Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zwaar moe been

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
marieke6292

Zwaar moe been

Bericht door marieke6292 »

Sinds 3 maanden heb ik een zwaar linkerbeen, soms doet de arm ook mee, maar het been voelt constant zwaar en moe aan.

Het voelt ook krachtloos maar is het niet. Na rusten of na de nachtrust gaat het even beter. Ik probeer ook te lopen/wandelen om de doorbloeding op gang te houden.

Mijn vraag is: heeft iemand nog tips? Is dit een gevoelsstoornis?

Ben erg bang dat het been het straks niet meer doet, heeft dit met verlamming te maken?[LIST]
[/LIST]
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik ken jouw verhaal niet (heb het in elk geval even niet in mijn hoofd), maar het klinkt voor mij als een schub. En als het echt een schub is, is het altijd maar de vraag hoe je daar weer uit komt. In elk geval is er dan ook kans dat je weer volledig gaat herstellen. Ik zou het even noemen bij de neuroloog, maar aangezien je er al 3 maanden last van hebt, kun je verder niet zoveel meer volgens mij.

Edit: ik zie nu dat je nog zoekend bent. In dat geval: benoem het zeker bij de neuroloog, als je dat niet al gedaan hebt....
belladonna

Bericht door belladonna »

Heb je dit nog niet gemeld bij de MS verpleegkundige?
Dat zou ik dan zeker gauw gaan doen..

Rust is goed, maar blijven bewegen is ook erg belangrijk.
Met begeleiding zou je kunnen werken naar verbetering.
marieke6292

Bericht door marieke6292 »

Ik heb inderdaad geen diagnose. Ben gewoon op zoek naar geruststelling dat dit niet leid tot verlamming..de mri van het hoofd is schoon...
Job

Bericht door Job »

Een mens lijdt het meest aan het lijden dat hij vreest..

Beste Marieke,

Ik heb spontaan op jouw laatste vraag geantwoord, maar ik trek bij deze mijn advies weer in omdat ik denk dat ik je er niet mee help.

Ik kan me goed indenken dat je ontzettend onzeker wordt van je klachten en het feit dat je geen diagnose hebt.

Ik ben echter wat verder in het forum gedoken en zie dat je al jaren van tijd tot tijd probeert bevestiging te zoeken voor je klachten bij MS patiënten. Ik denk dat je hier beter mee kunt stoppen want je maakt je zelf alleen maar gek. In een ander item stel je dat je je tussen je klachten door top fit voelt. Houd je daar aan vast.
Richt je op zaken die wel goed gaan, doe dingen waar je blij van wordt, stop vooral niet met bewegen maar stop wel met zekerheden zoeken in dit forum. Ik kan me niet voorstellen dat dit bijdraagt aan je geluk.

Oprecht veel sterkte toegewenst.
marieke6292

Bericht door marieke6292 »

Bet vervelende is dat ik dus geen diagnose heb.. maar ik zal achter revalidatie aan... hoelang duurt dan zon shub? Ik heb dit nu 10 weken
Job

Bericht door Job »

Dat kan enorm variëren van dagen tot weken. Dat is per persoon verschillend.
Artemis-

Bericht door Artemis- »

[QUOTE=marieke6292;1102754]Ik heb inderdaad geen diagnose. Ben gewoon op zoek naar geruststelling dat dit niet leid tot verlamming..de mri van het hoofd is schoon...[/QUOTE]

Hoe lastig ook, ik vermoed dat niemand jou momenteel kan geruststellen Marieke.
Aangezien je (nog) geen diagnose hebt na 10 jaar onderzoeken, kan het van alles zijn en mag er dus niet op voorhand van een MS schub worden gesproken.

Zoals ook in jou andere topic door meerderen is aangeraden: praat erover met jou HA of probeer een multi- disciplinair revalidatie traject ter ondersteuning te regelen.
Of er nu wel of niet een etiketje komt op jou problematiek, er kan altijd iets gedaan worden aan symptoom bestrijding en eventuele psychische ondersteuning.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp