Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vitamine D remt ontsteking

Alles omtrent voeding en supplementen
Jolande

Bericht door Jolande »

[QUOTE=Leonard;834477]ik begin steeds meer te geloven in de werking van vitamine D.
de essentie van mijn posting hierboven is dat er snel en in diepte gekeken moet worden hoe dan wel.
de darm komt dan in beeld, daar moet naar gekeken worden; niet zo maar even het remt dit of dat af...
[url]http://www.vitamindandms.org/resources/ ... -in-MS.pdf[/url][/QUOTE]

Nu gelooft Dr Leo weer WEL in vitD :huh: Oja gisteren was nog net een even week :haha: Dus deze week weer niet he Leo?
Jajaja je wilt dat er de diepte in gekeken word :ogen:
Heb jij al eens in je eigen diepte gekeken? Ik maak me echt zorgen hoe jij oppervlakkig in hetzelfde cirkeltje blijft ronddolen binnen je eigen waanbeelden :moe:

Serieus nu, mensen laat je hier niet gek maken hoeveel D3 je zou moeten nemen, laat halfjaarlijks je bloed testen op vitD 25(OH) en consulteer een ARTS!!
Een goeie streeft bij ms naar 100-150 nmol/l :cool:
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=vrouwvan man;834440]
Op het topic MS Regulier las ik van een forumlid die ook een hele hoge dosis slikt, dat zij iedere dag diarree heeft.[/QUOTE]

Ik ben dat forumlid. Ik begrijp niet zo goed waarom je mijn darmproblemen koppelt aan vitamine D. Darmproblemen had ik al lang voordat ik extra vitamine D begon te slikken. Vitamine D kan dus niet de oorzaak zijn van mijn darmproblemen.
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=Leonard;834477]
de essentie van mijn posting hierboven is dat er snel en in diepte gekeken moet worden hoe dan wel.[/QUOTE]

Bij het Academisch MS centrum Limburg is onlangs iemand gepronoveerd op een onderzoek naar vit. D. bij MS. Daar ga ik me dus in verdiepen.

En als ik wat wijzer ben zal ik dat in een vit. D topic posten.
Leonard

Bericht door Leonard »

[url]http://www.vitamindwiki.com/tiki-view_b ... ?postId=62[/url]

[url]http://www.vitamindwiki.com/tiki-index.php?page_id=1931[/url]

het vitamine D verhaal begint net...

wij lopen veel harder dan die oude wereld...
neuron

Bericht door neuron »

[QUOTE=Sylvia1;834556]Ik ben dat forumlid. Ik begrijp niet zo goed waarom je mijn darmproblemen koppelt aan vitamine D. Darmproblemen had ik al lang voordat ik extra vitamine D begon te slikken. Vitamine D kan dus niet de oorzaak zijn van mijn darmproblemen.[/QUOTE]

Omgekeerd lijkt me wel, dat als je darmen niet goed werken, dat dat een verklaring kan zijn dat vitamine D niet goed wordt opgenomen en dat je daardoor mogelijk die hogere dosis nodig hebt.

Dit betekent ook dat mensen jouw dosis niet klakkeloos moeten gaan volgen.

.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Dat zou idd heel goed kunnen. Ik had een tekort aan veel meer vitamines e.d. (onder meer foliumzuur en B12). Mijn darmproblemen zullen zeker voor een slechtere opname van voedingsstoffen zorgen.

Ik ben het helemaal met je eens dat mensen niet klakkeloos moeten volgen wat ik doe. Ik doe zelf ook niets zonder begeleiding van een arts, maar ik beslis natuurlijk wel zelf dat ik een hoge dosis vitamine D wil gebruiken.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp