Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Toch eens een balletje opgooien.

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Sept77

Bericht door Sept77 »

Ik wordt ondertussen zo flauw van mijn lijf. Afgelopen weekend alle dagen misselijk, beroerd, overgeven. Ik dacht een buikgriepje, paar ddgen rust en dan gaat het wel weer. Gisteravond ook weer aardig bij de pinken, goed geslapen afgelopen nacht, niks asn het handje.

Vanochtend, opgestaan en misselijk! Draaierig, stond te tollen op m'n benen. Toch doorgegaan, want ik had vandaag een aantal belangrijke werkafspraken.

Ben om 9.00 thuis begonnen met wrrken achter de laptop. Ogen wilden niet focussen en ik voelde gewoon mijn hele linkerzijden (top tot teen) wegzakken. 1e afspraak afgebeld want durfde zo niet suto te tijden. Huisarts gebeld voor iets, 15 minuten later weer ha gebeld om afspraak voor vanmiddag te maken, want voelde mezelf stedds verder wegzakken. Toch maar een vriendin gebtld ( en de viicemail van mijn man volgeblabberd) huisarts kon verder weing voor me doen, maar krijg wel niruwe afspraak bij neuroloog.

Man is toch thuis gekomen, want nadat hij mij had gehoord op de voicemail maakte hij zich toch zorgen.
Maar ik blijf draaierig/duizelig en misselijk (zonder overgeven)

En met google zoekacties kom ik toch weer terug hier.
Ik wilde het gewoon even van me afschrijven geloof ik.
Sept77

Bericht door Sept77 »

En ik wil ook helemaal geen ms😥( dat gun je niemand) maar ik wil weten waarom ik me 9 van de 10 keer gewoon zo vreselijk kaa uuu tee voel.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Nog steeds sorry maar wat j nu schrijft zie ik totaal geen MS verschijnsel in. Het zal ongetwijfeld ergens fout zitten maar het komt mij niet als MS voor.

Maar ik ben verre van een arts dus het kan alles wezen wat mij betreft.
Merce

Bericht door Merce »

Klinkt meer als iets met het evenwichtsorgaan. Die misselijkheid. Veel succes in je zoektocht naar een oorzaak van je klachten.
miszzwen

Bericht door miszzwen »

[QUOTE=Sept77;1108449]
Voor de schildklier is er een positieve familie anamnese (zoals ze dat zo mooi weten te formuleren) maar zijn mijn waarden te goed.
[/QUOTE]

Hallo Sept77

Je verteld dat er tegen je gezegd is dat je waardes te goed zij voor de schildklier.

Maar nog niet zo lang geleden heb ik te horen gekregen dat me schildklier te snel werkte
En toen had ik ook last van deze klachten.

[QUOTE=Sept77;1108930]
Maar ik blijf draaierig/duizelig en misselijk (zonder overgeven.
[/QUOTE]

Zegt nog niks dat het bij jou zo is! ;)
Maar
Succes met de zoektocht. 🍀
Sept77

Bericht door Sept77 »

Ondertussen bij de neuroloog geweest. Afgelopen maandag was ik nog steeds redelijk van het padje. Man gebeld en hij is thuisgekomen.
Bij thuiskomst vond hij me er zo akelig bijzitten(duizelig, misselijk, naar) dat hij de huisarts heeft gebeld en min of meer heeft afgedwongen dat we de volgende dag om 9.00 bij de neuroloog terecht konden.

Dit op verdenking van een mogelijke TIA.
Daar dus allerlei onderzoeken voor gehad en uitvoorzorg bloedverdunners en cholesterolverlagers meegekregen.

Eind van de middag telefonische uitslag, er zijn geen afwijkingen gevonden, dus er kan nog niks worden uitgesloten.

Krijg nu vervolg onderzoeken, waaronder een mri scan, maar is een TIA eigenlijk wel te zien op zo'n scan?

Tuurlijk heb ik hier op zitten googlen en de 1 zegt van wel en een ander zegt van niet.

Maar is het mogelijk dat vanuit een mogelijke verdenking van een tia, na een mri scan een verdenking van ms kan volgen?
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Maar is het mogelijk dat vanuit een mogelijke verdenking van een tia, na een mri scan een verdenking van ms kan volgen?

Alles kan natuurlijk maar waarom wil je dit denken? Wacht eerst rustig de onderzoeken af en focus je niet zo op MS. Je heb nu andere dingen aan je hoofd.
Riwidi

Bericht door Riwidi »

[QUOTE=Sept77;1109317]

Krijg nu vervolg onderzoeken, waaronder een mri scan, maar is een TIA eigenlijk wel te zien op zo'n scan?

Tuurlijk heb ik hier op zitten googlen en de 1 zegt van wel en een ander zegt van niet.

Maar is het mogelijk dat vanuit een mogelijke verdenking van een tia, na een mri scan een verdenking van ms kan volgen?[/QUOTE]

Ik weet wel dat mijn man een scan heeft gehad i.v.m. een hersenoperatie ( die helaas mislukt is , was een fluitje van een cent , dat fluitje zijn we nog aan het zoeken ) , en toen kregen we te horen dat er een Tia te zien was op de foto's.

Mijn man had een keer in de nacht zich heel raar gevoeld , ging weer liggen en we hebben er eigenlijk nooit bij stil gestaan , tot die uitslag....

Dus het is wel degelijk te zien , alleen of ze echt onderscheid kunnen maken tussen een Tia of MS laesie , dat durf ik niet te zeggen.

Mijn man heeft later n.a.v. verkeerde medicatie en niet willen luisteren naar mij , alsnog 1 Tia met een hartinfarct gehad , en daarna nog 2 CVA's......

Dus bij hem was er duidelijk iets fout aan die kant van het verhaal.

Riwidi
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp