Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Deutsche Forscher: Multiple Sklerose endlich enträtselt

Alles omtrent voeding en supplementen
MiSsty

Deutsche Forscher: Multiple Sklerose endlich enträtselt

Bericht door MiSsty »

Deutsche Forscher: Multiple Sklerose endlich enträtselt
Darmbakterien sollen Auslöser der Nervenkrankheit sein. Ihre bahnbrechende Entdeckung, die rund 120.000 Erkrankten in Deutschland Hoffnung gibt, machten die Forscher mit Hilfe genetisch veränderter Mäuse.

DOOR EXPRESS.DE
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

Hoi MiSty

Ik kan het artikel niet vinden:???:

Is de "strekking" dat "we" onze darmflora beterder moeten verzorgen of .?.?.?

Kun je misschien een link plaatsen want ik ben echt nieuwsgierig.
Dango

Bericht door Dango »

ik kan ook niets vinden behalve het "Telegraaf gehalte" van de site.

Voor zover ik het uit de tekst kan halen is een verkeerde darmflora een trigger voor het ontstaan van MS of het slecht werken van het immuunsysteeem?
camilla

Bericht door camilla »

camilla

Bericht door camilla »

RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

Ik probeer het ècht te begrijpen, maar bedoelen ze nu dat we b.v. probiotica, biogarde ofzo moeten nemen.:eek: of juist niet?

Het lukt me (nu even) niet zo goed om het tot me "door te laten dringen"..........sorry.

Wie wil/kan helpen?
Dango

Bericht door Dango »

Het artikel is van 2012 (!) en zoals ik het begrijp KAN het zijn dat de "nuttige" darmbacteriën MS kunnen triggeren alleen welke darmbacteriën dat zijn moeten ze nog onderzoeken??.

probiotica bevatten ook "nuttige/goede" darmbacteriën en stimuleert het afweersysteem.

Ik word er niet wijzer van , en dit brengt mij nog meer in verwarring.
MeneerAarts

Bericht door MeneerAarts »

[QUOTE=Dango;1020522]Het artikel is van 2012 (!) en zoals ik het begrijp KAN het zijn dat de "nuttige" darmbacteriën MS kunnen triggeren alleen welke darmbacteriën dat zijn moeten ze nog onderzoeken??.

probiotica bevatten ook "nuttige/goede" darmbacteriën en stimuleert het afweersysteem.

Ik word er niet wijzer van , en dit brengt mij nog meer in verwarring.[/QUOTE]

Maak je niet druk, ws de zoveelste dooie mus.
Dango

Bericht door Dango »

laat inderdaad maar :D
Leonard

Bericht door Leonard »

ik denk dat dit wel juist is.

maar de cascade van darmbakterien naar MS is nog een hele lange weg.

het begint met een verzwakte immuniteit (door oa interferon gamma) uit de darm.

de epigenetische controle op het herpes virus verzwakt.

dat geeft inflammatoire effecten en progressieve effecten, met verschillende onderliggende mechanismen.

en dan komt er uiteindelijk aan het eind van die cascade MS opduiken.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp