Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

ik stel me even voor

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
dribbel77

ik stel me even voor

Bericht door dribbel77 »

Hallo,

Mijn naam is Debby en ben bijna 31 jaar. Ik heb gisteren (22-02-2012) de diagnose MS gekregen.
Momenteel ben ik er heel nuchter onder, en vraag me af of dat wel normaal is. Mijn vrienden/familie reageert heel erg geschrokken, terwijl ik zelf denk: "ik ben niet ziek en zielig".
Helaas krijg ik ook gelijk te horen: "als ik iets kan doen moet je het laten weten, bla bla".... Ik snap dat ze het lief bedoelen, maar ik wil eerst zelf oplossingen vinden. Gaat het echt niet meer dan kan je altijd nog helpen. Ben ik nu te grof naar mijn omgeving?

Over 2 weken ga ik naar de verpleegkundige die mij gaat voorlichten over MS.
De neuroloog heeft mij al wel verteld dat ik spuiten krijg. Ik ben daar echt heel erg bang voor.
Heeft iemand tips voor mij.

Ik hoop dat mensen mij kunnen helpen met het een plekje te geven.

Gr. Debby
Teddybeer

Bericht door Teddybeer »

Hoi Debby

Blijf vooral in jezelf en geloven en in je eigen kunnen.

Laat je vooral niet gek maken door je omgeving.

luister goed naar je lichaam en denk vooral niet dat je ziek bent.

MS is nu men maatje en samen gaan we door het leven en geniet ik met hem zoveel ik kan.

Ik moet wel rekening houden met hem maar men leven gaat door.

een leven met MS kan even mooi zijn als zonder, maak er vooral zelf iets mooi's van.
Marjo

Bericht door Marjo »

Hoi dribbel,

ik weet het ook nog maar een paar weken en de eerste week was ik heel koeltjes er over, de tweede week was ik volslagen in paniek en nu wisselt het heel erg. Ik denk ook niet dat er een goede manier is waarop je het beste kan reageren,want jij bent zoals je bent. Ik zou wel de tijd nemen en je niet gelijk van alles laten aanpraten qau behandelingen,medicijnen enzv,dat was/is een valkuil die ik zelf wel heb.

sterkte in ieder geval,

groetjes, Marjo
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Dag Debby,
Ik raad je aan voor dat je maar ook wat gaat doen, je goed in gaat lezen wat je mogelijkheden of onmogelijkheden zijn, voor-en nadelen van die
medicatie zijn, zo houd je zelf de regie over wat je zelf wilt, neem de tijd voor je een besluit neemt

Nu wordt het ineens voor je besloten, je bent bang, je denkt de dr weet het wel.
Maar lees op het forum de voor - en nadelen van alle medicatie, stel je vragen zodat het allemaal wat duidelijk wordt

Je hebt echt een eigen keus, maak daar gebruik van

:bloem: sterkte !!!!!
Miatje

neem je tijd

Bericht door Miatje »

neem je tijd

Hoi Debby,

Ik begrijp goed hoe je je voelt, en dat is niet vreemd hoor.
Je hebt nog maar net gehoord dat je ms hebt en het moet nog een plekje krijgen in je dagelijks leven. Dat geldt natuurlijk ook voor familie en vrienden, en dat is niet altijd even makkelijk.
Ik gebruik betaferon injecties, was er eerst heel huiverig voor, maar dat is een kwesti van wennen, en dat went echt snel. Door deze injecties is de ms bij mij nu stabiel. Heb hiervoor ook andere medicijnen gehad, maar ben er snel mee gestopt.
Als je je lichaam goed kent, voel je al heel snel of het medicijn bij je past ja of nee.
Ik wens je veel sterkte bij de keuze die je moet maken, neem hier de tijd voor.

gr, Mia. :hand:
M&MS

Bericht door M&MS »

Ha Debby,

Ik herken het. Ik had en heb dat ook. En het is niet grof naar je omgeving toe.

De hulpvraag is ook meer een soort verplichting dan een behoefte. Ik denk eigenlijk dat ze wel blij zijn met je weigering.

Persoonlijk vind ik dat als je het enigszins kan je het ook zeker zelf moet doen.

Maar nu, je hebt een diagnose, een diagnose MS. Ook de arts en verpleegkundige zal je zeggen dat je ernstig ziek bent. Ik zie dat niet zo. Je bent chronisch ziek en dat hoeft niet ernstig te zijn, maar je moet op termijn je tempo wel aanpassen.

Zolang je dat in je achterhoofd houdt en je zoveel mogelijk inleest in wat MS is, komt het wel goed. Met MS valt goed te leven.
Maaike1995

Bericht door Maaike1995 »

Hallo Debby.
Ik heb zelf de diagnose in november 2011 gekregen en ik ben 17 jaar.
Ik vind het vrij normaal dat je zo tegen je omgeving doet. Je moet het zelf natuurlijk ook eerst een plekje geven.

Zelf spuit ik sinds december 2012 met de RebiSmart. Dat bevalt me tot nu toe goed. In het begin had ik last van bijwerkingen maar daar heb ik nu geen last meer van.

Je moet zelf natuurlijk de beslissing maken welke medicijnen je wilt gebruiken!

Groetjes Maaike.
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

[QUOTE=Maaike1995;833855]Hallo Debby.
Ik heb zelf de diagnose in november 2011 gekregen en ik ben 17 jaar.

Zelf spuit ik sinds december 2012 met de RebiSmart.

[/QUOTE]

Ik weet dat je 2011 bedoelt, anders ben je je tijd ver vooruit....;)
Maaike1995

Bericht door Maaike1995 »

Oeps! Ja ik bedoelde 2011! Foutje haha :)
lean

Bericht door lean »

hoi
van harte welkom hier bij ons op het forun
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp