Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Onderzoek Antwerpen: voorlopers dendritische cellen behandelen met vitamine D

Alles omtrent voeding en supplementen
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Miss J;1094957]Criteria? Bepaald niveau? Vaag!
Patienten anno 2017 mogen best wat mondiger zijn van mij ;)[/QUOTE] ik hoef niet meer te weten,
Marsei

Update

Bericht door Marsei »

Update

[URL="https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid ... jwerkingen"][U]Nieuwe behandeling voor MS[/U][/URL]: doelgericht en met veel minder bijwerkingen

[QUOTE][B]Zijn er al resultaten?[/B]

Er traden nog geen nare bijwerkingen op, dat is goed nieuws! Toch zijn er pas twee patiënten begonnen en die hebben nog niet alle medicijnen gehad. We kunnen dus eigenlijk niks zeggen.

Nu testen we drie mensen met een vrij lage dosis. Uiteindelijk testen we in deze fase negen patiënten waarbij we de dosis steeds een beetje opkrikken.

Als alles veilig verloopt, gaan we door naar een nieuwe fase waarbij we 42 patiënten testen. Het is dus allemaal nog heel spannend![/QUOTE]
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Ik vraag me dit wel af:

Als er wordt gewerkt om het afweersysteem af te remmen of plat te leggen, of men dan niet veel vatbaarder wordt voor allerlei indringers zoals virussen,bacterie etc. doordat het immuunsysteem op een laag pitje staat.....
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Mulder's Girl;1101222]Ik vraag me dit wel af:

Als er wordt gewerkt om het afweersysteem af te remmen of plat te leggen, of men dan niet veel vatbaarder wordt voor allerlei indringers zoals virussen,bacterie etc. doordat het immuunsysteem op een laag pitje staat.....[/QUOTE]

neen
binnen de witte bloedcellen is er een eenheid die bepaalt welke stof vijandig is en welke niet

heel het dat onderzoek draait erom om dat type cellen te herprogrammeren

griep mogen ze nog afbreken, lichaamseigen stoffen (myeline, pancreas bij diabetes,...) meoten ze gerust laten.

da's de theorie in kip en janneketaal,
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=1207;1101223]neen
binnen de witte bloedcellen is er een eenheid die bepaalt welke stof vijandig is en welke niet

heel het dat onderzoek draait erom om dat type cellen te herprogrammeren

griep mogen ze nog afbreken, lichaamseigen stoffen (myeline, pancreas bij diabetes,...) meoten ze gerust laten.

da's de theorie in kip en janneketaal,[/QUOTE]

Ik dacht al....;)
Eigenlijk worden de witte bloedcellen dan her-geprogrammeerd...of opnieuw opgevoed. :ogen:
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Mulder's Girl;1101231]Ik dacht al....;)
Eigenlijk worden de witte bloedcellen dan her-geprogrammeerd...of opnieuw opgevoed. :ogen:[/QUOTE]

zoiets ja

bij da stamcelverhaal resetten ze uw imuunsysteem tot op het niveau vd pasgeborene, toen viel het de myeline ook nog niet aan
Artemis-

Bericht door Artemis- »

[QUOTE=Mulder's Girl;1101222]Ik vraag me dit wel af:

Als er wordt gewerkt om het afweersysteem af te remmen of plat te leggen, of men dan niet veel vatbaarder wordt voor allerlei indringers zoals virussen,bacterie etc. doordat het immuunsysteem op een laag pitje staat.....[/QUOTE]

Ik lees; dat er alleen effect is op de cellen die myeline aanmaken, dus niet alle cellen of het gehele afweer systeem...;)
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Dit doet me een beetje denken aan het Coimbra protocol, alleen nu heel lokaal toegediende Vit.D.
Dango

Bericht door Dango »

[QUOTE=Mulder's Girl;1101222]Ik vraag me dit wel af:

Als er wordt gewerkt om het afweersysteem af te remmen of plat te leggen, of men dan niet veel vatbaarder wordt voor allerlei indringers zoals virussen,bacterie etc. doordat het immuunsysteem op een laag pitje staat.....[/QUOTE]zoals ik hier lees is dit misschien niet het geval met DEZE behandeling maar de huidige remmende "medicijnen" die het afweer systeem afremmen lijkt mij dan weer niet goed om andere indringers zoals virussen en groeiende kanker-cellen (hebben we allemaal in ons lichaam) te bestrijden.

Kan een geleerde over dat laatste meer duidelijkheid scheppen want ik hoop dat ik er hiermee flink naast zit want ik ben geen arts.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Marsei

Update diabetes onderzoek

Bericht door Marsei »

Update diabetes onderzoek

[URL="https://www.diabetestype1.nl/onderzoek/ ... ng-op-maat"][U]Vitamine Dtrial D-sense[/U][/URL]

[QUOTE]In de D-sense Trial onderzoekt Roep met het team een nieuwe celtherapie. Ze halen dendritische afweercellen uit het bloed van iemand met diabetes type 1. Dendritische cellen zijn de ‘dirigenten’ van het afweersysteem. Die cellen bewerken ze met onder andere vitamine D, ze vermenigvuldigen ze en spuiten ze terug in het lichaam, in de huid vlak onder de alvleesklier. Via het lymfesysteem zwemmen de cellen verder naar binnen. Het is de bedoeling dat de bewerkte cellen daar het afweersysteem bijsturen, zodat het voortaan de bètacellen in de alvleesklier met rust laat.

Het D-sense-onderzoek ging in 2016 van start en het is nu superspannend, zei Roep. Doel van dit eerste onderzoek was kijken of de behandeling veilig is. De eerste groep proefpersonen, met vijf miljoen cellen per persoon, heeft nu alle fasen van het onderzoek doorlopen. Ze hebben twee injecties met bewerkte cellen teruggekregen en zijn daarna een halfjaar goed in de gaten gehouden. De eerste resultaten zijn positief, meldde Roep:

- De onderzoekers kunnen inderdaad de cellen bewerken zoals ze hoopten, en voldoende cellen maken voor de geplande behandelingen en meer.

- De therapie is veilig. De proefpersonen hadden geen bijwerkingen en hun afweersysteem reageert verder normaal op alledaagse indringers zoals virussen.

- Ook werd hun bestaande diabetes niet erger.

- Bij één van de proefpersonen reageert het afweersysteem inderdaad op het vaccin. Alleen is nog niet te zeggen of daarbij de therapie ook echt werkt.

Roep is voorzichtig maar gelooft dat ze op de goede weg zijn. Hij benadrukte dat deze therapie niet bij iedereen zal werken, omdat diabetes type 1 zo verschillend is per persoon. Ze kijken nu aan de hand van genetische ‘barcodes’ van mensen verder, wie ze in de toekomst hoe kunnen behandelen. Hij sloot af met ‘we hopen dat de goden ons zo gunstig gezind blijven!’[/QUOTE]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp