Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vasten, Autofagie en Multiple Sclerose

Alles omtrent voeding en supplementen
neuron

The Longevity Diet

Bericht door neuron »

The Longevity Diet

Boek bij Amazon.com

LET OP DE DATUM

The Longevity Diet: Discover the New Science Behind Stem Cell Activation and Regeneration to Slow Aging, Fight Disease, and Optimize Weight Hardcover – January 9, 2018
by Valter Longo (Author)

.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Ik bleek helemaal geen last te hebben van hypothermie. Mijn thermometer was kapot. :haha:

Wat het vasten me in ieder geval heeft opgeleverd, is dat ik geen/nauwelijks meer last heb van verstopping. In plaats van een of twee keer per week ga ik nu een of meerdere keren per dag naar de wc. Dus daar ben ik blij mee.

Verder durf ik nog niet te zeggen of het me iets heeft opgeleverd. Heb vanochtend een echo van mijn buik gehad. Verschil met 2010 was iig dat het geen pijn deed toen ze tegen mijn lever duwde.

Dankzij het vasten? Dankzij mijn heetwaterkuur? Dankzij mijn leverontlastende dieet? Toeval? Ik heb geen idee, maar het lijkt me positief. Nu wachten op de uitslagen.
Marsei

Bericht door Marsei »

Fantastisch :D
Klick

Bericht door Klick »

:haha:
dat kan natuurlijk ook.
Leonard

Bericht door Leonard »

Dat vasten goed is wisten ze 2000 jaar geleden ook al.
Door overlevering over vele generaties duizenden jaren terug tot in Soemerische web.
Het reset de darmbiota en het immuunsysteem.
Is dopen dat ook? Een beetje wijwater op het hoofdje van de jonggeborenen met ik weet niet allemaal erin. Ontlokt waarschijnlijk een zeer sterke immuunreactie waar het later nog baat bij heeft.
Jammer genoeg zijn we in onze moderne staatkundige maatschappij een aantal van die kerkelijke tradities verloren, zo ook vis eten op vrijdag.
Moeten we ze terug in ere herstellen?
Ik denk dat wel en het zou omgetwijfeld bijdragen de groeiende plaag van autoimmuunziektes om te buigen.
Hoe dat zit met die autoimmuniteit lees je allemaal op mijn draadje: zie andere topic ms
knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf »

[QUOTE=Sylvia1;1090815]Ik bleek helemaal geen last te hebben van hypothermie. Mijn thermometer was kapot. :haha:

[/QUOTE]

Welkom terug op aarde.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

En daarmee bedoel je?
knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf »

[QUOTE=Leonard;1090831]Dat vasten goed is wisten ze 2000 jaar geleden ook al.
[/QUOTE]

... en dat je van de aarde af kan vallen en dat kraaien vermomde duivels zijn. ( voor sommige katten moet je ook uitkijken )
knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf »

[QUOTE=Sylvia1;1090839]En daarmee bedoel je?[/QUOTE]

dat je weer beseft dat de simpelste verklaring vaak de meest waarschijnlijke is.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=knutselsmurf;1090841]dat je weer beseft dat de simpelste verklaring vaak de meest waarschijnlijke is.[/QUOTE]

Tsja, achteraf is het altijd makkelijk oordelen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp