Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Gêne

Alles omtrent werk en uitkeringen
klooriaantje

Bericht door klooriaantje »

Ik gebruik mijn kruk alleen in het ziekenhuis dan zien de mensen wat aan je (en ik kan er is mee slaan als ze niet door lopen:haha: )

Anders denken ze ook dat ik te lang in de kroeg heb gezeten:p
joge

Bericht door joge »

Inderdaad hielp het gebruik van een stok enorm. Niet alleen bij het lopen zelf, maar vooral als communicatiemiddel: de jongen heeft iets! Nee, hij heeft niet te diep in het glaasje gekeken!

Enorm handig, zo'n stok: auto's stoppen eerder, mensen houden meer rekening met je. Als je eenmaal de drempel over bent, wil je niet anders.
shanay03 † 11-09-2013

Bericht door shanay03 † 11-09-2013 »

liep eerst met krukken omdat het er beter uit ziet :eek:

helaas nu in rolstoel meestal . maar merk dat ik me schaam als ik uit mijn rolstoel naar b.v. een w.c loop

vind het zelf ook raar . kom ik zittend binnen maar loop eventje om naar buffet te gaan .

maar wil mijn 15 meter bereik wel zo lang mogelijk houden !!
Nette

Bericht door Nette »

[B][COLOR=DarkOrange]Ik geneer me niet als ik een van mijn hulpmiddelen gebruik.

Als ik ze gebruik heb ik ze nodig of bespaar ik energie.

Wat anderen van me denken heb ik sch*** aan.

Ik heb die hulpmiddelen niet voor de lol maar omdat ik ermee kan blijven functioneren.

En functioneren is voor mij van zulk belang dat het me niet kan schelen hoe het er uit ziet of hoe anderen daar over denken.

Al snap ik heel goed dat het soms vreemd is dat ik de ene keer gewoon loop zonder hulpmiddel en soms later op de dag wél genoodzaakt ben om bv rollator te gebruiken of zelfs de rolstoel.

Ik kan er niets aan doen dat ik deze **ziekte heb en zal moeten roeien met de riemen die ik heb.
Aangezien die zei***** me ook niet komen helpen want daar zijn/voelen ze zich dan te goed voor.
[/COLOR][/B]
Giechel

Bericht door Giechel »

ik denk er precies zo over.
M&MS

Bericht door M&MS »

Is het gêne? Ja, misschien wel. Ik loop rustig met een kruk als ik met familie loop. Ik ging zelfs met kruk en buuf de honden uitlaten.

Maar o, wat was ik bang andere bekenden te zien.;)

En toch hè.

Ik had een hele tijd geleden een schub gehad, waarbij het lopen bijna onmogelijk was. Ik kreeg een predkuur en daarna ben ik met moeder en zus boodschappen gaan doen.

Ik had mijn kruk in de winkelwagen gezet. En ik heb nog nooit zoveel hulp gehad. Echt, de meest asosciale types hebben me geholpen als ik iets van een moeilijke plek wilde pakken.

Ze lieten mij zelfs voor bij de kassa:haha:
Fratema

Herkenbare verhalen

Bericht door Fratema »

Herkenbare verhalen

Ieder hulpmiddel vraagt ook een stuk acceptatie. Bv. de rollator, dat deed wel zeer (gevoelsmatig dan). Inmiddels ben ik die strijd voorbij, stomweg omdat ik ook binnenshuis niet meer zonder kan. Alles went, alhoewel... heb jij wel eens een video van jezelf gezien terwijl je strompelt en waggelt richting de camera? Ik dus niet....
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Wat fijn dat jullie het herkennen!

Gisteren was ik zo enorm blij dat mijn fysio in een rustige straat woont!

Onderweg naar buiten zakte ik eerst in het halletje door mijn knieën. Toen opstaan me niet zelf lukte heb ik de fysio geroepen. Zij hielp me opstaan, maar toen ze bij me bleef om te kijken of ik veilig bij de scoot kwam zakte ik wéér door mijn knieën. En zat ik met mijn billen op de stoep!

Behoorlijk genânt. Gelukkig liep er niemand op de stoep:cool:
elli † 22-04-2016

Bericht door elli † 22-04-2016 »

[QUOTE=mispeltje*;832372]Behoorlijk genânt. Gelukkig liep er niemand op de stoep:cool:[/QUOTE][COLOR="Blue"]geen hondenpoep onder je billen?:D

Intussen 'loop' je dan tóch nog wel Mispel! Je hoeft niet alles zittend te doen.
Die winst kun je in je zak steken meid![/COLOR]
Marjo

Bericht door Marjo »

ik ben altijd bang dat mensen denken dat ik dronken ben en dat vind ik wel genant. Ik gebruik wel regelmatig een kruk maar liever niet, eigenlijk mag niemand zien dat ik wat mankeer.

Ik heb sinds een jaar een taxipas en het heeft heel lang geduurd voordat ik er gebruik van maakte,acceptatie van alle klachten is moeilijk.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp