Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ashwagandha

Alles omtrent voeding en supplementen
Anna73

Ashwagandha

Bericht door Anna73 »

Heeft iemand ervaring met dit supplement?
Ik kan geen duidelijkheid vinden over de combinatie met ms.
Ik heb RRMS en gebruik geen medicatie.
Ik ben benieuwd!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kobus

Bericht door Kobus »

Ik gebruik het voor extra energie , en ja ik vind dat het eigenlijk best goed gaat / maar je weet : je hebt geen duidelijke referentie , ik bedoel ik gebruik ook D3 en B12 & voorzichtig met voeding - het is moeilijk te zeggen : wat wat doet .
Anna73

Bericht door Anna73 »

D3,B12 en voeding doe ik ook(plus nog een handjevol supplementen) maar ik las ergens vluchtig in te lastig engels dat het niet goed zou zijn voor MS-ers......maar jij hebt er iig geen last van


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
julia1991

Bericht door julia1991 »

Ik was even aan het googlen omdat ik een jaar geleden hier ook een tip over kreeg.
Dit kwam ik tegen:
Ashwagandha kan er toe leiden dat het immuunsysteem actiever wordt en dit kan de symptomen van auto-immuun ziekten zoals; multiple sclerose (MS), lupus (systemische lupus erythematosus, SLE), reumatoïde artritis (RA) en overige aandoeningen, verhogen. Bij een van deze aandoeningen is het beter om het gebruik van Ashwagandha te voorkomen(15).
Anna73

Bericht door Anna73 »

Dankje Julia......tegenstrijdige berichten dus....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kobus

Bericht door Kobus »

Ik doe het dan wel onder ,zeg maar ayurvedische begeleiding : niet op eigen houtje, regelmatig controle & maar 1 tablet per dag .
Anna73

Bericht door Anna73 »

Ayurvedische begeleiding?Watis dat?En waar controleren ze dan op?
En geldt dat alleen voor de ashwagandha?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kobus

Bericht door Kobus »

Niet alleen ashwagandha / ik zie het als je voedingspatroon verbeteren & meten welke tekorten je hebt
Anna73

Bericht door Anna73 »

Ja begrijp ik maar iets in de lijn van of heel anders dan ortemoleculaire arts?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kobus

Bericht door Kobus »

Ik denk wel ongeveer in de lijn van / maar ik doelde vooral op de begeleiding betreffende hoeveel , hoelang , of beter van niet :) .
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp