Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Warmte intolerantie?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=Toeter;1107651]Tip als je een tuin hebt: zwembadje kopen waar jij ook in past en lekker in het water gaan liggen. Vindt kind leuk en jij blijft koel.

Ik heb er 1 van de kruitvat hij is 2 meter lang en 1 meter breed: 10 euro + opblaasmachine van 10 euro.[/QUOTE]

Is een aardig idee maar ik mag niet in de zon liggen van de neuro, de zon prikkelt je huid weten we en daarmee ook de zenuwen in en onder je huid en dat is juist zo slecht voor me als het warm is.

Kan wel onder de parasol of in de schaduw dan maar toch blijf ik liever binnen.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ja als je geen schaduwplek hebt lig je in zo'n zwembad wel weg te branden!
Rijn

Bericht door Rijn »

Oh ja, voeten in een teiltje koud water plus een nat, koud washandje in je nek wil ook wel eens helpen. (Gelukkig kan ik wel naar nacht switchen.)
Suzan

Bericht door Suzan »

De hitte is hier enorm het huis ingetrokken... Heb was hier vanmorgen nog steeds 27 graden en nu is het niet leuk meer.
Het is klam en benauwd.

Heb alle ramen en deuren tegen elkaar open gezet in de hoop dat het iets afkoelt... Het is inmiddels al zowaar een half graadje "koeler" geworden. Maar het zet niet echt zoden aan de dijk, want het is buiten al weer 20 graden. :ogen:


Ze beloven ons nu al een paar dagen onweer/regen, maar daar wacht ik nog steeds op. Hoop nu echt dat er vanmiddag wat naar beneden komt, al is het maar voor de tuin.
Hamartia

Bericht door Hamartia »

:haha::D bak brinta, dat is een goede vergelijking voor mijn niet meewerkende lijf!

Ik had er nog niet op geanticipeerd dat het in mei zo warm zou zijn. Ik kom mijn auto niet meer in of uit dus heb werk vandaag moeten cancelen.

Afgelopen week al drie keer door collega's de auto in gesjord en thuis door een knappe sterke voorbijganger en glazenwasser in de rolstoel gezet.

Het uwv probeert nu een taxi te regelen voor donderdag totdat mijn nieuwe aangepaste auto klaar is waar ik met rolstoel en al in kan rijden.

Ik ben opgelucht dat ik het even mag opgeven, vandaag kijk ik (en de tuin) uit naar regen!
Klick

Bericht door Klick »

hondenkoel doek van de action (zit in een plastic koker) ff onder de kraan en op je blote benen een echte aanrader ;)
Jacoba

Bericht door Jacoba »

Het is bij mij niet helemaal duidelijk of het alleen de warmte is. Het lijkt meer een combinatie te zijn van alles.
Het kan nl. ook zomaar zijn dat het met de luchtdruk te maken heeft. Ik ben er nog niet helemaal achter, maar wanneer de luchtdruk hoger wordt als 1020 hPa ben ik vermoeider.
In de zon zitten, is niet zo'n goede optie voor mij. Dat werkt averechts op mijn klachten en kan ik dus minder goed lopen.
Met warmte slaap je minder goed, de dagen zijn langer en dus is de dag langer waarop je prikkels binnen krijgt. En buiten zijn dat er meer dan wanneer je binnen zit. Alleen al de hoeveelheid licht. De zomer is daardoor niet mijn favoriete jaargetijde. :cool:
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Hier nog zo'n 'dweil' met dit weer. In de huiskamer is het 22,5 graden maar op de slaapkamers is het stikbenauwd. Ik doe geen oog dicht met als gevolg dat ik de hele dag moe ben.'moe'
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

[QUOTE=Hamartia;1107676]

Afgelopen week al drie keer door collega's de auto in gesjord en thuis door een knappe sterke voorbijganger en glazenwasser in de rolstoel gezet.

[/QUOTE]

Kon je wel rijden dan?

Ik vind dat wel eng. Gelukkig heb ik airco, want als het Uthoff syndroom toeslaat kan ik echt niet rijden. Sleepvoet en alles wordt wazig.
Hamartia

Bericht door Hamartia »

[QUOTE=Toeter;1107684]Kon je wel rijden dan?

Ik vind dat wel eng. Gelukkig heb ik airco, want als het Uthoff syndroom toeslaat kan ik echt niet rijden. Sleepvoet en alles wordt wazig.[/QUOTE]


ja rijden gaat prima, al aantal jaren hand bediening en inderdaad airco, verrukkelijk. Tanken bij een tankstation waar personeel voor je tankt als je even belt.

eigenlijk functioneer ik in auto en op het werk het beste, dan is mijn haperende lijf ondergeschikt of gecompenseerd.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp