Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Beweging

Alles omtrent voeding en supplementen
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Persoonlijk vind ik Crossfit twijfelachtig.
Buiten het feit dat ik het ontzettend duur vind (te duur voor mij), ligt het ook heel erg aan de kwaliteit van de box waar je naartoe gaat.
Regelmatig zie ik op YT filmpjes voorbij komen van Crossfit waar de deelnemers geen goede houding aanhouden tijdens het uitvoeren van de oefening. Ergens ook logisch aangezien er wel een groot wedstrijd (en soms ook tijds) aspect verbonden zijn aan Crossfit. Dit gaat vaak ten koste van goede houding en er zijn veel begeleiders die dit niet opmerken omdat ze 'te druk' zijn met mensen te motiveren.
Er zijn genoeg fysiotherapeuten en chiropracters die,naar eigen zeggen, een exponentiële toename van cliënten hebben door Crossfit.

Zeker uitdagend en afwisselend, maar ook een makkelijk recept voor blessures en ongevallen.
mickey16

Gym

Bericht door mickey16 »

Gym

Kijk,ook op de Engelse Ms side (Ms uk) daar vind je oefeningen (fit for Ms) voor alle delen van het lichaam (klasjes met een donkere instructeur) hij maakt van alle oefeningen een feestje!

Veel plezier!
Sara

Bericht door Sara »

Hoi Mickey,

ik kan met jouw info de oefeningen niet vinden... Kun je misschien het web-adres hier neerzetten? Of misschien vindt iemand anders ze wel... Het klinkt aantrekkelijk ;)

Er is trouwens ook een facebookgroep met oefeningen, wél Engelstalig: [url]https://www.facebook.com/groups/TheMSGym/[/url]
gertrud

Bericht door gertrud »

[url]https://www.mstrust.org.uk/understandin ... -people-ms[/url]

Kan de video met klasje ook niet vinden, maar wel deze oefeningen.
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Sara;1098049]Hoi Mickey,

ik kan met jouw info de oefeningen niet vinden... Kun je misschien het web-adres hier neerzetten? Of misschien vindt iemand anders ze wel... Het klinkt aantrekkelijk ;)

Er is trouwens ook een facebookgroep met oefeningen, wél Engelstalig: [url]https://www.facebook.com/groups/TheMSGym/[/url][/QUOTE]

ze laten me er niet in omdat ik hun idiote vragen niet wil beantwoorden
Sara

Bericht door Sara »

[QUOTE=1207;1098074]ze laten me er niet in omdat ik hun idiote vragen niet wil beantwoorden[/QUOTE]

Ah, ja die vragen... Ik heb ze niet zo serieus genomen. :D
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Sara;1098076]Ah, ja die vragen... Ik heb ze niet zo serieus genomen. :D[/QUOTE]

ik heb gewoon gezegd dathethun zaken niet zijn :)
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

...als we het hier over beweging hebben.

Ik heb dikwijls geprobeerd om touwtje te springen,als makkelijke vorm van exercise wat je overal kunt doen wanneer je wilt.
Maar....het is dus niet 'makkelijk' voor mij:nerveus: Ik kan gewoon geen fatsoenlijke draaiende beweging aanhouden,waardoor ik na 1 of 2 sprongen alweer vastloop.

Ik heb al zoveel instructie video's gekeken hiervoor en daar ziet het altijd zo makkelijk uit, maar het lukt me gewoon niet.:o

Krachttraining en dergelijke kan ik gewoon uitvoeren,maar de 'simpelste' dingen daar loop ik op vast.
Zijn er meerdere mensen die last ondervinden bij fijne motorische handelingen? (en vooral ook van herhalende aard en/of als het snel moet)
Martine@

Bericht door Martine@ »

@ Mulders's girl:
Ik heb vorige week voor het eerst sinds mijn schub weer touwtje gesprongen en het zag er niet uit! Het voelde ook heel raar en ik ging alle kanten op. Touwtje springen is niet makkelijk, je moet veel tegelijk doen. Toch merkte ik een kleine verbetering nadat ik het een paar keer deed, alsof je lichaam er weer opnieuw mee moet leren omgaan. Mijn fijne motoriek is aangetast, ik heb slecht gevoel in mijn handen, alsof ze hele dag slapen en voelt ook heel stijf aan. Ik heb zowiezo moeite met dingen snel tegelijk te doen, dat merk ik vooral ook met koken, dan moeten je armen en handen samenwerken, net of ik struikel maar dan met de armen. Als ik bv het deksel op de suikerpot wil doen, ligt die ineens op de grond, zo raar.

Om ook nog op crossfit terug te komen, het is zeker belangrijk om op houding en uitvoering te letten, in mijn box wordt daar heel goed opgelet. Verder denk ik dat iedere sport goed uitgevoerd moet worden om blessures te voorkomen. Hoe goed is het om in de sportschool zelfstandig te sporten en ook niet precies te weten wat je daar doet verantwoord is? De kosten bij crossfit zijn idd niet goedkoop. Om voor mezelf te mogen spreken bekijk ik het zo; afgelopen jaar heb ik in moeten leveren op salaris doordat mijn tweede ziektejaar inging. Nu betaal ik dat aan crossfit, in de hoop nog een tijd te kunnen blijven werken met een goede conditie. En ik merk nu al dat ik mijn werkdagen beter volhoud.
Sara

Bericht door Sara »

Voor de touwtjesspringers... Is het een idee om je hand- en armcoördinatie te oefenen met jongleerballen?

Het is niet gemakkelijk, maar je hoeft niet ook nog es te springen, en het kan gewoon in huis. Ik heb t ooit (een beetje) geleerd toen ik RSI had. Met het alsmaar oprapen erbij is t nog best redelijk inspannend :D.

Of ik nog touwtje kan springen... geen idee, trouwens.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp