een paar jaar geleden heb ik een flinke aanval van duizeligheid gehad en moest toen op bed blijven liggen.

Vannacht wilde ik mij omdraaien en de wereld draaide gewoon door.
Ik ben nu uit bed en als ik stil zit gaat het wel maar een plotselinge beweging of rustig iets oppakken (daarbij ietsj bukken) zet de wereld weer op z'n kop.

Hebben jullie dit ook wel eens. Wat is verstandig?
Bel ik een arts? En is rust juist wel of niet verstandig?

Vandaag heb ik een dag zonder belangrijke afspraken. Morgen moet ik werken.
froukje75

Bericht door froukje75 »

Heb ik eind 2015 gehad. Duizelig en overgeven. Lag bij mij aan het evenwichtsorgaan. De neuroloog zei toen dat dit vanzelf overgaat. En inderdaad, na een paar dagen was het voorbij.
Sterkte

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
belladonna

Bericht door belladonna »

Vraag iemand om een reispilletje te halen ( tegen wagenziekte of zeeziekte )
Dat helpt echt...
Sterkte en is het morgen nog niet over, wees dan zo verstandig om thuis te blijven
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Dank je wel, mijn dochter fietst nu even naar de winkel voor een pilletje.
Jacquelineajb

Bericht door Jacquelineajb »

Haiiiii

Ik heb vorige week pas de diagnose MS gehad, maar dat had ik dan natuurlijk al langer.

Ik heb dit drie a vier maanden geleden gehad. Durfde in bed mijn hoofd niet eens te bewegen, als ik dan even op was durfde ik niet naar links of rechts te kijken.

Mijn neuroloog had het over iets van kristalletjes in je oor die dan tegen je evenwichtsorgaan aan kwam .

Ik weet het niet, ik denk eerder dat het met MS te maken heeft,

Duurde een paar weken en dan nog even een antwoord op je vraag,

Ik probeerde zoveel mogelijk te blijven doen want ik was bang als ik zo weinig mogelijk bewoog het erger zou worden
Sara

Bericht door Sara »

Verwarrend ja, er zijn een heleboel verschillende oorzaken van duizeligheid.

Wat de neuroloog van @Jacquelineajb beschrijft is BPPD. Daar kun je met oefeningen iets aan doen. En dat komt redelijk vaak voor, vast ook wel bij mensen met MS. Thuisarts.nl schrijft dít erover: [url]https://www.thuisarts.nl/benigne-paroxi ... izeligheid[/url]

Bij mij is er ook wel es aan een beklemming in m'n hals gedacht als oorzaak voor regelmatig terugkerende duizeligheid. En dan is er natuurlijk ook nog de MS zelf.

Mijn duizeligheid duurt meestal een paar dagen, en is niet zo erg dat ik níks kan doen. Tegenwoordig probeer ik maar zo gewoon mogelijk te blijven bewegen. Ik heb niet 't gevoel dat rustig aan doen helpt.

Maar als 't niet lukt, houdt alles op! Ik hoop dat de pilletjes je helpen.
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Een paar jaar geleden is ook gedacht aan bppd. Toen ik vorig jaar de diagnose kreeg zei de neuroloog dat het zeer waarschijnlijk wel met de ms te maken had. (de oefeningen hielpen ook niet)

Ik heb een uurtje geleden een pilletje gehad en het lijkt iets rustiger.

Ik heb wel geprobeerd wat rustige dingen te doen zoals mijn eigen kopje thee halen. Mijn dochter heeft wat boodschappen gedaan.

Bedankt voor het meedenken, fijn te weten dat je niet alleen staat. Ik was vanochtend een beetje in paniek, maar ben nu een stuk rustiger.
Knillis

Bericht door Knillis »

Hou er wel rekening mee dat dergelijke pilletjes slaperigheid kunnen veroorzaken. Dus wel even extra voorzichtig zijn als je op bent extra voorzichtig zijn want duizeligheid en slaperigheid kunnen extra valgevaar geven.

Sterkte
Jacquelineajb

Bericht door Jacquelineajb »

Ik ben niet zo snel in paniek maar ik was toen ook goed in paniek hoor, dus ik begrijp dat wel

Hou je lekker rustig en alles op je gemak en een beetje voorzichtig zijn. Ik ben er toen ook een keer door gevallen omdat ik te snel bewoog.

Morgen zal het vast wel ietsje beter gaan

Groetjes Jacqueline
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp