Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

UPDATE Fokuswonen: Cliënten klagen steen en been over hulporganisatie Fokus

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Bixi

Bericht door Bixi »

Bedankt voor de reacties en tips!

Ik zal het zeker volgen

Ik heb veel moeite om te typen met deze weer..

Ik heb wel zorg nodig, per wanneer mag ik het aanvragen?
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=easyjet;1115496]Hi Bibi,
Mocht Zorgbelang niet werken dan kun je bellen met
[url]https://www.denieuwepraktijk.nl/praktij ... ste-loket/[/url]
GRT JET[/QUOTE]

je kunt zoveel

zou het opzet vd overheid zijn?
Iemand zo overladen dat 'm, door alle overheidsmiserie, vergeet dat hij ziek is?
Bixi

Bericht door Bixi »

Bedankt!

voor je hulp en bij staan
MeneerAarts

Bericht door MeneerAarts »

Ik vind de verhalen over Fokus hier wel erg negatief. Het is een goede oplossing als je voor relatief kleine dingen afhankelijk ben van anderen (toiletbezoek, transfers etc.). Voor verpleegkundige handelingen (bv katheterwissel) moet je wat anders regelen.

Het verloop bij Fokus is inderdaad groot. Het opleidingsniveau laat ook te wensen over, maar voor billen afvegen hoef je niet gestudeerd te hebben, toch? Soms zijn er taalbarrieres, zodat sommige medewerkers je niet begrijpen. Met sommige medewerkers heb je een goede band, met anderen niet. Onhandig is het tijdstip van de ploegenwissel (22.30 uur). Fokus is zo'n beetje een voorportaal voor het verpleeghuis.

Ik denk dat Fokus erg veel last heeft van bezuinigingen en het feit dat bijna niemand tegen het geboden salaris dit toch wel zware werk wil doen.

Als je er uitgeknikkerd wordt, is er denk ik wel wat meer aan de hand.

Bovendien zit bij je huurcontract een aanhangsel waarin staat dat je minimaal een half jaar de tijd hebt om te vertrekken en moet de woningcorporatie je een andere woning aanbieden.

Ik zou me op basis van wat hier allemaal geroepen wordt in elk geval niet van de wachtlijst af laten halen.
Bixi

Bericht door Bixi »

Mijn ervaring is dat Fokuswonen veel belooft op de webpagina maar zeer wisselend de beloftes na komt.

Ook de assistentie wordt vaak niet uitgevoerd zoals je het vraagt maar zoals ze het kunnen en willen. En zeldzaam binnen10min na de oproep.

Daarnaast - enne verlaat eigen woning om naar Fokuswoning te komen. Dan word je van de wachtlijst voor de huurwoningen afgehaald of verlies je je positie daarop. Je kan geen kant meer op als de Fouswonen je niet meer als klant wil.

En dan beginnen zeer reuze problemen en je kan geen kant meer op - geen huurwoning beschikbaar met je ( verloren jaren van) wachttijd en - ook als je woning op zo'n korte termijn kan krijgen moet die meestal nog aangepast worden

Als je geen mazzel hebt dat de (enne van) ADLrs je niet leuk vindt word je zooooo gepest en je kan niets daaraan doen..

Je kan je niet verweren als iemand die je pest komt voor de assistentie en mag je ook niet weigeren of zeggen want - "je mag geen ADLer weigeren"

En als je wel iets zegt - dan maken ze je "depressief" of "leugenaar" en komen ze voorts met zijn tweeën om te "bewijzen" en elkaars kant te houden... Je mag, natuurlijk, geen geluidsopnames maken om te bewijzen wat gebeurde...
Dat ze met zijn tweeën komen duurt weer meestal langer want er is al personeel tekort en zeldzaam zijn twee mensen tegelijk tijd vrij..

Als je nieuw en naïef bij Fokus komt wonen weet je nog niet trucjes vaan wat meer erwaarde bewoners om nare ADLers iets kleins te vragen, en daarna weer oproep plaatsen tot dat iemand komt die echt kan/wil helpen..
Bixi

Bericht door Bixi »

Volgens mij mogen de mensen die niet ingewerkt zijn met de basis hulpmiddelen (actieve en passieve liften, douche stoelen en gelijk) deze werk niet eens mogen doen!

En toch waren ze gestuurd vanwege personeel tekort om mij te helpen -ik was machteloos om uit het bed aan te wijzen en te laten zien welke knop vraag ik ze op te drukken om de hulpmiddel aan te zetten of gebruiksklaar te maken en ze voelden ze machteloos ongeacht dat ze willen helpen want ze kennen de hulpmiddel niet

Vreselijk en gevaarlijk voor ons beiden, mijn leven en ADLer's werk ...

En je mag niets over zeggen want je ben bang en je kan geen kant meer op... Hou je kop laag en blijf ten minste waar je bent... Want er is aanhangsel bij je huurcontract en je bent niet meer beschermd als gewone huurder in Nederland, maar daarvan ben je nog niet bewust voor dat je dat contract tekent..

Nu durf ik wel te zeggen wat mij overkwam want ze hebben mijn contract beeindgt en ik ben niet meer afhankelijk van zijn hulp. Hoop ik...

Wel ben ik in elektrische rolstoel in februari op de straat gezet!

Daarnaast zijn de medewerkers vaak gefrustreerd met deze werk dat ze moeten doen (vaak kunnen ze niets meer dan dat werk), zeer zeldzaam doet iemand deze werk omdat ie het leuk vindt om met zulke zaken te helpen... En waar komt dat frustratie meestal uit...
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=easyjet;1115657]Het klopt ook dat je niet naar de media mag. Dat staat ergens verhuld in de papieren. ( monddood )[/QUOTE]

heeft natuurlijk juridisch geen waarde maar volstaat om heel veel mensen bang te maken
MeneerAarts

Bericht door MeneerAarts »

Wie loopt hier nu mensen bang te maken? Ik herken deze verhalen totaal niet. Er is van alles mis met de zorg in NL, ook bij Fokus, maar dat je binnen 3 maanden je huis uitgedonderd wordt, is gewoon onzin.

Mishandeling is een strafbaar feit, daar kan je aangifte voor doen.

We hebben van Bixi nog niet gehoord waarom ze er uit gezet wordt. Soms is de reden dat de zorg te zwaar wordt en dat je aan een verpleeghuis toe bent. Ik kan me ook voorstellen dat het contract uiteindelijk wordt beeindigd als je niet al te respectvol met het personeel omgaat. Maar dan moet je het wel erg bont maken.
Bixi

Bericht door Bixi »

[QUOTE=MeneerAarts;1115671]Wie loopt hier nu mensen bang te maken? Ik herken deze verhalen totaal niet. Er is van alles mis met de zorg in NL, ook bij Fokus, maar dat je binnen 3 maanden je huis uitgedonderd wordt, is gewoon onzin.

Mishandeling is een strafbaar feit, daar kan je aangifte voor doen.

We hebben van Bixi nog niet gehoord waarom ze er uit gezet wordt. Soms is de reden dat de zorg te zwaar wordt en dat je aan een verpleeghuis toe bent. Ik kan me ook voorstellen dat het contract uiteindelijk wordt beeindigd als je niet al te respectvol met het personeel omgaat. Maar dan moet je het wel erg bont maken.[/QUOTE]

De dreigingen die ik van de sommige ADLers had zijn feit.

In de brief van de directrice staat dat mijn contract begin februari beeindigt wordt

De zorg dat ik van de Fokus gevraagd had viel altijd binnen de diensten aangeboden op zijn webpagina.

Het reden dat mijn contract beeindigd wordt is dat het hulp aan mij "psycho -sociaal te zwaar voor de medewerkers is". Ik had te veel klachten ingediend vooral over de wachttijden en ook de manier hoe ze met mij om gingen.

Ik had geloofd en verwacht wat er op de webpagina belooft was..

Ervaringen met de Fokus lijken blijkbaar zeer verschillend te zijn...

Misschien is het ook allemaal mijn fout... Verwachten dat de personeel met de hulpmiddelen om kan gaan en dat ze binnen de door de aangegeven wachttijd zullen reageren..

Hoe dan ook - ik wil niet meer hierover discusseren.. Ik gaf mijn ervaring en mening zoals ik het ervaren heb..
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=MeneerAarts;1115671]
Mishandeling is een strafbaar feit, daar kan je aangifte voor doen.[/QUOTE]

yep
je kunt vanalles, zieken zijn eigenlijk gezonde mensen met massa's energie hé :)
zeker tegen monopolisten sta je als klant enorm sterk
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp