Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

B6 te hoog

Alles omtrent voeding en supplementen
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Hoop doet leven, Knutselsmurf.
neuron

Bijwerkingen van teveel B6 en 12

Bericht door neuron »

Bijwerkingen van teveel B6 en 12

Bijwerkingen van teveel B6 en 12.

:???: :boos: :(

[url]https://www.facebook.com/profvalterlong ... 3212784479[/url]

.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[quote]And taking B vitamins wasn't linked to lung cancer in women at all, either.[/quote]

Er is geen link gevonden bij vrouwen. En daarnaast zegt dit observationele onderzoek me sowieso niet zo heel veel.

Zoals mijn neuroloog ooit zei: het is ook mogelijk een verband aan te tonen tussen het voorkomen van MS en het aantal telefoonaansluitingen in een regio. Dat wil nog niet zeggen dat er een oorzakelijk verband is.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Op verzoek van mijn internist ben ik laatst een maand gestopt met B12. Die had ook dit soort onderzoeken gelezen.

Hij wilde kijken of mijn klachten mss veroorzaakt werden door de B12. Dat bleek dus niet het geval.
Sylvia1

Coimbra volgen

Bericht door Sylvia1 »

Coimbra volgen

Ik denk dat ik Coimbra verder wil gaan volgen. Dus ook mijn dosis vitamine D verhogen om PTH te verlagen.

Wil dat alleen wel onder begeleiding van een arts doen, zodat de noodzakelijke tests kunnen worden gedaan. Ik ga dus een arts zoeken die me hierbij wil begeleiden.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Ik heb de uitslagen van het bloedprikken binnen. De referentiewaarden staan tussen haakjes.

B2: 251 (200-375)
B3: 28 (20-50)
B6: 77 (35-110)

Dus voor de verandering zit B6 zelfs tussen de referentiewaarden. Ik moet wel eerlijk bekennen dat de gemeten waardes niet helemaal betrouwbaar zijn. Ik was Coimbra's supplementen al een paar dagen aan het slikken toen er bloedgeprikt werd.

Op basis hiervan zijn er geen argumenten om B3 te gaan slikken. Dat ga ik dus ook niet doen. B2 zit wel redelijk aan de onderkant. Die blijf ik zeker slikken, zoals Coimbra zijn patiënten adviseert.

Ik merk nog steeds vooruitgang sinds ik Coimbra's supplementen ben gaan slikken. Ik voel me niet meer zo beroerd als voor die tijd. Dus dat is goud waard. Het je doodziek voelen is echt vele malen erger dan lichamelijke beperkingen hebben.

Ook qua beperkingen gaat het vooruit. Ik kan zelfs weer een beetje los staan. Dus zonder op mijn rollator op of iets anders te steunen.

Al met al heb ik veel hoop dat er de komende tijd nog meer vooruitgang zal zijn. Ik houd jullie op de hoogte.
Klick

Bericht door Klick »

goed te horen dat je je iets beter begint te voelen :cool:
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Dank je, Klick :)
Marsei

Bericht door Marsei »

Fijn; je zo beroerd voelen is echt akelig. Zeker als het al zo lang duurt.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Dank je, Marsei. Ik heb vanmiddag trouwens zelfs de hond weer een klein stukje uitgelaten. Voor het eerst sinds maanden. :feest:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp