Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

bloed geprikt

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Klick

Bericht door Klick »

[QUOTE=leeuwtje-nl;1114906]Ik startte ooit op een waarde van 24 en kreeg die pilletjes voorgeschreven. 400 IE per dag geloof ik? Ben later op eigen houtje véél meer gaan gebruiken, en meldde dat aan mijn neuroloog. Gebruiken deed ik het toch wel, mijn vraag was of hij het via de verzekering wilde laten lopen. ;) Pas toen kreeg ik de D-cura voorgeschreven.[/QUOTE]

grrrr die huisartsen ook...

ik heb via mijn neuroloog mijn huisarts moeten overtuigen door te gaan met de stootkuur D-cura 25000 2x pwk

sinds dien krijg ik herhaalrecepten.. nu 3jr :D:D:D
Klick

Bericht door Klick »

[QUOTE=dientje;1114907]nee geen d- cura
er staat op colecalciferol benferol.

ik kan 5 stuks herhalen na 3x[/QUOTE]

het hoeft ook niet perce dat merk te zijn..
als het maar een hoge dosering en in olie opgelost is.

25000ie is hoog, maar bij een te kort volgens de huisarts... lijkt het mij niet voldoende.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Het was niet eens mijn huisarts, maar de neuroloog! :D
dientje

Bericht door dientje »

bij mij huisarts......ik neem aan bloedprikken daarna of het goed is ?
Klick

Bericht door Klick »

ja idd testen of het daarna goed is.. meten is weten
en vraag je waarde
ook is het slim de boedtest minimaal 1x per jaar te herhalen..

na de zomer zit je normaal gesproken op je piek en na de winter in je dal van vit D.

Ik laat iedere herfst en ieder voorjaar prikken, om te kijken of ik moet bijsturen ;)
dientje

Bericht door dientje »

dank voor de tip, dit was de 1e x dat het zo laag is.
de waarde werd niet gemeld.

ik let nu beter op;)
Mieke 56

Bericht door Mieke 56 »

Na 1-1-2019 moet je vitamines en mineralen voortaan zelf betalen, ook al krijg je ze op recept voorgeschreven.

Ik gebruik nu Calci-Bone D3 vanwege osteoporose. Sinds aanvulling vit. D tot normaal niveau is mijn M.S. en artrose tot stilstand gekomen.

Van de apotheker begreep ik dat er een variant van calcium/vit.D is, die nog wel vergoed blijft worden. Mijn apotheek gaat ervoor zorgen dat ik die variant vanaf 1-1-2019 krijg.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Is dat dan weer niet afhankelijk van je zorgverzekeraar? Heb hier nog niets over gehoord. Dank voor de info.

Edit: op Google inderdaad te vinden. Was hier niet van op de hoogte!
Iris J.

Bericht door Iris J. »

Als je een aanvullende verzekering hebt zit er soms een bedrag in voor medicatie op recept die niet vergoed wordt.
Had dit voor antagel een maag drankje wat niet meer vergoed wordt.
Dit valt onder de zelfzorgmiddelen.
Gebruik ook vit. D dus ik denk dat ik dat dan ook kan declareren.
greyde

Bericht door greyde »

Wat ik gesnapt heb van mijn apotheek, wordt Vit D wel vergoed als het zo'n hoge dosis is dat hij niet verkrijgbaar is bij een drogist.
Ik gebruik capsules colecalciferol benferol van 5600 IE per capsule. Gebruik het 5/6 keer per week. Krijg het volgend jaar ook vergoed
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp