Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Afvallers op dieet - We zetten door

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
gollem

Bericht door gollem »

nou ehm ja maar pffffff ik word er niet goed van hoor,

merk dat de ms loopt te donderen, heb nu net het idee of iemand heel strak een band om mijn buik heen trekt en weet dat het de ms is in combi met vocht vasthouden en verstopt zitten dus tja eerst maar weer eens movicolon en komkommer en weet ik hte allemaal om het vocht en alles los te krijgen
Anita-Obbe

Bericht door Anita-Obbe »

Hoi allemaal,

Het gaat bij mij goed met het afvallen. Ik ben zo blij, dat ik de stap heb genomen voor een gastric bypass. Mijn suiker is weer normaal en iki weet sinds vorige week dat het chorestorolgehalte gedaald is van 7,8 naar 5,9.

Ik merk heel goed aan mijn transfers, dat ik een hoop gewicht kwijt ben.
Ik hoop dat ik dadelijk beloond wordt en dat mijn electrische rolstoel harder gezet wordt. Tot 125 kilo mag deze 12,5 km per uur. Ik heb dat al een tijdje bereikt. Nu staat hij nog op 10 km/u.

Succes iedereen met afvallen,

Anita
Billy

Bericht door Billy »

:buigen:
Lucy

Bericht door Lucy »

Hoi lijners,

gelukkig heb ik ook de knop kunnen omzetten, samen met mijn man volgen wij het afvalprogramma van Newfysic (kijk maar op de site) ...dat is afvallen met Multivitamines, PHF capsules en Amino capsules en een drankje Dytox.

Zij hebben ook een arts in het team zitten die weet wat er met mij aan de hand is.

Omdat ik natuurlijk zoals zo velen veel medicijnen gebruik en weinig beweeg is het toch gelukt om af te vallen.

Ik ben 5 januari gestart en ik ben nu toch 6,5 kilo kwijt, in overleg met de coach ben ik nu aan een eiwitrijk dieet begonnen om de verbranding weer aan de gang te houden.

Ik ben nog nooit zo gemotiveerd geweest en de laatste 11 kilo's moet toch ook lukken. Ik zag op tv dat mensen 80 kilo per jaar kunnen afvallen dan moet ik het toch ook kunnen ;)
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi hoi,

Ik werd zondagavond even keihard geconfronteerd met mijn steeds dikker wordende buik/middenrif... Ik stond lekker ingezakt ontspannen te staan, zag m'n silhouet in de kastspiegel en schrok me kapot van mezelf... :eek:

Oftewel, sinds maandag ben ik ook op aan het letten wat ik er allemaal instop. Echt diëten kan ik toch niet, daarvoor houd ik simpelweg té veel van eten. Maar ik kan wel minder gaan snaaien en proberen duidelijk bewuster te eten.

Gisteren mezelf laten wegen bij de fysio op de geavanceerde hi-tech weegschaal. Ik wil dit gewoon elke week even doen, puur om mezelf een schop onder m'n achterste te geven. Want dat werkt nou eenmaal zo bij mij. Vriendlief heeft er geen enkel probleem mee dat ik zwaarder ben geworden, dus wat dat betreft hoef ik geen stimulans van hem te verwachten. Dus dan maar m'n fysio als stok achter de deur gebruiken. ;)

Heb haar de resultaten op laten schrijven en het briefje hangt nu aan de monitor ter herinnering. Je moet toch wat om te voorkomen dat je weer van alles naar binnen propt.
Mijn BMI is op zich goed (23,8%) maar mijn vetpercentage is te hoog (36,5%). Mijn reactie gisteren: "Joh!" :ogen:
Spieren (26,4%) en organen (6%) is ook goed, dus daar ligt het probleem niet.

Het is dus echt die vetvoorraad op m'n buik die ik minder wil krijgen. Mochten jullie nou denken "waarom schrijft ze dat oninteressante cijfermateriaal op?" puur zodat jullie dan heel hard [B]Boe![/B] en [B]Slecht![/B] kunnen roepen als ik er niets af heb weten te krijgen. Want ik ben eigenwijs en vooral nogal trots, en als ik dan publiekelijk toe moet geven dat ik zwak ben geweest schaam ik me oprecht. Dus ik gebruik jullie ook als stok achter de deur. :tralala:

Maar jullie hebben er i.i.g. weer een afvaller bij! :D
Billy

Bericht door Billy »

Welkom Suzan :D

Of het nu 2 kilo of 20 kilo is, of nog meer :o. Als jij je er niet goed bijvoelt dan idd die kilo's snel uitzwaaien ;).
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hup Suzan!! Ik ga je wel met die cijfers om de oren slaan als dat nodig is!! Van mezelf weet ik ze niet, en dat wil ik eigenlijk ook zo houden... :D Maar welkom bij de club, we slepen je er wel doorheen!
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=leeuwtje-nl;841022]Hup Suzan!! Ik ga je wel met die cijfers om de oren slaan als dat nodig is!![/QUOTE]

Dat werkt ook het beste bij mij hoor.
Ik ben niet van de knuffeltjes e.d., de harde confrontatie komt bij mij het beste door. ;)

Ik verwacht ook niet veel af te vallen (hoeft in principe ook niet) maar ik wil dat stootkussen toch écht minder zien te krijgen. M'n buik begint op die van m'n vriend te lijken. :boos:
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Wat dacht je van :slecht: als je je bezondigd hebt en :goed: en/of :bloem: bij succes? ;)

Heeft de fysio ook nog wat oefeningen voor je die gericht zijn op je 'probleemzone'?
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik begrijp waar je heen wilt, maar het irritante is dat ik onverwacht stevige spieren op m'n buik heb (maar dan moet je wel eerst door m'n spek heen prikken :haha: ).
Het is gewoon dat lijf van mij wat haar spekvoorraad [I]alleen[/I] op de buik/maag bewaart.

Wat mij betreft zat m'n "opslagje" twintig centimeter hoger, dan hoorde je mij niet klagen, maar jammer genoeg heb ik dit niet van m'n ouders meegekregen.
Ik heb helaas geen coca-colafles figuur en heb dat ook nooit gehad. Mijn heupen zijn niet te dik, m'n benen en bovenlijf ook niet. Tenminste, ik vind een maat 40 prima voor een vrouw van mijn leeftijd ;)
Zelfs toen ik veel minder woog, had ik altijd een maatje groter nodig in m'n taille (had altijd maat 36 op heupen en borstomvang en maat 38 in de taille). En toen ik in een ongezond magere periode zat, had ik maat 32 op heupen en borst, en tóch nog maat 34 in m'n taille. Het is echt m'n bouw. :stom:

Ik ben echt een appeltje die gaat voor het ongezonde buikvet... :grrr:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp